It is currently Thu Mar 28, 2024 9:11 pm



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Raundalen vil i realiteten avskaffe Artikkel 8
PostPosted: Thu May 24, 2007 7:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 

Raundalen vil i realiteten avskaffe Artikkel 8
 
Den Europeiske Menneskerettskonvensjons bestemmelse "Artikkel 8" handler om rett til respekt for sitt privatliv og familieliv. Les selv: EMK – nordiske versjoner

*

Her har vi galningen psykolog Magne Raundalen på forsiden av Bergens Tidende i dag:
Vil kontrollere foreldrene

Han vil ikke bare kontrollere foreldre, nei. Han vil storstilet invasjon, for å "redde" barn som mishandles. Han mener foreldre har for stor makt. Han mener skole, barnehage og helsestasjon har rett til å trenge seg inn i hjemmene men at de er for tilbakeholdende med å bruke denne makten.

Velkommen! sier nå jeg da. Velkommen med denne nye runden galskap fra eksperten Raundalen. Det er dette de mener, alle de titusen "barnefaglige". (Det er det hun mener, Hillary Clinton også. Hun vil ha sosialarbeidere inn i alle hjem.)

Det ville være bra om ikke lenger bare noen foreldre fikk oppleve helvetet med herjingen og ødeleggelsen av barnas og eget liv, men om alle norske familier fikk helsestasjon, skole, barnehage på nakken, romsterende i deres hjem og med skråsikre røntgenøyne og "diagnoser", og deportasjon av barna som resultat. Så fikk kanskje alle de naïve snusfornuftige borgerne, som har slik en tro på de barnefagliges fornuft, oppleve det de stigmatiserte barnevernsofrene vet alt om.

Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Raundalen vil i realiteten avskaffe Artikkel 8
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 Her har vi galningen psykolog Magne Raundalen på forsiden av Bergens Tidende i dag:
Vil kontrollere foreldrene


Alle barn er våre barn. De er samfunnets felles ansvar, sier Raundalen.

Det er tydelig at Raundalen har vært en aktiv sæd-donator eller så må han praktisere en utstrakt bruk av flerkoneri. Han har allikevel ikke dekning for påstanden om at alle norske barn er hans.

Det er vemmelig at Raundalen påstår at han har befruktet barna til tusentalls av norske kvinner, for det er jo faktisk det han sier. Er alle norske kvinner luddere som ligger med haugevis av fremmede menn, siden "barna er våre", som Raundalen sier?

Raundalen gir uttrykk for perverse holdninger til ekteskap og familieliv. Hans totale mangel på respekt for privatliv og eiendomsrett er svært avvikende fra normal adferd. Slike holdninger finnes man ellers bare hos vane-kriminelle og mennesker med alvorlige personlighetsavvik.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 9:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
- Vi snakker om nedstemthet, aggressivitet, engstelse og vondt i magen, men det er like viktig å se foreldrene, og hvordan de oppfører seg, sier Raundalen.

Han tror opplegget med obligatoriske hjemmebesøk vil bli vel mottatt hos foreldre flest.

- Vi må gjennom full sikkerhetssjekk hver gang vi skal ut og fly. Selv må jeg som regel ta av meg skoene, og jeg føler meg ikke som en terrorist for det. Vi finner oss i det fordi myndigheten har bestemt at det skal være slik, fordi det handler om å redde mennesker og fordi det er likt for alle, sammenlikner Raundalen.

- Det vil koste en del penger å gjennomføre ideen din. Noen vil kanskje være kritisk til pengebruken?


Mannen er jo mer eller mindre gal. Han må ha tenkt å grubla lenge får å komme opp med det gode "sammenlignings" grunnlaget.
"Når han skal ut å fly må han som regel ta av seg skoene, fordi det handler om å redde liv". Dermed tror han at obligatoriske uanmeldte hjemmebesøk vil bli godt mottatt.
Hvorfor ikke obligatoriske overvåkningskamera i alle hjem?
Men det blir vel Raundalens neste gode ide.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Obligatoriske hjemmebesøk for alle
PostPosted: Thu May 24, 2007 10:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Mannen er jo mer eller mindre gal. Han må ha tenkt å grubla lenge får å komme opp med det gode "sammenlignings" grunnlaget.
"Når han skal ut å fly må han som regel ta av seg skoene, fordi det handler om å redde liv". Dermed tror han at obligatoriske uanmeldte hjemmebesøk vil bli godt mottatt.
Hvorfor ikke obligatoriske overvåkningskamera i alle hjem?
Men det blir vel Raundalens neste gode ide.


Det som er litt morsomt her er at nordmenn flest er negativt innstilt til sikkerhetssjekk på flyplasser. De simpelthen misliker å få bagasjen endevendt og bli kontrollert selv når det er godt begrunnet. Hvorfor skal de da like bedre å bli utsatt for obligatoriske hjemmebesøk fra helsestasjon, barnevern, barnehage og skole?

Forøvrig synes jeg Raundalen har et poeng når han sier at det vil bli mindre belastende med hjemmebesøk dersom alle ble inkludert. De færreste sier nei til helsesøsters hjemmebesøk etter fødsel, selv om det er frivillig. Man tenker vel at det kan virke mistenkelig dersom helsesøster ikke får adgang til hjemmet. De fleste er jo stolte av hjemmet sitt og viser det villig frem.

Neste skritt vil være at barnevernet avlegger et obligatorisk hjemmebesøk hos alle nybakte foreldre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykolog Magne Raundalen
PostPosted: Thu May 24, 2007 2:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Psykolog Magne Raundalen er ikke bare en meget farlig mann, men også totalt pervers. Hans hovedinntekt har i alle år vært gjennom barnevern og selvfølgelig på bekostning av alle de familier og barn han i åresvis har trakkasert og ødelagt livet for. Artikkelen er et typisk eksempel på hva han mener om privatliv og famlier flest. Kanske inntekten hans ikke er nok lenger, mer vil ha mer...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 10:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Noen ganger lurer jeg på om barnevernet er et ledd i en slags alien-konspirasjon. At det sitter en liten grønn gnom et sted og gnir seg i hendene og planlegger hvordan hans fantastiske sadist-hjelpere skal få totalkontroll over alle barn (og dermed alle fremtidige borgere - les:slaver). "Okei," tenker gnomen, "sørg for obligatorisk skolegang for alle, sånn omtrent 40 timer i uka... og så barnehagebarna, da. Fra de er tre måneder burde passe. 40 timer i uka for dem også. Gjerne mer." (Dette er staten godt på vei til å gjennomføre allerede.)

Den grønne gnomen har flere gode planer. Han sørger for å få satt opp en sjekkliste over hvordan en barndom bør være og hvordan foreldre bør være. Og så begynner han å innføre kontroll, et fantastisk system hvor alle kan sladre anonymt til hverandre, og endelig til kontrollposten, selve gullegget i gnomens plan: Barnevernet. Han har allerede innført obligatorisk kontroll av alle nyfødte. Nå kan han få gjennomført 7-årskontroll, 12-årskontroll og spontane husundersøkelser. I hver enkelt families hjem.

På denne måten kan gnomen effektivt sile ut alle potensielle "problem-barn", altså barn som kan finne på å protestere mot voksenlivets gjeldsslaveri eller de som ikke ser ut til å bli effektive slaver. Barnevernet kan kidnappe de ungene som ikke passer helt inn i bildet, eller sørge for at barna til voksne slaver som ikke oppfører seg passende blir fjernet fra sine "destruktive" hjem.

Det geniale med gnomens plan er at den bygger på tre ting som mennensker er utrolig svake for: Alt arbeidet med kontroll av barn skaper vanvittig mange arbeidsplasser. Planen framsilles som den beste omsorg som tenkes kan - den innbefatter en overordnet omosrg for våre barn og gir de voksne rikelig med tid til individuell "utvikling" - les: effektivt slavearbeid. Endelig spiller planen på vår frykt: På den ene siden frykten for at våre barn skal ha det vondt og da er det fint at tante barnevern passer på - På den annen side: Frykten for at vi selv ikke er gode nok for våre barn og da er det jammen enda finere at tante barnevern passer på.

Jaja. Det var mitt lille galgenhumor-innslag. Det trøstesløse er at det ikke finnes noen grønn gnom. Bare et enormt, inkompetent maktapparat og en hel stat full av dumme, lydige og redde borgere.

Pir

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 10:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Quote:
Forøvrig synes jeg Raundalen har et poeng når han sier at det vil bli mindre belastende med hjemmebesøk dersom alle ble inkludert. De færreste sier nei til helsesøsters hjemmebesøk etter fødsel, selv om det er frivillig. Man tenker vel at det kan virke mistenkelig dersom helsesøster ikke får adgang til hjemmet. De fleste er jo stolte av hjemmet sitt og viser det villig frem.


Jeg forsøkte den varianten med at jeg hadde barn fra før og arbeidet med barn, så hvorfor skulle helsesøster komme hjem til meg.
Resultatet så jeg først 13 år senere: Det lå i barnevernjournalen! Jeg nektet innsyn og var lite samarbeidsvillig. Toppen er at fylket som hadde ansvar for oss den gangen og fylket som saken kom opp i er to forskjellige! Jeg innhentet en rapport fra fraflyttingskommunen som sa at det var ingen sak på oss ei heller hadde det vært noen! Likefullt kunne de produsere at det hadde vært noe på mitt nye bosted!
Til hr. Raundalen er det bare én kommentar: Jeg tar da aldri av meg skoene i fly annet enn når jeg reiser langt. Og det har da visserligen intet med sikkerhet å gjøre! Til orientering bor ett av mine barn utenlands og jeg er på besøk 4-5 ganger pr år. I tillegg har jeg familie langt unna slik at fly er eneste realistiske transportmiddel. Skal undre meg på vhilket selskap den forvirrede mannen reiser med!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 11:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 01, 2006 10:40 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Jo da, en må ta av seg skoene nå. Ikke inne i flyet naturligvis, men i sikkerhetskontrollen før en kommer inn, hvis skoene inneholder metall som får det til å plinge i sikkerhetskontrollen. Det har ikke noe med flyselskapet å gjøre. Det må være lenge siden nulle har reist med fly.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:01 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Kjære Nulle
Flysikkerhet er meget viktig. Flyselskapene følger nok med på hva Raundalen uttaler seg om. Som de fleste oppegående individer skjønner jo også flyselskapene at her har de med en paranoid og til dels psykotisk person å gjøre.
Det at Raundalen må ta av seg skoene, viser jo bare at flyselskapene tar sikkerheten på alvor. Som regel er det jo barn ombord i flyet.
Jeg synes det er betyggende å vite at Raundalen må ta av seg skoene, her er flyselskapene sitt ansvar bevist.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:07 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 01, 2006 10:40 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Quote:
Noen ganger lurer jeg på om barnevernet er et ledd i en slags alien-konspirasjon.

Nei da, det er barnevernet selv og psykologene og alle som har fått barnevernsopplæring i skolene og barnehagene og slik, som styrer dette. Det tjener de penger på, og så føler de seg dramatisk som detektiver og barnereddere. Uten omsorgsovertakelsene ville de ikke ha noe arbeid eller noen makt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 1:01 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Nå bruker de i barnevernet Kari Killen metoden;
Dvs,: Individene som tror på hennes metoder bærer preg av å være imbisile, amøbaktige gnomer, de har en medfødd alvorlig svekkelse av den logiske tenkeevne, den abstrakte tenkeevnen eksisterer ikke.
I tillegg til å skåre høyt på psykopat diagnoser, så mangler hjernen deira den viktige signalsubstansen GABA, noe som ytterligere forsterker sosiopat tendensene. Personer med slike trekk vil automatiskt bli tiltrukket til barnevernet, for der kan de skjule sin alvorlige sinnslidelse, de henviser bare til Kari Killen den fantastiske "forskerens bøker om barn". Det er ikke rart at barnevernet tviholder på hennes "lærebøker".
Hvor ellers kan personer med alvorlige personlighetsforstyrrelser få jobb om det ikke var for Kari Killen og barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 8:12 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Sorrry, Tone men når uttalelsen lyder:
Quote:
Vi må gjennom full sikkerhetssjekk hver gang vi skal ut og fly. Selv må jeg som regel ta av meg skoene, og jeg føler meg ikke som en terrorist for det. Vi finner oss i det fordi myndigheten har bestemt at det skal være slik, fordi det handler om å redde mennesker og fordi det er likt for alle, sammenlikner Raundalen.
oppfattter jeg ham dithen at det direkte kan overføres til at han går skoløs ombord!
Forøvrig flyr jeg ca 10 turer i året. Pt. riktignok 6 måneder siden sist pga. ulykke. Nå er det de andre i familien som reiser slik at vår flyfrekvens er ca hver måned året rundt! I tillegg har vi nær familie ansatt i et selskap som er megaredd for terrorister. Så reglene kjenner jeg svært godt. Kan også nevne at jeg av samme grunn bruker spesielle sko når jeg reiser. Min manns sko har til denne dato, siste tur onsdag sist uke, ikke måttet av!
Vi reiser også til og fra en flyplass som er kjent for å være mer rigid enn de fleste. Hjem fra bryllup i fjor, hadde jeg en hatt av gress. Den kunne svært lett scannes i posen, men den måtte på hodet uten pose eller kastes. Jeg valgte det første! -jeg må ha vært et syn for guder: Bløtkakehatt, singlet, slitte olabukser, sandaler og ryggsekk :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 8:51 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er nok dessverre bare et tidsspørsmål før vi får obligatorisk godkjenningsordning for foreldre med jevnlig inspeksjon og evaluering.

Dette er jo tanker som har blitt luftet i mange varianter over flere år - jeg har møtt den i diskusjoner med venner, i media og fra det holdet det kommer nå.

Slik jeg ser det er det en naturlig utvidelse av det regimet som eksisterer.

det er minst to ulike tankeganger som møtes her i en uhellig allianse:

1 . At mennesket ikke er i stand til å ta vare på seg selv og sine, at vi rette og slett ikke forstår vårt eget beste og derfor må passes som barn hele livet - frihet til å utforske livets utfordringer blir byttet mot frihet fra livets utfordringer - slapp av og la de som vet bedre ta seg av alt.

2. At frie, tenkende mennesker er uberegnelige og må holdes under konstant kontroll slik at det mye bejublete demokratiet ikke truer de etablerte maktforholdene i samfunnet.

Det perfekte samfunn er når alle aksepterer sin plass og ingen lager trøbbel. Vitenskapen har vist veien - vi må følge etter - til utopia.

Dette preger barnehager, skoler og arbeidsliv - de eneste som ikke er totalt underlagt konseptet er familien - og siden den er nødvendig - i det minste foreløpig - for å skaffe råvarer, er det også nødvendig å få bedre kontroll på den.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 5:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette løses ved å akseptere at hvert menneske har eiendomsrett til sin kropp og alt det bevirker.

Jeg bevirker min kropp gjennom mat, klær og annnet jeg unner meg eller velger.
Min kone og jeg (og ganske snart også barna selv) bevirker våre barn.
Vi bevirker vårt liv.

Det gir retten til å bestemme over respektive.

Bevirkning gir suverenitet.

Om eksperter og liksomeksperter da mener vi ikke lever livet vårt opptimalt, så har de ingen bestemmelsesrett. Det er nemlig VÅRT.

Samme gjelder i andres liv.

Ut fra dette får vi loven:
IKKE TVING
og rettigheten:
EGET VALG

Da starter mine rettigheter der andres slutter og vis á vis.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 6:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Dette løses ved å akseptere at hvert menneske har eiendomsrett til sin kropp og alt det bevirker.


Det vil kreve en revolusjon for å få dette til, og det haster - vi har sluppet løs et dyr som vil være veldig vanskelig å bekjempe.

I den grad slike ting blir diskutert i offentligheten er det så godt som alltid på en slik måte at det eksluderer de det gjelder - "bærmen".

De er forresten så godt som avskjært fra muligheten til å tenke sammenhengende. Det gies lite mulighet til å utvikle reelle ferdigheter i å uttrykke seg skriftlig og muntlig, verden deles opp i fag og menneskene i klasser - alt som skiller slik blir vektlagt - men uten at det sies, det er bare den erfaring vi gjør oss. Vi lærer om oss og dem, ikke om meg og dere.
Jeg vil gå så langt som til å hevde at vi formørker våre barn og dermed vår egen framtid uten å forstå hva vi gjør.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]