For det første er nicket "Bvn.ped" direkte upassende og respektløst i et forum for folk som blir trakassert og skadet for livet av "barnevernet".
Det tyder ikke på store refleksjonsevner.
Bvn.ped wrote:
Jeg er ikke naiv til yrket,
Hva er "naiv"? Det er et relativt uttrykk som ikke har mening uten en bestemt norm.
Vet du at over 90% har større tro på seg selv enn hva de presterer?
Bvn.ped wrote:
velger jeg selv å mene, men at jeg kan bli sett på som naiv siden jeg mener det faktisk er pedagoger som ikke er (som nevnt tidl. )av den typen som utøver maktmisbruk.
Hva er maktmisbruk? Er det hva kongen i statsråd har bestemt? Er det hva min libertarianistiske tenkning sier det er? Er det hva noen lavutdannede bvn.ped mener? Eller er det hva psykologene mener i dag og forkaster i morgen. Du vet "sannheter" står for fall. I psykologien og sosiologien forfaller "sannhetene" litt raskere enn i andre disipliner.
Bvn.ped wrote:
Jeg har selv vært inneblandet med de som barn, og har blandet opplevelser der i fra. Heldigvis hadde jeg kontakt med en fantastisk flink pedagog som faktisk gjorde til at det er yrket jeg selv vil ha. Ikke for at jeg mener de bare gjør godt, men mye fordi jeg syns selv mye innen barnevernet er feil.
Hva er "feil". Hvem har rett til å bestemme dette. Før var det religionen som avgjorde. Noen mener det er moralfilosofi som skal avgjøre. Andre igjen mener det er demokratiet, politikerne. I barnevernet bruker det å være bvn.ped som opphøyer seg til å bestemme hva som er feil, rett og galt. Med hvilken rett?`
Dersom noen trenger seg på i mitt liv og forteller meg hva som er rett og galt, så ignorerer jeg det. Forsøker de med makt, så blir det bråk.
Bvn.ped wrote:
Ja man skal være lojal. Ovenfor lovene vi har å rette oss etter. Det er noe vi tar på oss i det vi velger yrket.
Hvorfor det? Lovene kan jo bryte såkalte menneskerettigheter. Andres moralske oppfattning. Hvilken rett har man til å prakke bederva lover på andre? Lover forårsaker overgrep over hele verden.
Du er på vei til å bli en overgriper.
Bvn.ped wrote:
Man er aldri klar over hva man begir seg utpå før man er ute i arbeidslivet og "setter teori ut i praksis"(som det så pent heter etter boka). Og det er ikke enkelt eller "gøy" om en situasjon tilsier at man må inn i hjemmet.
Hva er det som gjør at man må inn i hjem? Subjektive idéer!
Bvn.ped wrote:
Dette er et dilemma man vil komme i, noe som er mer enn noen gang lagt STOR vekt på i utdannelsen. Til glede for oss elver.
Ja barnevernet KAN "ødelegge" livet til en person, men syns det er mye rettet mot akkurat det.
Riktig. Du har nemlig ikke rettigheter i andre sine liv.
Bvn.ped wrote:
Syns ikke man skal glemme at de faktisk gjør godt også.
Det var det pedofilen sa også. Han vannet blomstene etter overgrepet.
Bvn.ped wrote:
Mener ikke man skal stole blindt på brnv, som ellers i livet er tillit noe man skal gjøre seg fortjent til. Syns bare at med så mye vekt på bare negativt så kan det være ødeleggende for alle parter. Er vel en forskjell på informere og advare?
Vi advarer på det sterkeste mot "barnevernet". Vi informerer, latterligjør, håner etc. Slik det passer å behandle overgripere som går fri.
Bvn.ped wrote:
Jeg leste innlegget ditt hvor du tok opp et eksempel : Søyland-saken. . Dette er en sak vi hadde en god del om på skolen første året, mye pga kritikk til barnevernet. En annen grunn var for å vise hvor mye makt ulike former for medie kan ha. I den saken ble det gjort mye feil fra alle kanter. Ann Berit, Bente og Tommy har sagt at barnevernet ikke burde "gitt" seg, og at de den gang gjorde det som er riktig.Nå er det ikke alltid de gjør rette ting( de skal jeg aldri påstå), men kan det ikke være at når det blir "advart" at det kan ha samme effekt nå som den gang?
Dette er bare tanker , og ting jeg lurer på.
Her kommer du med begreper som "rett". Fatter du at slike spørsmål handler om moralisering?
Bvn.ped wrote:
Jeg leste artikkelen din, og tar den med meg videre på siste året mitt. Du har veldig mye bra å komme med, absolutt. Jeg kommer til å anbefale mine medstudenter til å se på sidene. Ikke for å stille seg negativ til de, men for å "lære" noe vi ikke lærer i utdannelsen.
Nyttig.
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<