It is currently Sat Apr 27, 2024 12:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Medlem og støtte
PostPosted: Mon Sep 18, 2006 2:51 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Kære venner.

Jeg føler jeg må give en venskablig opsang. Jeg har tidligere anmodet om at så mange så muligt, også venner, familie og bekendte foruden dem af jer der ikke har skrevet sig på de forskellige grupper/foreninger både i Danmark,Sverige og Norge. Mange af dem er GRATIS nogle er der et kontigent på 100.00 kr og opefter om året.

Samtidig er der flere der har en underskrift indsamling kørende og da jeg daglig tjekker ca 30 sider mangler jeg mange navne som jeg ved læser de forskellige sider. Vi kan ikke personlig selv køre en (sag) mod myndighederne, men har brug for støtte fra alle i befolkningen uanset om man selv er direkte indvolveret eller ( bare ) er en af mange. Vi MÅ løfte i flok og presse på for at der skal ske forrandringer.

Husk at der er foreninger der har kørt debat sider og kamp i 5,10,15,20 år osv. Og hvad er der sket i alle disse år???????????????????

Tænk længer end jeres egen kamp alle må kæmpe SAMMEN, så vil der en dag komme et gennembrud ( forhåbentlig snart )

Hvis nogen skulle have den opfattelse at Radiogodhavn kun arbejder for Tidliger tvangsanbragte, så kan jeg som vi utallige gange har nævnt både i presse aviser og tv og vores agen hjemmeside, at det er også for nutidig og fremtidig anbragte

Jeg håber dette lille indlæg vil blive modtaget som et forstående og posetivt indlæg.
Jeg vil her give et link til www.barnasrett.no Tryk på LINK i MENYEN og der vil komme mange foreninger op hvor man kan tilmelde sig.

På forhånd tak
og undskyld ulejligheden.

svend-aage

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 18, 2006 3:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Du må gjerne legge inn lenkene til de mange steder og foreninger. Tilgjengelighet er veldig viktig.

Klarer vi å samle bare en brøkdel av alle som har opplevet det såkalte barnevernets tyrani, så er landet endret på 10 år. Det krever imidlertid at vi blir mange og løfter i flokk.

Her på forumet ønsker jeg mange hundre og på underskriftslisten et tre-sifret tall.

I fjor var det 40000 barn som ble påprakket såkalte "hjelpe"tiltak bare i Norge. Kan det være 150000 i Norden? Kan det være 25000 som er under offentlig "omsorg" i Norden?

Vi er mange nok i massevis til å endre på galskapen!

Vi må synes nasjonalt og internordisk og ha "utstikkere" internasjonalt. Hele tiden må vi kjøre en tøff linje overfor myndighetene og kunne ignorere (som vann på gåsen... :wink: ) og svare tilbake når pressen driver feilinformasjon og barnefjernspropaganda.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 18, 2006 8:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er helt enig med Svend-Aage i at vi ikke bare må tenke på akkurat vår egen kamp. Jeg synes det er helt klart at blant de gruppene som i dag i Norden kjemper for erstatning og oppreisning for tidligere opphold på barnehjem, er det svært mange som ser meget lengre. De ser at fosterhjem kan være like ille, og de forlanger også stans i at barn blir tatt fra sine foreldre uten grunn.

Svend-Aages egen innsats på flere nettsteder, blant annet her på rbv, er oppmuntrende. Selv prøver jeg å gi lenker til blant annet nettstedet Radio Godhavn i flere sammenhenger, og jeg har i flere år skrevet på Borgerdebat. Det er så bra at det nå eksisterer grupper i alle de tre skandinaviske land. Finland og Island er det visst vanskeligere med, sikkert delvis av språklige grunner.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]