Så kommer Hjermannsen inn:
http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/ ... ang/(21741)
Og Hjermannsens
UFORSKAMMEDE BRUK av disse guttene gjennom å reklamere for mer vold - med barnevern som "den ultimate forløseren".
Hjermannsen anmoder altså om mer tvangsbruk, dvs. voldsbruk fra barnevernerne og politiet.
Hjermannsen I:
" – Det er dessverre hull i ”lov om barnevern”. Det er et gap mellom frivillig tiltak og tvang. Men de kan ikke gjemme seg bak lovverket. Det skal ikke være grunnen til å la være å gripe inn."
Han mener det er et stort problem at ikke alle i barnevernet har den kunnskapen som trengs når man skal snakke med barn om vold."
Hjermannsen II:
"Man må snakke med barna alene, og på flere ulike tidspunkt. Det må gjøres med en metode som ivaretar og bringer fram den informasjonen man trenger, sier Hjermann."
En
ekspertgruppe ble opprettet i 2006
bestående av syv barn som har erfaringer med vold i familien...
Hjermannsen III:
"
Hjermann forteller at han vet om tilfeller der barn har blitt intervjuet av barnevernet med voldsutøver i samme sofa."
Fra barnevernet er følgende skjedd:
Et GRUSOMT EKSEMPEL PÅ BARNEVERNETS "IVARETAKELSE" AV BARN.
". Døtrene som skal ha blitt misbrukt seksuelt av sin far og stefar som veldig veldig små. Den ene faren/stefaren skal ha jobbet som barnevernsleder i Kristiansand og senere i barnevernet på Nesodden! Begge fedrene skal ha misbrukt jentene seksuelt...
[b] [color=#BF0000]Barnevernet tvang småjentene til å ha samvær med faren/stefaren selv om jentene ankom A-hus ille tiltredt i underlivet med særdeles store blødninger etter å ha hatt samvær med den ene faren/stefaren da jentene var henholdsvis 2 1/2 år og 3 1/2 år gamle.
På tross av dette tvang barnevernet jentene til å ha samvær med den antatte overgriperen. Moren og døtrene har kjempet mot systemet hele livet sitt og har vært i hele seks rettssaker uten å vinne frem. Litt av et rettssytem vi har Siv[/color][/b]!!!"
Denne familien rives den dag i dag i fillebiter og finnes som gruppe på Facebook. De to søstrene fikk med hjelp av gode mennesker komme hjem til sin mor.
De er iallfall over grunnskolealder begge to.
Det stoppet ikke der. De fikk en lillebror som barnevernet plutselig tok, som nå er 5 år.
Storesøster skriver:
"Barnevernet har ødelagt livene våre. Jeg får ikke se min egen bror og Jeg savner han hver eneste dag, Jeg vet min stefar står i kulissene med barnevernet. Jeg kan ikke fordra hvordan de holder på å tråkke på mennesker. Min stefar sendte meg og søstra mi på beredskapshjem, fosterhjem og så barnehjem. Beredskaps mor ble sakt opp av barnevernet. Fordi hun så at jentene hørte hjemme hoss sin biologiske mor. Mamma kjempet for å få oss hjem, og med hjelp fra mennesker rundt henne kom vi enedlig hjem til mamma. Og da begynte barnevernet og tvinge oss til å se far som var en grusom psykopat som gjorde overgrep, og han tvang barnevernet oss til å besøke i fengsel og ha samvær med. Jeg var livredd den mannen og livredd min stefar. Barnevernet vil ikke høre min og søsteren min sin hele historie og vi får ikke være part i saken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for dommeren har bestemt seg på forrhånd. Hun er en kvinne jeg vet ikke mer. Dette er så vodt."