It is currently Fri Nov 01, 2024 1:59 am

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 11:18 pm 

Har en sak som er ytterst merkelig og lurer på om vi skal klage den inn for fylkesmann?

Vår jente på 1 mnd er akuttplassert og det da hun var snaue 3 uker gammel. De baserer det hele på en sak som er henlagt for snart 1 år siden og helt avsluttet for snart 6 mnd siden.

De har ikke satt inn mildere tiltak først for å se om de har grunn til bekymring eller ikke.

Bør vi klage dette inn til fylkesmann???

Profile  

Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 11:37 pm 
Site Admin

-rom-
Man bør i hovedprinsipp klage til alle instanser det er mulig å klage til.

Ellers var saken deres så sparsomt beskrevet at det er vanskelig å svare.

Går ut fra at det nå er fylkesnemnda som settes igang. Om ikke er det såkalte barnevernet åpenbart lovbrytere, trolig selv sett fra nikkedukkers synsvinkler som fylkesmannen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 12:46 am 

Jeg har 3 barn fra tidligere ekteskap, og dette er grunnen til at jeg har barnevernet på nakken fra før. Jeg og min x har røket i tottene på hverandre en gang når ungene var i bhg og på skole. Det endte med at han ringte politi pga jeg fløy på han. Den saken ble henlagt hos barnevernet i september i fjor og helt case closed som ikke kan gjenåpnes i mars i år.

Har samboer nå, vi har fått en datter og var innlagt på sykehuset i 17 dager. Den dagen datteren vår ble født meldte min x-mann dette til barnevernet i tidligere bostedskommune. Da sendte de bekymringsmelding til BV i kommunen jeg bor i nå med bekymring for min aggresjonshistorikk og at jeg ikke er veiledningsbar. Så ble det meldt inn fra sykehuset også pga den siste uken vi var lagt inn der.

Vi fikk med oss jenta hjem mot at vi var hos min mor den helgen og med uanmeldt tilsyn hele helgen og dette godtok vi. Bv sa de skulle kontakte DPS som jeg går hos per i dag og gjort siden før sommeren pga mye som har skjedd og også for å få hjelp til å kontrollere temperamentet mitt så det ikke skal gå utover barna.
Dette har de ikke gjort, men på grunnlag av at vi sa at helgen var gått fint og hverken barnefar eller min mor så noen grunn til å måtte iverksette hjelp i forhold til amming, stell osv av jenta så var dette så store avvik fra de bekymringer de hadde at de valgte å akuttplassere henne.

De går ut i fra den saken som er henlagt hvor jeg fløy på x og ut fra sykehusrapporten. De har ikke gjort noen andre tiltak enn den ene helgen med tilsyn hjemme hos mamma før de tok henne vekk fra oss.
Nå er de gått med på frivillig plassering utenfor hjemmet, men vi får KUN samvær 4 timer i mnd med jenta vår som nå er 5 uker gammel.

Dette skal vurderes igjen på nytt om 3 mnd, dvs i desember.

Bør saken klages inn?? Eller kan vi gjøre det værre for oss selv ved å klage det inn til fylkesmann?? Blir ikke sak i nemda siden vi har gått med på frivillig plassering utenfor hjemmet. Dette er i samråd med advokaten som jeg har hatt hele veien siden alt startet i fjor så han kjenner saken min i andre kommunen også og sier de i den andre kommunen var partiske med far i den saken og derfor var det meget spesielle forhold under den saken.
Jeg føler meg dømt av bv til at jeg ikke kan ha endret meg på 18 mnd og at det som skjedde på sykehuset i tillegg kan ha vesentlig ye med all usikkerheten rundt en prematur baby som var nesten 1 kg mindre enn hun burde vært ved samme alder når hun ble født.

Jeg blir betegnet som IKKE veiledbar, men mener selv jeg er det da jeg selv har oppsøkt hjelp for mine problemer og også har vi søkt hjelp hos familievernkontoret for å få hjelp der til råd om åssen vi kan håndtere mitt temperament.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 8:22 am 
Rang: Ivrig bruker

Alt av vedtak kan klages inn til fylkesmannen om det er frivillig eller ikke. Men om det er frivillig nytter det ikke å klage dette som regel inn for fylkesmannen de vil bare avvise klagen pga at dere kunne sagt nei til dette frivillige tiltaket. Og ja hva hadde BV gjort da de hadde gjort det med tvang uansett. De kaller det så fint frivillig men det er ikke frivillig i det hele tatt.
Men så må man huske på at man kun har 3 uker på seg og klage vedtaket inn for fylkesmannen.
Men nå skal ikke jeg uttale meg så mye om dette her for jeg vet jo ikke om man får et vedtak på dette når det dreier som om frivillig men vil jo tro det.

2foreldre

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:02 am 

Vi har signert et samtykke, ikke noe nytt vedtak nei....skal skrive klage i dag. Den blir nok også sendt per i dag eller mandag.

Skal fader meg ha tilbake datteren min ja!!!

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 12:04 pm 
Rang: Ivrig bruker

Da handler det jo om frivillighet da. Man kan jo da når tid som helt si nei hadde bare hentet ungen jeg ta og kommer meg ut av landet så fort som mulig.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 8:35 pm 
Superposter

Saken er dessverre ikke merkelig i det hele tatt; det er helt normal adferd fra barnevern og deres allierte.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:27 pm 
Rang: Storbruker

Hege82:

Se om du kan benytte deg av denne:

3. kapittel: Om ugyldige viljeserklæringer. http://www.lovdata.no/all/tl-19180531-004-003.html

Å ha nettopp nedkommet med et prematurt barn.. Vel, det barnevernet driver med er tortur, sette foreldre i avmakt og stresse dere. INGEN, jeg understreker INGEN skal anmodes å skrive under noen avtaler under slike omstendigheter.
Skal dessuten banne på at meldingen fra sykehuset er bestilt.

Advokaten har vært mellommann- selger ..., og det sier alt om vedkommende.

Les hele kapitlet og se ellers Menneskerettsloven - art. 8 i første omgang.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:41 pm 

Dessuten: Det k a n være/er på sin plass med anmeldelser av både x , sykehus og barnevern.

For å ha gjort det. Det er dokumentasjon.
Jeg skriver det slik fordi henleggelsesprosenten er nærmere 100% i saker der bv'et er involvert.

At du blir sint betyr ikke at det ER et aggresjonsproblem. I gitte situasjoner er sinne en naturlig og nødvendig reaksjon.
Det er ikke vedvarende.

Vokt deg/dere vel for rapporter fra behandler og Familievernkontor!De rapporterer det bv'et vil ha.
De er i samme bransje. Barnehandelbransjen.

Mist ikke barnet av syne.

Du skal heller ikke la deg "behandle"/korrigere i den tro at det blir lettere å få tatt tilbake barnet deres - eller at det er en sjanse til at de gir tilbake det de har stjålet. . Du skal heller ikke la deg "behandle" fordi andre sier det, eller for at barnevrengerne skal "tro" på deg.
Det er å lure seg selv.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 11:11 pm 

Problemet her er at jenta er akutt plassert, på sperret adresse.

Fikk opp linken din! Skal lese den i morgen og regner med jeg kan bruke den. I vedtaket til barnevernet så står det at jeg er vurdert av psykolog fra sykehuset og de vurderte å legge meg inn pga psykose. Burde ikke jeg vært opplyst om dette på sykehuset?? Leste det for første gang i vedtaket som ble fattet når de tok fra oss jenta.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 11:14 pm 

2foreldre wrote:
Da handler det jo om frivillighet da. Man kan jo da når tid som helt si nei hadde bare hentet ungen jeg ta og kommer meg ut av landet så fort som mulig.

Hadde vi ikke signert samtykke så hadde det blitt sak i fylkesnemda og hele den veien der.......ble omtrent tvunget til å signere for å få mulighet til å få tak i mer informasjon vi kan bruke i mot de.

Er også i gang med utredning.

Profile  

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 9:53 am 

Hege82 wrote:
Problemet her er at jenta er akutt plassert, på sperret adresse.

Akuttplassering etter § 4-8? Sperret adresse fordi?

Profile  

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 10:11 am 

etter paragraf 4-4, 2.ledd.

Profile  

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 10:28 am 

Hege82 wrote:
etter paragraf 4-4, 2.ledd.

:?:

Profile  

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 10:39 am 

Det er paragrafen de har skrevet i vedtaket for akuttplassering.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next