It is currently Tue Jun 04, 2024 2:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 22, 2010 10:38 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Tusen takk Nina. Alle råd er nyttige forl oss. Vi går alene på møte- meg og min kjære så skal vi rådføre oss med advokaten om alt som skal skje. Vi bare vet at venner er der og skal støtte oss når det trenges. Det er litt rart at tante med bare 3 årig utdannelse kan si noe om korsn ungen min utviklet. det er det samme som å ansette hjelpepleier i legestillingen med rett til å stille diagnose og ha ansvar for menneskets liv. Ka bli da? riktig: kaos og tragedier hele tida.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 3:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

ellen wrote:
(...) med bare 3 årig utdannelse kan si noe om korsn ungen min utviklet. det er det samme som å ansette hjelpepleier i legestillingen med rett til å stille diagnose og ha ansvar for menneskets liv. (...)


Ja, det er åpenbart galt. Alle med normal tankevirksomhet kan se det.

Likevel: Det er bare en liten stund siden vi på forumet kommenterte barnevernsarbeidere som diagnoserte venner til barnevernsofret som personlighetsforstyrret fordi de protesterte heftig mot barnevernets overgrep. Dermed så åpnet det såkalte barnevernet sak mot offerets venner. Så der i gården henger diagnosene lett, og troen på egne vurderinger er langt bortenfor nøktern jordnærhet. Men jeg vet jo også at ikke alle er slike galninger. Likevel er grunnideologien hos disse gal og på tvers av kvalitetsforskning.

PS: Barnefjernerne er fagorganiserte i FO. FO har fremmet forslag om å få lover som hindrer den mest effektive kritikken på nett, av barnevernsarbeidere. Siden slikt bryter så tydlig mot ytringsfriheten, så har ikke regjeringen lyktes med slike lover. FO er ikke glad for arbeidet mot barnevernet, deres fagorganiserte.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 1:06 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
saken er ikke henlagt, dem vil hente opplysninger fra lege og komme på hjemmebesøk. jeg er knust. kan ikke si mer, nu gråter jeg bare. syns det er grusomt at i så liten by noen kan komme til legejurnalen min og lese alt. det er samme som å stå naken mens andre titter og kommenterer. jeg aldri følt meg så svak og maktløst. dattra mi kommer bort til meg og spør hva i veien og jeg svarer bare at mamma har vondt i magen. klarer ikke å stanse og har ikke lyst til noe.

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 2:45 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 01, 2010 7:25 pm
Posts: 22
Location: oslo
ikke for å skremme deg, men det er nok noe av det første de gjør før de bygger opp en eventuell sak. Dokumentere at dere ikke er egnet som foreldre. Alt som blir sagt (posetivt også) blir brukt mot dere. og sier legen posetive ting så blir det sakset vekk fra dokument mappa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 2:56 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
lege har ikke noe å si egentlig for vi var ikke med ungen hos ham ofte- ho er nesten aldri syk. jeg og siste gang jeg oppsøkte helsestasjon det var for å sette vaksine før reise til syden. spurte dem rett i ansiktet om dem kommer til å ta ungen fra oss så dem sa at hvis dem finner grunn til bekymring så skal vi få råd korsn håndtere konflikter og hva skal gjøres for at ungen blir ikke påvirket.
jeg er knust og om dåkker ikke hører fra meg mer så er jeg dratt fra dette møkkalandet.

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 6:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Det er ingen tvil om at det såkalte barnevernet lager et møkkaland. Skulle du dra fra landet, så kan du gjøre det som en ferie, og la mannen din ta seg av saken i Norge. Når/om dere vinner saken, så kan du komme tilbake. Taper dere, kan de neppe gjøre noe om du har barnet i et annet land hvor dere (inkludert barnet) er statsborgere. Du er i så fall ikke den første til å dra til det landet.

Det er ikke noe problem å skrive på forumet fra andre land. Trenger bare en PC og internettforbindelse.

Barnevernet har ikke lov å få legejournaler, så langt jeg har forstått, men en beskrivelse om deg/dere fra legen. Legetilsynet og kommunelege må varsles om de gjør det slik.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 6:57 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
har pc men ikke sikkert jeg har penger for internett i Russland for der skal jeg bo for 700,- per måned med barnet.
er veldig stressa og blødde neseblod i en halvtime idag. er det skadelig om jeg sykemelder meg nu? makter ikke å gå på jobb og ha ansvar for unga når jeg tenker hele tida på min stakkars datter.

så jeg forstod det slikt at hvis jeg ikke signerer opphevelse av taughetsplikt så kan dem ikke kreve det?

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er nok best at du drar ut av landet på en ferie så lenge. Det høres ikke bra ut i det hele tatt dette med barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 7:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
pippi wrote:
ikke for å skremme deg, men det er nok noe av det første de gjør før de bygger opp en eventuell sak. Dokumentere at dere ikke er egnet som foreldre. Alt som blir sagt (posetivt også) blir brukt mot dere. og




Enig med pippi!
Ja helt sant for har barnevernet bestemt seg for å trøble med dere så bryr de seg ikke om at en lege evt lager gode skriverier om deg. De forkaster det bare og later som det ikke eksisterer.
I vår sak fikk vi så kjempegod raport av en proffesor. Og barnevernsmegga i mosjøen ble drittsur og dreit seg nesten ut. Og sa at hun syntes det var en dårlig rapport. Og hun ville ha en ny av en annen. Da fikk hun og en god raport om oss. Da ventet hun lenge med å fortelle oss at også den var god.
hun ble helt svart i trynet og så helt rar ut etter at ho måtte gi tapt for ønsket stjåne barn fra oss. Noe hun ikke klarte.
Men troll er barnevernet og bare 4% er så tilfeldigvis heldige som oss og vinner mot barnevernspakket.
Så du bør så absolutt ikke ta noen sjangser. Begynner de å vill lete i legepapir er de kun ute etter å trøble.


Last edited by Turid Holta on Fri Jul 23, 2010 7:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 7:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Kanskje man blir litt klokere her:

http://www.helsedirektoratet.no/vp/mult ... 11850a.pdf

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 7:30 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
advokaten anbefaler oss meg og ungen dra "på ferie" og slappe av og han og mannen min skal klage og kjempe videre. advokaten sier det er ingen grunn for dem å kreve legeopplysninger samt hjemmebesøk. det blir klager da.

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject: § 4-12 opphever taushetsplikten
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
har pc men ikke sikkert jeg har penger for internett i Russland for der skal jeg bo for 700,- per måned med barnet.
er veldig stressa og blødde neseblod i en halvtime idag. er det skadelig om jeg sykemelder meg nu? makter ikke å gå på jobb og ha ansvar for unga når jeg tenker hele tida på min stakkars datter.

så jeg forstod det slikt at hvis jeg ikke signerer opphevelse av taughetsplikt så kan dem ikke kreve det?


Hvis undersøkelsen er hjemlet i bv-lovens § 4-12 kan "barnevernet" få ut opplysninger uten din tillatelse. Det har likevel ikke rett til å få utlevert hele legejournalen. Slik jeg forstod det, er undersøkelsen hjemlet i § 4-4 om frivillige hjelpetiltak. Da vil jeg motsette meg at det innhentes opplysninger, men kanskje vil "barnevernet" da oppgradere undersøkelsen til § 4-12. "Barnevernsleder" gjør som det passer ham/henne.

Forsøk å bevare hodet kaldt og ta vare på din egen helse. Jeg vet det er vanskelig, for man blir jo så livredd for barnet når man skjønner at idiotene i "barnevernet" faktisk har myndighet til å ta det. Det er det mest skremmende av alt, at slike idioter kan bestemme hva som er til "barnets beste". De fleste "barnevernsledere" er forkvaklede gamle kjerringer, gamle skruller helt uten moral. De innbiller seg at de er veldig utdannete og kloke selv om de bare har et grunnkurs i maskinskrivning og litt psykobabbel. Men kjerringene pleier omgang med de høye herrer og må innbille seg at visdommen suges inn gjennom porene. Større enfold er det vanskelig å støte på. Beklageligvis har disse lavutdannete kvinnene fått tilnærmet ubegrenset makt i samfunnet. Det skal visst ha noe med likestillling å gjøre. Mennene tror at kvinnene automatisk har omsorgsevne på grunn av "det de har" som mennene ikke har og lar dem ture frem i en slags misforstått gunst til kvinnen. Aberet er at disse kvinnene tråkker ned på andre kvinner ved å frata dem deres barn. Mødre blir behandlet på det mest nedrige av raddis-feministene som har misbrukt kvinnekampen til å albue seg til masse makt for maktens egen skyld. I katolske land hvor kirken har mer innflytelse, har kvinnen en høyere posisjon enn i de sosialistiske "velferdsstatene" som styres av barfotleger uten utdannelse etter mønster fra kulturrevolusjonen i Kina. Analogien din til en hjelpepleier (eller sykepleier) som stiller diagnoser, var treffende. Det er slik det norske samfunnet er blitt: lavutdannete grupper har tilranet seg makt fordi de vil bestemme. Det blir ansett som sosialt rettferdig at uutdannete mennesker får fatte viktige beslutninger, de også. I Norge er man hysterisk opptatt av sosiale ulikheter, men ingen bryr seg om den pariakasten som skapes av barn og foreldre som er blitt adskilt med tvang. Man mister sosial anseelse og blir utsatt for forakt når man er utsatt for "barnevernets" tvangsvedtak. Stå på og mist ikke motet. Vær klar over at kommuneadvokatens lakeier sitter og nileser på dette forumet. Intet gir dem større glede enn å urettmessig frata et ektepar deres barn. Det gir prestisje å vinne over familien.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:24 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
det er verken hjemlet i 4-4 eller 4-12 kun 4-3.
så på papiran og det ingenting utenom 4-3 og vi fikk lese gjennom bekymringsmelding og selv der stå at huset var ryddig og ungen virket uberørt av krangelen var leken og glad. uansett sa dem at dem vil ha hjemmebesøk for å se at det er ingen omsorgssvikt der.advokaten var veldig engasjert og selv om han var på en ukers ferie så ringte han oss og sa at vi må roe oss ned han kommer neste uke og vi skal tenke hva vi skal gjøre.våres venner skrev papir hvor dem vitner at b.v. undersøkelse trykker på oss som familie og dem ser forskjell og at vi er pressa. jeg reiser bort neste uke eller dør jeg.

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg håper du har fått en god advokat. og ser at han og anbefaler deg å reise på en ferie. kan være greit å reise vekk fra hele hysteriet til barnevernet.
barnevernet ser som regel bare det de ønsker og se! og lyge det kan de og. mange har tatt i mot besøk av dem. og de bruker sine besøk til å lyge på folk en hel mengde usannheter.
Det er aldri trygt å slippe barnevernet inn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Grunnlovsstridige besøk i hjemmet
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
det er verken hjemlet i 4-4 eller 4-12 kun 4-3.
så på papiran og det ingenting utenom 4-3 og vi fikk lese gjennom bekymringsmelding og selv der stå at huset var ryddig og ungen virket uberørt av krangelen var leken og glad. uansett sa dem at dem vil ha hjemmebesøk for å se at det er ingen omsorgssvikt der.advokaten var veldig engasjert og selv om han var på en ukers ferie så ringte han oss og sa at vi må roe oss ned han kommer neste uke og vi skal tenke hva vi skal gjøre.våres venner skrev papir hvor dem vitner at b.v. undersøkelse trykker på oss som familie og dem ser forskjell og at vi er pressa. jeg reiser bort neste uke eller dør jeg.


Det står i Grunnlovens § 102 at Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

I den såkalte "barneverns"-loven står det stikk motsatte, nemlig at foreldre ikke har rett til å motsette seg besøk i hjemmet (les: husinkvisisjon).

§ 4-3. Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser.

Dersom det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter dette kapitlet, skal barneverntjenesten snarest undersøke forholdet, jf. frister inntatt i § 6-9.

Undersøkelsen skal gjennomføres slik at den minst mulig skader noen som den berører, og den skal ikke gjøres mer omfattende enn formålet tilsier. Det skal legges vekt på å hindre at kunnskap om undersøkelsen blir spredt unødig.

Foreldrene eller den barnet bor hos, kan ikke motsette seg at en undersøkelse som nevnt i første ledd blir gjennomført ved besøk i hjemmet.


Det hadde vært interessant å fått prøvet dette for retten. Dersom Grunnloven har forbud mot husinkvisisjoner unntatt i kriminelle tilfelle, kan vel ikke ansatte i "barnevernet" kreve å få komme på "hjemmebesøk"?

Jeg ville ikke sluppet dem inn i hjemmet uten husransakelsestillatelse, som kun kan gis av domstol. Problemet er at da tilkaller de sannsynligvis politi og låsesmed og tiltvinger seg adgang. I ettertid må dette få konsekvenser, mener jeg, for Grunnlovens forbud kan da ikke være null verdt?

Noen andre som har erfaring med å nekte "barnevernet" adgang til hjemmet?

Kjerringene tror de kan komme og gå som de lyster, men det nytter å si nei. Tuppene blir riktignok rasende og vil i neste omgang gjøre alt for å hevne seg på foreldrene som ikke ydmykt står med luen i hånden når banden kjører forbi. Hevnklystne "barnevernsledere" er ansvarlige for mange overgrep i dette landet. De er ikke inhabile samme hva skjer. Det er kun hvis man er i slekt med foreldrene at man kan bli erklært inhabil. Og selvfølgelig erklærer de seg ikke selv for inhabile. Såpass selvinnsikt og redelighet har de ikke.

Ellers er det vanlig prosedyre når "barnevernet" vil ha tak i et barn, at politi møter opp mannssterke, gjerne utstyrt med maskingevær dersom mannen i huset har kalt "barnevernsleder" for kjerring eller noe annet "truende". Alt man gjør mot de ansatte i "barnevernet" og deres kollaboratører blir oppfattet som truende og gjerne anmeldt. De ansatte lyver på seg blåmerker for å stemple foreldrene som voldelige. Da blir det desto lettere å stjele barna deres.

Jeg mener ikke å skremme deg unødig, Ellen, men du har skrevet at du allerede har kjennskap til "barnevernet" gjennom ditt yrke. Det jeg skriver er ment for alle som leser her på forumet, også for de som vurderer å kontakte "barnevernet" for å be om hjelp. Fra "barnevernet" er det ingen hjelp å få, kun terror. Det vi driver med her, er folkeopplysning. Folk må få vite sannheten om "barnevernet", ikke bare den falske propagandaen som spres av myndighetene og pressen.

Har personen som skrev "bekymringsmeldingen" vært i hjemmet siden det ble beskrevet som ryddig og ordentlig?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]