It is currently Fri May 03, 2024 9:25 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Innspill på følgende, samt en presentasjon av meg selv.
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 10:54 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 05, 2007 7:03 am
Posts: 1
Location: Trondheim
Er selv en gutt, velger å kalle meg gutt siden jeg selv mener å ikke ha tredd inn i de voksnes verden ennå. Er i en alder av 23 år. Som selv er et barnevernsbarn.

Om barnevernet skal legges ned, hvem er det da som skal ta vare på barn som faktisk trenger hjelp og bor i et hjem som er fylt med vold og alskens elendighet?

Selv skyldtes mitt opphold utenfor hjemmet at jeg har ADHD, jeg ble i samråd med mine foreldre enige om at jeg skulle på en instutisjon for utredning, siden jeg var en ustyrlig liten krabat, og mine foreldre var maktesløse i forhold til min oppførsel og søkte derfor hjelp hos hjelpetjenesten og PPT-tjenesten.

Skal si meg enig i at det skjer uting i barnevernet, det skal jeg personlig skrive under på, men jeg syns det er feil å ta alle saker under en kam.
Og alle saker har flere sider. Kan ikke si at jeg er for barnevernet som det er i dag. De har trampet i baret mange ganger, og hele systemet skulle ha vært endret på. Men jeg syns det er litt drøy å gå til så drastiske skritt som å legge ned barnevernet

Men er det ikke litt langt å trekke det ved å legge ned Barnevernet?

Jeg hadde nok ikke fått den hjelpen jeg fikk uten barnevernet, har fått lært mye om meg selv og hvordan verden fungerer. har hele tiden vært i kontakt med mine foreldre og har fortsatt den kontakten med mine foreldre etter at jeg fylte 20, var på ettervern med barnevernet til den alderen.

Alt det som fulgte med tankte med ADHD og det faktum at jeg på daværende tidspunkt hadde 2 søsken, gjorde at mine foreldre søkte om hjelp, hva skulle de ha gjort om barnevernet ikke eksisterte?

Det skal illegges at min nærmeste familie også prøvde å avlaste mine foreldre men desverre ikke maktet dette...

Så hva mener du skulle ha blitt gjort da, skulle mine foreldre blitt utslitt, som da igjen hadde gått utover mine andre søsken?

Men hva med å skape en debatt om hva som må gjøres. Er ikke her inne for å lage jævelskap, men vil også i alt den elendigheten som barnevernet har skapt også, fortelle min historie som har endret seg til å bli noe positivt.

Er ikke en som ønsker å forsvare alt barnevernet står for, men jeg vil også belyse det faktum at det er barn og foreldre som blir hjulpet av det systemet som dere vil avskaffe. Hvorfor ikke skape en debatt over hva som kan gjøres for at man ikke skal se slike tragiske historier i media og genrelt høre om på "bygda"? De som er her inne har jo fått barnevernet tett innpå seg eller har nær kjennskap til hva det vil si å få barnevernet tett innpå seg, hva med å komme med konstruktive innspill til hva som må gjøres?

Håper at jeg med dette kan skape en debatt som kanskje det kan komme noe godt ut av.

:)

mvh
Marcus Wevang


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Innspill på følgende, samt en presentasjon av meg selv.
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Marcus Wevang wrote:
Er ikke her inne for å lage jævelskap, men vil også i alt den elendigheten som barnevernet har skapt også, fortelle min historie som har endret seg til å bli noe positivt.


Er det i det hele tatt relevant? Nazistene bygde jo veier og satte forøvrig folket i arbeid. Forsvarer det resten av deres verk?

Om noen føler at barnevernet hjelper dem, så er det greit for meg, men de skal holde opp med å stjele barn fra folk!

Marcus Wevang wrote:
Hvorfor ikke skape en debatt over hva som kan gjøres for at man ikke skal se slike tragiske historier i media og genrelt høre om på "bygda"? De som er her inne har jo fått barnevernet tett innpå seg eller har nær kjennskap til hva det vil si å få barnevernet tett innpå seg, hva med å komme med konstruktive innspill til hva som må gjøres?


Hvilke konstruktive innspill på "jøde-problemet" tror du jødene selv hadde kommet opp med dersom de ble invitert til debatt? :shock: :evil:


Last edited by Nina on Tue Feb 06, 2007 11:07 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
 
Nei, du kan ikke skape djevelskap her, for den debatten du vil ha, den kan du ikke føre her. Alle myndigheter er på din side, de vil diskutere i det evindelige hva som skal gjøres for å få ekstra innsats i barnevernet. Hvert eneste år hevder de at nå har de helt nye metoder. Alle andre nett-debatter er åpne for deg. På disse andre nett-debattene er ikke barnevernsofrene velkomne, de som har opplevet bare forfølgelse, løgn, og ødeleggelse fra et barnevern fordi de IKKE vil at barnevernet skal fjerne barna deres.

På andre nettsteder blir barnevernsofrene hånet, skjelt ut, ledd ut, beskyldt for å lyve, å være udugelige, å være barnemishandlere, å være fylliker, å ha noe å skjule. På dette nettstedet er det de som har talerett.

Du får prøve å finne deg til rette på andre debatter, hvor du finner plenty av folk som mener som du: at et barnevern må vi ha. Det eneste er at flere av dem nok kan komme til å kritisere og uttale seg nedsettende om dine foreldre. Men de fleste vil synes det var storartet av dine foreldre å gi deg til barnevernet.

Du kan jo tenke litt over hvorfor det er at foreldre som inderlig elsker sine barn, som lengter etter dem, og som barna lengter etter, de får ikke lov av barnevernet å holde kontakt med hverandre. Der hvor denne kontakten er sårest savnet og inderlig drømt om, der ødelegger barnevernet den totalt.

Med hilsen
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevern og hjelp
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Jeg skal bare svare kort på ditt innlegg, Marcus Wevang.

Det er ingen her som mener at de som trenger hjelp ikke bør få den. Vi stiller derimot spørsmålstegn ved om barnevernet faktisk har kompetanse til å yte noen hjelp. Hos barnevernet ser vi også en iver etter å utvide definisjonen av omsorgssvikt og problematisere hverdagslige situasjoner. Dette innebærer at barnevernet i de alle fleste tilfellene konstruerer saker, for så å løse dem med å ta barna fra sine familier.

Når det er sagt, så er det ingen her som mener at et barn som har en alvorlig sykdom, eller annet problem, ikke bør få hjelp. Vi mener derimot at barnevernet i så fall er et unødvendig ledd i systemet. Mange av oss mener også at det bør opprettes flere hjelpeordninger under regi av kommunens helse og omsorgstjenester, istedet for at barnevernet får anledning til å drive med unødvendig synsing om samspill.

I mange tilfeller som vi kjenner til fra dette forumet, har barnevernet faktisk kommet i veien for at barnet eller foreldre får den hjelpen de ber om. Fordi barnevernet stiller sine egne "diagnoser" som går på "samspill" mellom barn og foreldre. Samtidig som begrepet omsorgssvikt utvides ved hver korsvei.

For ikke så lenge siden var det tre saker fra Telemark som var omtalt i avisen Telemark Arbeiderblad. Ikke bare er disse tre saker ganske avslørende om inkompetansen i barnevernet, men de reaksjonene som fulgte avisomtale av saken sier en god del om barnevernets evne til å ta innover seg kritikk. Du vil finne en god del om disse og andre sakene.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du ser på deg selv som et barn. Du virker å være under barnevernets innflytelse hvis du fremdeles ser på deg selv som umyndig i en alder av 23 år.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Marcus Wevang, les hva som er TEMA og BRUKERGRUPPE på r-b-v.net.

Kan du ikke forholde deg til det, så blir du stengt ute.

Om en mann gir deg tusen kroner, undskylder det at han sparker deg i ballene? Enda verre: Undskylder det at han sparker noen andre i ballene?

Barnevernet kan ikke undskyldes for systematiske overgrep mot tusenvis av mennesker, bare fordi du mener de gav deg et bedre liv.

Så mye viktigere enn andre mennesker er du ikke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]