It is currently Mon Jun 17, 2024 12:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Enda en Kristiansunder!
PostPosted: Tue Apr 03, 2007 4:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Hei jeg heter Inger og har i mange år sett og følt barnevernsovergrep på kroppen, både gjennom egne erfaringer men også sett hva andre har blitt utsatt for. Må dessverre bare si meg enig i det andre har skrevet om Kristiansund her inne på forumet. Gravstedet på Kirkelandet er overfylt av barnevernsoffer og maktmisbrukerne går med hevet hode og skjønner ikke hva de gjør galt.....
Har selv fått nok etter mange års løgn og nedvurdering der hverken jeg selv,mine nærmeste eller andre som kjenner meg kjenner igjen de beskrivelsene barnerøverne skriver. Har hatt en del kontakt med Gerd june og hjulpet litt til med å legge inn forskjellig stoff til hjemmesida hennes, samt at jeg blir kontaktperson for Møre og Romsdal og Trøndelag i forbindelse med det planlagte gruppesøksmålet:

Inger Djmel ,tlf 98071708, mail idjmel@hotmail.com

http://www.freewebs.com/gerdjune/pmeldi ... esksml.htm

Har ellers hatt kontakt med mange barn og ungdommer gjennom mange år og sett på nært hold hva det såkallte "vernet" gjør mot barn. Har stillt spørsmålet mange ganger hvor "vernerne" er når unger rømmer fra fosterhjem og institusjoner midt på natta og ikke har ett sted å gjøre av seg. Mange av de såkallte kriminelle verstingene har blitt den de er med hjelp av disse "vernetiltakene" og mange av disse "verstingene" vi hatt under tak når de har trengt å komme seg unna "vernerne". Hadde mange av disse fått den hjelpa de hadde hatt krav på i utgangspunktet i det hjemmet de hørte til hos de som var glad i de ville mest sannsynlig mange av gravene på Kirkelandet stått tomme i dag. Det er ei skam både for byen og for landet det som i dag kalles barne"vern" og det er nå på høy tid at det gjøres noe med dette. Kristiansund har ikke flere å miste!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 03, 2007 6:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Legger deg inn i Brukergruppe1, slik at du kan skrive over det mest av forumet. Er du med i gfsr, så har vi en egen gruppe også for det. Den gruppen gir utvidede rettigheter i bloggen til gfsr. Si fra til Mona eller meg, om du er gfsr-medlem, så får vi evnt lagt deg inn i den gruppen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kristiansund
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 7:25 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Feb 13, 2007 3:05 am
Posts: 18
Hei Inger :)

Du beskriver det samme som jeg har gjort i endel innlegg. Jeg er glad og stolt får at du påtar deg en rolle som et forlengelsesledd i kampen mot "pesten og overgrep"

Jeg har skrevet endel om tilfellet kr.sund. Og mere kommer. Som du sikkert vet forgegår det endel erstatningssaker mot kommune som var ansvarlig av de såkalte instutisjoner og deres behandling av beboerne på den tid. Men mange av disse beboerne er i dag desverre døde. (jeg skal ta kontakt med en jeg kjenner som bodde på ulike institusjoner for og prøve og få tall og historier, men slik deres sak er så er jeg klar over at en hvis forsiktighet må til)


Og du verden hvor mye resusser det brukes av kommunen for og legge lokk på saken. Men slik jeg fårstår så har de gjenlevende samlet seg som en gruppe slik at alt skal komme frem

Og Aerøy / Frei er jo en sak i seg seg selv , henviser da til John hollens bok. Dette er BV som er blitt plasert her og der uten kompentanse for og gjøre nok fanskap mot familier da de ikke helt fikk det til i kr.sund.
De var den gang for ærlge i rettsaker som uheldigvis slo mot BV i kr.sund (De var for ferske og får ærlige) Men dette skulle endres på .

Så derfor omplaserte de dissse slik de fikk en sjangse til og rette opp "feil" Og Skaffe penger i en tom kommunekasse.(les: john hollens bok)
Og gjøre mest mulig ugang for så og komme inn i varmen igjen, og dette klarte de jo med glans, selv om det stod om livet til en mor,

For de som ikke helt skjønner geografien så er det snakk om en fergetur på 15 minutter til avøya fra kr.sund eller en biltur på 10 minuter til frei.

Glad du er med !


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 11:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Ser at du kjenner til byen og hva som har skjedd og fremdeles skjer ang. det såkallte barne"vern". Eller man bør vel heller konsekvent kalle disse det som blir brukt på folkemunne her i byen-barne FJERN! det er ett mer passende begrep. Ellers er det greit om du tar kontakt om du har lyst på arbeid :wink: Har masse å gjøre ang dette og jo flere som melder seg på jo bedre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet vs. barnefjernet
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 5:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
møre wrote:
Eller man bør vel heller konsekvent kalle disse det som blir brukt på folkemunne her i byen-barne FJERN! det er ett mer passende begrep.


Ved å bruke det innarbeidede kallenavnet "barnefjernet" sender foreldre ut et signal om at de bare er sinte på barnevernet, akkurat som småbarn som ikke får viljen sin.

Mange barnevernspedagoger og andre sier at de skjønner at foreldre er "fly forbanna" etc. De bruker barnslige uttrykk om foreldre som ikke ønsker samarbeid med barnevernet. Foreldrene blir fremstilt som umodne og ubalanserte.

Jeg føler at ved å kalle barnevernet for barnevernet, eventuelt "det såkalte barnevernet", så viser man at kritikken er berettiget og at det ikke dreier seg om umodent sinne.

Kan andre forklare det bedre? Eller er jeg på jordet?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 6:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hvor for ikke kalle dem "offentlige tjenestemenn", så vet vi hva vi har med å gjøre.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Hvor for ikke kalle dem "offentlige tjenestemenn", så vet vi hva vi har med å gjøre.


Jeg synes det blir en altfor vid definisjon. Dessuten er det ikke alltid de er offentlig ansatte, også private tilbud finnes innen barnevern. Det er ikke stort bedre enn de offentlige "tilbudene", selv om Høyre ved Olemic Thommessen vil ha oss til å tro at det er det skoen trykker.

Jeg er heller ikke sikker på om en miljøarbeider kan kalles for "offentlig tjenestemann". Er alle som er ansatt i kommunene "offentlige tjenestemenn"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vs. barnefjernet
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
...Jeg føler at ved å kalle barnevernet for barnevernet, eventuelt "det såkalte barnevernet", så viser man at kritikken er berettiget og at det ikke dreier seg om umodent sinne...

Sannheten setter fri, for å sitere Bibelen.

Begrepet "barnevernet" lyver. På gruppenivå skader de jo barn. Foreldre skader de mer og familier knuser de og undertrykker. Hver gang vi bruker begrepet "barnevern" gir vi det såkalte barnevernet "gratispoeng".

I tro på sannheten bruker jeg ofte andre begrep. (Noen ganger glemmer jeg meg.)

Begrepet "det såkalte barnevernet" har fordelen at søkemotorer som google fanger opp ordet "barnevern". Dermed blir det lettere å finne oss for folk som leter. Man kan også bruke "såkalt barnevern" eller "påstått barnevern".

Ved passende (evnt upassende...) anledninger, bruker jeg barnefjernsfjols, barnefjern etc.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 10:23 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Jeg synes det blir en altfor vid definisjon.


Ok, men for meg symboliserer det makten, siden det for meg er politifolk,tollere, fengselsbetjenter og alle andre som er gitt rett til å utøve makt over andre mennesker.
Men så er jeg en avviker også da :twisted:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 07, 2007 7:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Agrippa skrev:

Quote:
Jeg synes det blir en altfor vid definisjon.


Ok, men for meg symboliserer det makten, siden det for meg er politifolk,tollere, fengselsbetjenter og alle andre som er gitt rett til å utøve makt over andre mennesker.
Men så er jeg en avviker også da :twisted:


Det som skiller barnevernere fra disse andre er at de kan utøve makt (misbruke makt) uten at du har gjort noe galt.

Jeg blir ikke stoppet av en politimann når jeg kjører rundt - fordi det er ingen grunn til å stoppe meg. Ikke kjører jeg for fort, bilen har alle lysene etc. etc.

I tollen kan jeg bli dratt til side for kontroll (og det aksepterer jeg), men de må slippe meg når jeg ikke har med mer enn kvoten. Hadde jeg blitt undersøkt med latex hver gang jeg krysset grensen (slik noen blir) hadde jeg nok følt annerledes, men jeg har aldri blitt plaget unødig av den profesjonen, selv om jeg synes tollreglene er tullete. (I Sverige heter forøvrig tollen for Tull, og det passer).

Fengselsbetjenter har jeg ingen erfaring med og forventer heller ikke å få det, så lenge jeg befinner meg på riktig side av loven.

Barnevernsfolk, derimot, angriper uten grunn. De utsetter foreldre og barn for langvarig trakassering basert på falske anklager, og man har ikke nubbesjans til å renvaske seg.

Jeg hadde stor tro på lov og orden, men ikke nå lenger. Barnevernet gjør at ingen kan leve i trygghet. Hvem som helst kan plutselig bli satt under avhør og presset til ulike tiltak. Derfor er barnevernere fienden. Og det inkluderer alle deres lakeier på helsestasjoner og andre steder hvor man blir mer eller mindre tvunget til å gå for kontroll.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 08, 2007 12:43 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Det som skiller barnevernere fra disse andre er at de kan utøve makt (misbruke makt) uten at du har gjort noe galt.


Selvfølgelig har du gjort noe galt, de tar jo barna dine - hvilken verden lever du i da?
Så lenge du ikke forstår at dette i prinsippet er det samme, kan du kjempe mot barnevernet til du blir blå i trynet, men aldri klare å få gjort noe mer enn å skrape i overflaten.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 08, 2007 1:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Barnefjern er bra å bruke av og til, men det er også viktig det med å bli funnet på Google, så barnevern bør også være med. Gjerne begge to i samme innlegg, barnefjern der det passer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 18, 2007 3:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...Selvfølgelig har du gjort noe galt, de tar jo barna dine - hvilken verden lever du i da?
Så lenge du ikke forstår at dette i prinsippet er det samme, kan du kjempe mot barnevernet til du blir blå i trynet, men aldri klare å få gjort noe mer enn å skrape i overflaten.


Den tok jeg ikke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 18, 2007 7:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Okei, se på de som sitter inne, er det de største tjuvene? Hva med de som konstant raner oss, ved å ha makt til å definere hva som er riktig og hva som er galt.

Se på ulikhetene i oppklaringsprosent. Tenk på at i Finance Credit saken, var taperene alle småbedriftene, fordi bankene sikret seg selv.
De som vinner i innbruddsaker er forsikringsselskapene (det er ikke farlig, du "får" det jo på forsikringen), vaktselskapene og selvfølgelig politiet.

Alle institusjoner roper etter mer ressurser, de jobber jo ikke for å eliminere seg selv. Ikke en gang tannleger gjør det.
Samtidig gir de et inntrykk utad at de jobber med å løse sin oppgave.
Et viktig element i dette er forståelsen av det er en statistisk sammenheng mellom kriminalitet, fattigdom og lav eller uklar sosial status (i deres vurdering). Dette skal de da redde oss fra, og her kommer barnevernet inn "i førstelinjen". De skal overvåke rekrutteringen....

Hva individene som jobber innenfor systemet forstår, er noe helt annet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]