EXxon81 wrote:
(...)
"Barndommen varer i generasjoner" og "Sveket".
(...)
Jeg kommer nok til å lese de med stor skepsis, og selv i innledningen av "Sveket" får jeg en stygg følelse av at dette er et "bestillingsverk" fra BV. Men det er mulig jeg tar feil?
Killen er bv's store guro. Jeg leser sjeldent slikt. Men flere andre her har lest de.
Det jeg har fått sitert fra dem, eller fått vite at de inneholder (fra sikre kilder), så er det ideologi, gjerne fundert i dårlig forskning. Muligens også dårlige begrunnelser fra god forskning.
Altså forskningsmisbruk for å fremme ideologisk holdninger eller opprettholde livsløgner.
Om dama er selvkritisk nok til å avsløre at hun er ideolog, er for meg i hovedsak uinteressant.
Barndommen varer ikke i generasjoner. Slike holdninger hadde sin storhetstid som liksomintellektuelle før 68erne. En versting i Sovjet hevdet på 50-tallet at adferden påvirket genene slik at det gav forbedret arv. Derfor måtte man styre folks liv på en positiv måte. Positiv er da i enlighet med maktens ideologi.
Vi har hatt en formidabel økning i forståelsen av det menneskelige DNA. Parallellt med dette har vi fått et sprang i hjerneforskningen. Før 90-tallet kunne man ikke følge med i hva som foregikk i hjernen. Nå kan man måle det i sanntid, scanne effektiv på flere måter, bruke kontraststoffer i hjernen etc. Tidligere kunne man i hovedsak bare undersøke dødes hjerner.
Arvelighetsforskning, tvillingforskning og hjerneforskning har vist oss at ARV står for over 70% av adferdsavvik. Ca 10% adferd er i vet-ikke-gruppen. Lykkefølelse er i 80% av tilfellene arvelig.
Dette gir en faktabasert eller forskningsbassert kulturkollisjon med det de gamle 68-erne hevdet: At miljøet hadde omtrent alt å si.
Disse 68-erne har hatt makten en stund nå, men går nå av med pensjon. Nå må vi ordne opp i mytene de har ødelagt samfunnet med - vi må ordne opp ved hjelp av fakta.
Det er disse som har laget dagens ekstreme barnevern. Det er verd å merke seg at 68erne ikke bare er sosialister og kommunister. Men KrF tidligere mangeårige leder Bondevik, kalte steg 68er og Stensnes hevdet han lå mye lengre til venstre enn Demokratene i USA.
Og det er
ikke DEN venstresiden som tror på
en liten stat og frihet fra makt, som dominerer i Norge. Derimot er det de som tror på nesten like mye maktbruk mot individene som man finner hos fascister og i dagens Kina. Forskjellen er at her skal man misbruke det noe vagt definerte (i opinionsdanningen) demokrati, for maktmålene. Dvs være støttet som partier eller parlamentarisk grunnlag av 35-40% av stemmeberettigende.
Dette dominerer Norge i en slik grad at f.eks Høyre må bruke motpartens begrep, og har ikke lengre mulighet til å definere forståelsen. De har for lengst tapt sin sjel, og skriker som galne etter bv, også dem.
Langt på vei er stjeling av barn et tverrpolitisk vestlig kulturfenomen. Med Australias stjeling av 100000 barn fra urbefolkningen, som et skrekkeksempel.
Sosialdemokratiske Norden er imidlertid verst i verden. Drevet frem av familiefientlig feminisme, postmodernismens manglende tro på logikk og dokumentasjon, Kari Killén og politikeres tro på makt i familiens private sfære.
Den private sfære skulle være beskyttet av § 102 i Grunnloven og av artikkel 8 i de europeiske menneskerettighetene. Men § 102 driter juristene og politikerne i.