It is currently Sun Oct 27, 2024 3:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Sun Sep 19, 2010 7:45 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Betalingen av rapporten skulle skje på forhånd.. Rettssikkerhet, lenge leve


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Sun Sep 19, 2010 8:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Sep 08, 2010 1:03 am
Posts: 58
MissBBet wrote:
Betalingen av rapporten skulle skje på forhånd.. Rettssikkerhet, lenge leve


Kan du forklare det litt nærmere?
(har du fått PM`en jeg sendte deg nå isted? )

_________________
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Sun Sep 19, 2010 10:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Man "kjøper" vel ikke en sakkyndig utredning, man betaler for å få den utført, forutenom hvis man er barneverner.
Da kjøpes den for skattebetalernes penger- for hva meg bekjent, opptil 151.500 og det slett ikke uvanlig at disse rappoertene ligger omkring 100.000.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Sep 20, 2010 2:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Jeg har i min desparate situasjon ringt 200 psykologer med spørsmål om de kan ta meg imot, alle har takket nei.
Så via bekjente får jeg et tips om at jeg kan stille med min egen sakkyndige rapport, men at jeg må betale dette selv. Uten rapporten står jeg svakere. Seff velger jeg da og betale de pengene jeg ikke har råd til for å bedre sjangsene mine. Akkurat slik jødene gjorde for å bli smuglet ut fra europa.
DVS fordi noen har løyet om meg, skal jeg som den skadelidende part, itillegg til de psykiskeproblemer rapporten har gitt meg, betale en ny idiot, nok til å sette økonomien min ut av spill. Viss han trekker samme konklusjon som den forrige, så skal jeg lide enda mer..........


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Sep 20, 2010 2:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
actually: er i kontakt med TV2, men er blitt litt bakoverlent fordi jeg synes de krever for mye, vil helst la ting bero for å se om de mener alvor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Sep 20, 2010 11:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

MissBBet wrote:
Jeg har i min desparate situasjon ringt 200 psykologer med spørsmål om de kan ta meg imot, alle har takket nei.
Så via bekjente får jeg et tips om at jeg kan stille med min egen sakkyndige rapport, men at jeg må betale dette selv. Uten rapporten står jeg svakere. Seff velger jeg da og betale de pengene jeg ikke har råd til for å bedre sjangsene mine. Akkurat slik jødene gjorde for å bli smuglet ut fra europa.
DVS fordi noen har løyet om meg, skal jeg som den skadelidende part, itillegg til de psykiskeproblemer rapporten har gitt meg, betale en ny idiot, nok til å sette økonomien min ut av spill. Viss han trekker samme konklusjon som den forrige, så skal jeg lide enda mer..........


:arrow: Har du snakket med Joar Tranøy?

Liker ikke å anbefale han fordi:
1. Han er forhatt av barnevernet. Det kan skade respekten for rapporten.
2. Er redd han skal bli nedlasset av for mange barnevernsofre. Han er jo også bare et menneske, som skal ha tid til å leve.

Men for hva jeg vet, så kan han jo ha tid og mulighet?

:arrow: Man finner han også på Facebook.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Thu Oct 07, 2010 8:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Betalingen av rapporten skulle skje på forhånd.. Rettssikkerhet, lenge leve


100 000 kroner for en sakkyndig rapport er altfor mye. Det er nok ikke uvanlig med forskuddsbetaling, og det er ikke noe galt med uttrykket "kjøpe sakkyndig rapport", for hva tror dere "barnevernet" gjør? Kjøper kanskje ikke "barnevernet" sine "sakkyndig rapporter"? Jo, selvfølgelig gjør de det.

Det er bare dyrere for den private part, for "barnevernet" har et digert offentlig budsjett til rådighet, og det har ikke foreldrene og barna.

Det finnes psykologer som kan skrive en utmerket rapport for noen tusenlapper. Du må bare finne dem. Ikke be meg om å anbefale noen, for vi kan ikke alle bruke de samme.

Du trenger 2-3 konsultasjoner hos en psykolog. Dette koster kr. 600-700 pr gang. Deretter kan psykologen skrive rapporten. Husk å gi ham tilgang til alle sakspapirene dine, ellers vil "barnevernet" si at han ikke har lest alle papirene og av den grunn må ignoreres.

Tro ikke at "barnevernets" egne sakkyndig psykologer sitter og leser gjennom flere tusen sider med sakspapirer. Nei, de leser bare hoveddokumentene, det vil si, dommene og vedtakene. Ofte har de bestemt seg for konklusjonene på forhånd. De trenger bare noen opplysninger fra deg for å gi rapporten et innhold. Helst skal den inneholde en del sider, for da blir fylkesnemdndsleder eller tingrettsdommer imponert. 2-3 sider er for lite. Her er kvantitet viktigere enn kvalitet.

Det er et stort marked for "sakkyndig rapporter", og det vil sannsynligvis vokse, for "barnevernet" griper inn i livene til stadig flere.

Lykke til - ikke gi opp. :)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fabrikering av bevis
PostPosted: Thu Oct 07, 2010 10:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Nå i disse Treholt-tider må det gjentas at bruken av såkalt sakkyndige til å produsere rapporter i barnevernssaker er i realiteten FABRIKERING AV BEVIS.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Sun Oct 10, 2010 2:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Kommer til å betale for den rapporten. Koste hva det koste vil for å få barna hjem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Oct 11, 2010 3:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MissBBet wrote:
Kommer til å betale for den rapporten. Koste hva det koste vil for å få barna hjem.


Du må vite på forhånd hvilken "familieideologi" psykologen har, og om vedkommende skjønner barnevernsproblematikken. Om ikke er det gjerne bortkastede penger. I verste fall kan man få en rapport/utredning som hyller barnevernets overgrep.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Oct 11, 2010 7:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det hadde vært grusomt om du bare fikk en raport som hyllet barnevernet.
Men de er vell"skapt" slik psykobablere flest. Unntaksvis så kan det alikevell gå bra.

Det er iallefall en sjangse å ta.
Det kan like gått gå "rett vest"som å få medhold av psykobableren.
Men iallefall lykke til.
Måtte bare si at jeg tror det er farlig uansett med en slik raport.
Men flaks kan en jo ha!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Oct 11, 2010 2:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
En rapport alene bringer sansynligvis ikke barna hjem som ved et trylleslag.
Har den et redelig innhold som ikke korresponderer med såkalt barnevern, nemd og rett sitt syn og "følelser" ignoreres den lett med argumentet- vi føler at det trengs en mer "dyptgående" utredning og dermed utsettes hele prosessen i påvente av at bv skal hente inn en sådan.
Altså; dere trenger en umåtelig stor mengde med flaks og tilfeldigheter på deres side uansett.
Men, det er verdt et forsøk.
ALLT er verdt et forsøk.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Oct 18, 2010 3:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Gjør absolutt alt for å få barna tilbake, ville reist til månen om det hadde vert påkrevd.
Er desperat, føler meg litt slik som jødene under krigen, som sikkert ville betalt alt de kunne for å se sine kjære i sikkerhet.

Desverre har vi dette systemet, om 20 år kommer vel sannheten om dette regimet ut, da utgis bøkene og filmene fra vår generasjon. Det er bare synd at ikke denne organisasjonen klarer å gå i seg selv, og tenke på oss brukere av dette systemet som noe annet en dyr. For det er ikke forskjell på dem og oss, de beskytter seg bare ved å tenke at det er en stor forskjell.
Hva du gir til verden er til syvende og sist det du får tilbake fra den, og fortiden kommer også til å innhente BVsystemet.

Men jeg er vel til syvende og sist kanskje ikke bedre enn dem, jeg ser på fosterforeldrene til mine barn som dyr, og dumme mennesker som ikke engang kan snakke rent og har et gatespråk.
Jeg ser på BVs leder som en amøbe av ondskap som stadig streber etter mer makt. BVs konsulenten ser jeg på som en dum gås, dette fordi jeg må forklare henne, hva hennes jobb innebærer. Og vi snakker ikke om mitt yrke, men hennes. Skjønner ikke at et menneske med respekt for seg selv ikke forrsøker å lære seg jobben sin og de lover og regler som regulerer denne.

Nivået er så lavt, der hun faktisk nektet meg innsyn i min egen sak fordi hun allerede hadde brukt mye tid på å kopiere opp papir til meg engang i Mai.
Disse er for meg ingen "verdige mennesker" så jeg er vel selv så trangsynt som de er i utgangspunktet.
Til mitt forsvar må jeg si at akkurat disse menneske typene, er de jeg unngår i andre situasjoner, for det er disse menneskene som jeg ser på som dumme og det er disse menneskene som ikke har noe som helst å tilføye i en disskusjon.

At jeg nå må forholde meg til disse "insektene" føles for meg i seg selv som et overgrep. Det er som om verden har bestemmt seg for å konfrotere meg med alt jeg ikke tåler på engang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fikk tilbud om å kjøpe sakkyndig rapport for 100 000 NOK
PostPosted: Mon Oct 18, 2010 8:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MissBBet wrote:
Er desperat, føler meg litt slik som jødene under krigen, som sikkert ville betalt alt de kunne for å se sine kjære i sikkerhet.

Ja, det er sånn man føler det. Det er ikke for ingen ting vi hevder at folk har skader, etter bvs inngrep, som ligner på skadene hos krigsoffer.

MissBBet wrote:
Men jeg er vel til syvende og sist kanskje ikke bedre enn dem, jeg ser på fosterforeldrene til mine barn som dyr, og dumme mennesker som ikke engang kan snakke rent og har et gatespråk.
Jeg ser på BVs leder som en amøbe av ondskap som stadig streber etter mer makt.

Helt uenig.

Angrepsteknikker og forsvarsteknikker kan være svært like. Det er likevel en uendelig forskjell på å bli overfalt/angrepet og på å forsvare seg.

Ditt mentale FORSVAR, kan ikke settes i bås med ANGREPET.

Det kan enkelt illustreres:
Om noen står klar og vil skyte mine barn, så kommer det væpnet politi (eller meg, eller hvem som helst) og skyter våpengalningen.

Var da den som skaut våpendesperadoen på samme nivå, fordi han brukte samme metode? Nei, det var jo forsvar.

Det er den angripende part som er etisk hovedansvarlig for at de andre må forsvare seg.

Den angripende part har i hovedsak skylden.

Det er altså ikke metodene som brukes som er det vesentlige, etisk eller moralsk sett, men om det er angrep eller forsvar.

Hadde det ikke vert slik, så ville det vert uetisk å forsvare et land som bla angrepet. Da ville vi ikke kunnet forsvare våre barn. Etc.

Selvsagt kan man tenke på etikken i forsvaret, men det er ikke det viktigste. Det viktigste er om det er angrep eller forsvar.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]