It is currently Wed May 08, 2024 6:09 am



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Trenger råd fort...
PostPosted: Fri Apr 15, 2011 5:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
har fått jentene tilbake og vunnet over BV på alle punkter. Jentene har vert hos meg i 2 mnd nå. Den gamle kommunen vi vant over i BV saken har sent bekymringsmelding til den nye kommunen, som nå har startet en undersøkelses sak uten å konverere med meg.
De vil ha meg til å skrive under på undersøkelses papirene.....

Hvaaaa gjør jeg??????????


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Fri Apr 15, 2011 7:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Er det nye opplysninger de kommer med?

Du bør ikke underskrive dokumenter som gir "det nye" barnevernet adgang til å fortsette der "det gamle" barnevernet måtte gi slipp. Din begrunnelse er selvsagt at familien nå trenger å få falle til ro. Forholdene har dessuten nylig vært gjenstand for undersøkelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 9:25 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Du skriver IKKE under. Ikke under noen omstendigheter.
Bvt vil ellers bruke forrige bvkontor til ny sakskonstruksjon...

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 11:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
har fått jentene tilbake og vunnet over BV på alle punkter. Jentene har vert hos meg i 2 mnd nå. Den gamle kommunen vi vant over i BV saken har sent bekymringsmelding til den nye kommunen, som nå har startet en undersøkelses sak uten å konverere med meg.
De vil ha meg til å skrive under på undersøkelses papirene.....

Hvaaaa gjør jeg??????????


Dette er oppsiktsvekkende; Du har akkurat vunnet over "barnevernet" på alle punkter, og frekkasene (idiotene?) svarer med å åpne ny sak? De overgår stadig hva jeg trodde var mulig. Når det gjelder "barnevernet" er tydeligvis "the sky the limit" i idiotisk utholdenhet. De må mangle saker i kommunen du har flyttet til. Jeg vil råde deg til snarest å melde flytting til utlandet hvor "barnevernet" ikke kan nå deg. Du kan vinne over dem én gang, men å gamble med at du kan vinne flere ganger er hasard. Du har like gode sjanser til å vinne som i Påske-lotto hvor gevinsten er 20 millioner.

Skriv ihvertfall ikke under på noen undersøkelsespapirer og sett en advokat på saken snarest. Kanskje kan du klare å stagge dem, men man vet aldri. Det er et sjansespill. Selv angrer jeg veldig på at jeg ikke forlot landet den gang jeg vant over "barnevernet" på alle punkter, slik du gjorde. Hadde jeg gjort det hadde jeg ikke vært barnløs idag. Det er så godt som umulig å vinne over "barnevernet". Den erfaringen har mange, mange foreldre gjort seg. Det er kun et fåtall foreldre som klarer å vinne, og dette kan være bevisst fra myndighetenes side for å gi et skinn av rettssikkerhet. Man vet aldri. Domstolene er neppe så uavhengige som vi tror. Norge er et lite land hvor kjennskap og vennskap teller mye. Vennskapskorrupsjon er utbredt. Det gjør det vanskelig å vinne mot systemet. Hvis du derimot har bekjente innen "barnevernet" kan du ha håp om at det vil behandle deg litt bedre. Hvis ikke, flykt! Men det er du som bestemmer hva du vil gjøre. Hvis du orker tanken på å sette barna dine i spill en gang til, så bli i Norge. Norge er utrygt. Det kan aldri bli trygt for barn og foreldre som har vært forfulgt av "barnevernet". Heller ikke andre kan føle seg helt trygge, for "barnevernet" utvider stadig. Nå er det middelklassen som skal tas. Det var ikke nok narkomane til å fylle behovet for nye fosterbarn. Stadig flere familier oppdager hvor gunstig det er å ta til seg et eller flere "fosterbarn". En familie kan leve svært godt ved å ta til seg et barn som påstås å trenge såkalt "forsterket fosterhjem", for da kan en av fosterpersonene gå hjemme. Kjempegod ordning hvis man er arbeidssøkende eller ikke føler for å arbeide. Derfor vil "barnevernet" fortsette å ekspandere.

Dette var kanskje litt sleivete skrevet, men det er likevel alvorlig ment. Altfor mange foreldre velger å gamble med barna sine istedenfor å ta konsekvensen av at "barnevernet" er umulig å vinne mot, for det gir seg aldri. Slik er det bare. Du kan ikke temme en klapperslange, som aldri kan bli en klappe-slange. Hvis du tar en klapperslange inn i huset, så vil den bite deg før eller siden. Slik er det med "barnevernet", også. Du kan unngå å bli bitt dersom du er veldig dyktig til å håndtere slangen, men nesten alle som driver med slanger har bitemerker. Tilsvarende gjelder for "barnevernet".

Dessuten: "Barnevernet" har blitt mer aggressivt den siste tiden. Ledende "barneverns"-fanatikere sletter bilder av seg selv på nettet. Politi tilkalles ved minste "bekymring". Angsten rir de ansatte i Buf-etat og kommunen. De vet at motstandsbevegelsen er i ferd med å bli sterkere. Vi er mange som er mektig lei av at lavutdannete offentlig ansatte skal ødelegge familielivet vårt. Når vi klarte å kaste ut tyskerne fra landet, hvorfor skal vi ikke klare å kvitte oss med disse fascistene som stjeler barna våre under dekke av "barnevern"?

Men hvis du vil beskytte barna dine mot nok en opprivende adskillelse, så reiser du ut mens du kan. Da vil du også beskytte barnebarna dine. "Barnevernet" varer i flere generasjoner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 12:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Alle midler innen det offentlige blir overført via den betingelsen at midlene skal brukes samfunnsøkonomisk.

Det du skal be om er hvem som er den samfunnsøkonomiske rådgiveren i kommunen.

Samfunnsøkonomer har den evnen, at de via statistikk materiale analyserer korrupsjon, uten å ha tilgang til "saks dokumenter" de tar det via tallmateriale.

Jeg kunne her ha utvidet mye, barnevernets og politiets evne til å analysere er mer eller mindre lik null.

Hva kan og vet en advokat?
I det store og det hele er alle lover knyttet til samfunnsøkonomi, hva forvalting angår. Samfunnsøkonomi er vel i realiteten et mer krevende fagfelt enn 3 årig utdannelse som politi og barnevern har(stiller her store spørsmål ved, om dette er en høgskole utdanning). Krev fra en analytiker minimum, 2. avdeling innen samfunnsøkonomi.

Husk at det er i de regimene som er lukket psykopatene opererer i.

Skadene som er blitt påført deg og dine barn, er generelt sett langvarige, det lar seg ikke kurere i løpet av ca 2 mnd.
Finn utav hvem som er den samfunnsøkonomiske rådgiveren du (om de har noen), så kan jeg se på ting fra det utgangspunktet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 4:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Saken er slik, at den kommunen som tok fra meg barna, har sendt bekymringsmelding til den nye, den gamle kommunen har ikke opplyst om at det har vert en rettsak, eller at retten mener at jeg ikke er psykisk syk.
Hovedbekymringen er på at jeg er psykisk syk og dette skal gå utover barna. Den gamle kommunen har fremstillt saken slik at jeg skal være en "barnevernsflyktining"
Jeg har oversent dommen og den sakkyndige rapporten som ble brukt i rettsaken til BV i den nye kommunen. Der står det begge steder at jeg ikke trenger hjelpetilltak, og at jeg er psykisk frisk.
Da jeg fortalte dette til den nye kommunen var det ny informasjon for henne. Den gamle kommunen bryter igjen regelen om dokumentoversendelse, siden de da plikter å sende alle relevante dokumenter i saken.
Da jeg snakket med den nye kommunen sier de at de vil ha dette møtet uannsett og uannsett sette igang en undersøkelse.
Noe som strider mot både det retten har uttalt og den sakkyndige.
Jeg har gått gjennom mange tester, og hatt mange undersøkelser før de erklærte meg psykisk frisk.
Jeg synes dette er mobbing og trakasering


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 4:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Btw. det med samfunnsøkonom var et veldig godt råd, skal følge opp det


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 4:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
BTW Tone... trenger å vite hvilke lover som regulerer dette, og råd på hvordan jeg skal legge frem saken.. om jeg kunne fått det hadde jeg vert veldig glad.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 5:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Utover det trygge å dra fra landet...

Jeg ville klaget til Fylkesmannen, på den subjektive/ufullstendige saksoverføringen, som har som hensikt å villede den nye kommunen. Så ville jeg sendt kopi av klagen til bv i ny-kommunen.

Jeg ville også anmeldt dem for dette, fordi det er å misbruke det såkalte barnevernet for agendaer som å ta deg for noe som ikke er faglig dokumentert. Det er mobbing og trakassering.

Siden det ikke er faglig dokumentert (direkte ufaglig å sette seg opp mot fagkyndige, sett fra byråkratenes forestillingsverden), så går det jo også an å klage til fylkesmannen for dette. (Og helsetilsynet? Har de ikke blitt ansvarlige, eller var det noe som var på gang. Husker dårlig tidspunkt.)
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 16, 2011 7:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Saken er slik, at den kommunen som tok fra meg barna, har sendt bekymringsmelding til den nye, den gamle kommunen har ikke opplyst om at det har vert en rettsak, eller at retten mener at jeg ikke er psykisk syk.
Hovedbekymringen er på at jeg er psykisk syk og dette skal gå utover barna. Den gamle kommunen har fremstillt saken slik at jeg skal være en "barnevernsflyktining"
Jeg har oversent dommen og den sakkyndige rapporten som ble brukt i rettsaken til BV i den nye kommunen. Der står det begge steder at jeg ikke trenger hjelpetilltak, og at jeg er psykisk frisk.
Da jeg fortalte dette til den nye kommunen var det ny informasjon for henne. Den gamle kommunen bryter igjen regelen om dokumentoversendelse, siden de da plikter å sende alle relevante dokumenter i saken.
Da jeg snakket med den nye kommunen sier de at de vil ha dette møtet uannsett og uannsett sette igang en undersøkelse.
Noe som strider mot både det retten har uttalt og den sakkyndige.
Jeg har gått gjennom mange tester, og hatt mange undersøkelser før de erklærte meg psykisk frisk.
Jeg synes dette er mobbing og trakasering


Hvorfor flyttet du fra kommunen etter at du hadde vunnet over "barnevernet"? Kanskje det hadde vært lurere og blitt og forsøkt å leve med det gamle "barnevernet", som du hadde beseiret i retten?

"Barnevernet" gir seg som sagt, aldri, og vil alltid forsøke å få revansj dersom det har lidd nederlag. Det ville imidlertid vært vanskeligere for dem å åpne ny sak dersom du virkelig hadde vunnet på alle punkter, som du skrev. Nå har de sendt ballen videre til en ny kommune, som ikke kjenner historien din. Det nye "barnevernet" vil da føle seg forpliktet til å undersøke forholdene grundig siden det har blitt (feil)-informert av det gamle "barnevernet" om at det foreligger bekymring. Det gamle "barnevernet" ditt vil for evig og alltid forbli "bekymret" og mene at du er en uskikket mor for dine barn. En knusende dom ville likevel kunne holdt det i sjakk dersom du hadde spilt dine kort vel. Nå har du gitt dem en åpning som de vil bruke for alt den er verdt. Det kan dukke opp nye "bekymringer", som at du ikke er tilstrekkelig samarbeidsvillig. De ansatte i "barnevernet" betrakter seg som eksperter på psykiatri, så det er håpløst å argumentere med dem om at du ikke er psykisk syk. Hvis de mener at du er det, så er du det. Uansett trengs ingen psykiatrisk diagnose for å bli fratatt sine barn i Norge idag.

Jeg håper du har en god advokat som kan stoppe denne prosessen. Hvis du er heldig vil undersøkelsen bestå et av møte og hjemmebesøk for så å bli henlagt etter de obligatoriske tre månedene. Jeg håper både for deg og dine døtres skyld, at du klarer å ri stormen av. Det er likevel fryktelig skummelt når "barnevernet" åpner ny undersøkelse etter å ha gått på tap. Da vet du at de vil ha omkamp, og denne gangen har de ikke tenkt å tape! Hilsen en som har vært der selv og tapt grundig. (PS: Jeg sier det igjen, for en god ting kan aldri sies mange nok ganger: Flytt ut mens du kan.)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sun Apr 17, 2011 10:42 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Jeg flyttet fordi den gamle kommunen bare laget problemer for meg. Dessuten hadde jeg funnet en kjæreste og ønsket å flytte sammen med han. Dette fortalte jeg også i retten, og den nye samboeren min vitnet i retten. Vi fortalte der hvor vi ville bo etc....
Jeg har ikke gitt de en mulighet til å være bekymret. De har sendt bekymringsmelding på gamle ting som er behandlet i retten, og som jeg fikk medhold i.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sun Apr 17, 2011 5:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Jeg flyttet fordi den gamle kommunen bare laget problemer for meg. Dessuten hadde jeg funnet en kjæreste og ønsket å flytte sammen med han. Dette fortalte jeg også i retten, og den nye samboeren min vitnet i retten. Vi fortalte der hvor vi ville bo etc....
Jeg har ikke gitt de en mulighet til å være bekymret. De har sendt bekymringsmelding på gamle ting som er behandlet i retten, og som jeg fikk medhold i.


Likevel kan de tydeligvis åpne ny sak rett etter at du har vunnet i retten. "Barnevernet" kan prøve samme sak mange ganger for retten. Det kan alltids finne en villig fagdommer, som det tidligere har samarbeidet med, for å fikse retten. Dette gjøres, men norsk lov anser ikke dette for å være ulovlig, for tilliten til de såkalt sakkyndige er rørende og infantil.

Jeg har all sympati med deg. Dere skulle ikke bli utsatt for noe slikt etter hva dere har vært igjennom. Likevel må du ta trusselen alvorlig. "Barnevernet" er hevet over logikk og rasjonalitet. Bevis trengs ikke i retten. Det er derfor så mange gode foreldre blir fratatt barna sine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Wed Apr 27, 2011 7:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg anbefaler på det sterkeste å se bort fra disse "rådene" Tone Hauglum kommer med her.
De vil neppe føre noen steder enn til en avsporing fra fokus på den reelle trusselen, som er barnevernets handlinger og intensjoner.
Dette at hun påstår seg å kunne "se på" saken og analysere utfra tall som ikke finnes er det rene sludder og burde vært fjernet fra forumet.
Hauglum er ikke på noe tidspunkt i stand til å redegjøre for hva det egentlig er hun sludrer om, men synes å være svært opptatt av "tall" og "analyser".
Noe hun forsåvidt gjerne må være, men hold det til dertil egnede forum som f.eks Dagens Næringsliv e.l.

Ved å bite på denne forestillingen hun fremmer om at hun på noe slags fantastisk vis kan nærmest trylle saken vekk mister man fokus på hva det her er det handler om og hvem det handler om, og med- la vær.
Man mister trusselen ute av syne, så slik sett kan vel Hauglum kreditere seg noe- dog bare av syne og gir dermed handlefrihet og fritt spillerom for såkalt barnevern til å fortsette sine prosesser uhindret mens du følger Hauglums "råd" om å hengi deg til samfunnøkonomer, tall og "analyser.

Dette er et godt og taktisk råd:
Nina wrote:
Er det nye opplysninger de kommer med?

Du bør ikke underskrive dokumenter som gir "det nye" barnevernet adgang til å fortsette der "det gamle" barnevernet måtte gi slipp. Din begrunnelse er selvsagt at familien nå trenger å få falle til ro. Forholdene har dessuten nylig vært gjenstand for undersøkelse.


-og dette:
Arild Holta wrote:
-rom-
Utover det trygge å dra fra landet...

Jeg ville klaget til Fylkesmannen, på den subjektive/ufullstendige saksoverføringen, som har som hensikt å villede den nye kommunen. Så ville jeg sendt kopi av klagen til bv i ny-kommunen.

Jeg ville også anmeldt dem for dette, fordi det er å misbruke det såkalte barnevernet for agendaer som å ta deg for noe som ikke er faglig dokumentert. Det er mobbing og trakassering.


Siden det ikke er faglig dokumentert (direkte ufaglig å sette seg opp mot fagkyndige, sett fra byråkratenes forestillingsverden), så går det jo også an å klage til fylkesmannen for dette. (Og helsetilsynet? Har de ikke blitt ansvarlige, eller var det noe som var på gang. Husker dårlig tidspunkt.)


Dette sludderet Tone Hauglum serverer ber jeg deg innstendig om å ikke kaste bort tid på!


Tone Hauglum wrote:
Alle midler innen det offentlige blir overført via den betingelsen at midlene skal brukes samfunnsøkonomisk.


Hvor står det og hvorfor skulle noen tro at det skulle skje spesiellt innenfor barnevern?

Quote:
Det du skal be om er hvem som er den samfunnsøkonomiske rådgiveren i kommunen.


Hva kan denne gjøre med saken mener du?

Quote:
Samfunnsøkonomer har den evnen, at de via statistikk materiale analyserer korrupsjon, uten å ha tilgang til "saks dokumenter" de tar det via tallmateriale.


Det finnes ikke noe tall som identifiserer denne "korrupsjonen", samme hvor "smart" du er som samfunnøkonom eller hva det måtte være finner du ikke ne gang ett tall som viser noe som helst.

Quote:
Jeg kunne her ha utvidet mye, barnevernets og politiets evne til å analysere er mer eller mindre lik null.


Det tviler jeg ikke på, hverken at du kunne "utvidet" eller barnevern og poilitiets "analytiske" evner.

Quote:
Hva kan og vet en advokat?


De kan som regel en del innom juss bl.a.


Quote:
I det store og det hele er alle lover knyttet til samfunnsøkonomi, hva forvalting angår.


Jasså?

Quote:
Samfunnsøkonomi er vel i realiteten et mer krevende fagfelt enn 3 årig utdannelse som politi og barnevern har(stiller her store spørsmål ved, om dette er en høgskole utdanning). Krev fra en analytiker minimum, 2. avdeling innen samfunnsøkonomi.


Javel.

Quote:
Husk at det er i de regimene som er lukket psykopatene opererer i.


Quote:
Skadene som er blitt påført deg og dine barn, er generelt sett langvarige, det lar seg ikke kurere i løpet av ca 2 mnd.
Finn utav hvem som er den samfunnsøkonomiske rådgiveren du (om de har noen), så kan jeg se på ting fra det utgangspunktet.


Nå snakker du om ting du overhodet ikke har kunnskap om!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 30, 2011 12:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Jeg vil råde deg til å notere deg hva jeg har nevnt om drifting innen barnevern, det er bare samfunnsøkonomer/sosialøkonomer som er i stand til å gi en analyse der.

Tall materiale er der og de fleste med min bakgrunn innen makroanalyse vet at innen barnevernet foregår det korrupsjon.

Det du bør være klar over er at meste parten innen "diagnoser", når en har med "barnevernet " å gjre er "crap".

Det er individer som kan tjene penger via det at systemet er lukket (korrupsjon), advokater og dommere og også en del av det systemet.

Sitat fra Bjørn Erik; Om meg;
Dette at hun påstår seg å kunne "se på" saken og analysere utfra tall som ikke finnes er det rene sludder og burde vært fjernet fra forumet.
Kanskje Bjørn Erik, kan forklare et tall materiale som ikke finnes, jeg har finni det for lenge siden.

Tro det eller ei, det er slik jeg analyserer, det er også den type analyse, som vil bli mere og mere dominerende. Tallene er der, sjekk SSB.

Det som er viktig for deg som mor er å be om samfunnskonomisk drifting.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenger råd fort...
PostPosted: Sat Apr 30, 2011 12:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det betviles ikke at det barnefaglige systemet handler om økonomi og korrupsjon. Ett fosterbarn genererer mange arbeidsplasser; ett institusjonsbarn enda flere. MANGE henter sitt levebrød fra ideen om at foreldre er farlige for sine barn. Noen av de involverte tror på disse forestillingene, mens andre er bevisst bedraget.

Vi erkjenner dette bedraget, og disse mer og mindre planlagte sammenhengene, men det hjelper ingen i en enkelt sak å berge barna unna barnevernet ved å henvise til disse strukturelle forholdene - i nemnda og i retten. Vi kan ikke legge slike blindspor i løypa til folk, for det hjelper dem ikke.
På gruppenivå derimot... Og overfor politikere, kanskje... Tone Hauglum er velkommen til å fremlegge sine analyser.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]