It is currently Fri May 03, 2024 11:49 pm



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Marit Tjessem (74) er ofte barnevakt når foreldrene er u
PostPosted: Sat Feb 18, 2012 8:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Arild Holta wrote:
Tone Hauglum wrote:
Prpblemet er at ingen av dere er i stand til å makroagregere, Jeg har snakket med Kvilhaug og vet at han ikke
forstår hvordan en agregerer opp på makro nivå, hvorfor søker du ikke kunnskap blant de som forstår samfunnsøkonomi?

Jeg er enig i at det er et problem at man mangler forskning på hva det koster samfunnet. Et eksempel er økningen i uførepensjoner 18-19 år etter rekordårene for omsorgsovertakelse i 92/93. Du kan jo selvsagt fortelle oss litt om det samfunnsøkonomiske, istedenfor å fortelle at de andre ikke kan og du kan. Når det er sagt så er samfunnsøkoniomi ofte et kraftig kontekstbasertbasert fag i motsetning til f.eks historie eller antropologi. Likevel trenger vi tallene for hva barnevernet koster. De tallene vi i dag sitter med er en del av direkte kostneder. Ikke de kostnadene som er konsekvens av de pengene man setter inn barnevern. Nå har ikke jeg sett en samfunnsøkonom som har brukt mye tid på å finne de tallene. Vi trenger også oversikt over hva kommunene tjener på omsorgsovertakelser all den tid staten betaler dette for kommunene.

Det er altså mye du kunne hjulpet oss med...


Forøvrig har jeg sett på svindelen lenge, men det er også begrensa hvordan jeg kan forklare dette, det å forklare samfunnsøkonomi i noen få setniger for personer som ikke har studert dette er relatift vanskeligt. En plass en kan starte er om disse såkalte sakynndige drifter etter det som er samfunsmessig forsvarlig, en skal alltid spørre om feilmarginene ved metodene. Det du bør være obs på er at jeg har studert samfunnsøkonomi i over 6 år, Faget er reinspikka matte og statistikk, som har med samfunn å gjøre, vi ser på hvordan ting slår ut.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marit Tjessem (74) er ofte barnevakt når foreldrene er u
PostPosted: Sat Mar 03, 2012 5:15 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg har ikke hørt noe fra Skaugum enda, angående festmiddagen for Foreldre Som er i Konflikt Med Barnevernet (FSKMB).
Imens prøver jeg å finne ut om Kong Haakon gav Kongens fortjenestemedalje i gull, til Norsk Misjon For Hjemløse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marit Tjessem (74) er ofte barnevakt når foreldrene er u
PostPosted: Sat Mar 03, 2012 10:41 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Jeg har lest at Kronprinsesse Mette Marit heller kjøpte seg en veske til 65 000 kr.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]