It is currently Sat May 04, 2024 4:35 am



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 2:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Nina wrote:

Den enkelte må selvsagt selv gjøre vurderingen



Viktig. Det er likevel vanskelig å vurdere om man mangler kunnskap. Da er man alltid tjent med å søke kunnskap selv, tenke over anbefalinger og å gå inn i seg selv.
Hovedmålet er iallfall å redde barnet og seg selv.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 2:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Bv vil være med politiet inn døra, og de vil produsere rapporter ut fra dette, i en situasjon der familien er opprørt og skremt. Så de vil vel få sine rapporter uansett?

Selv om et evt akuttvedtak ikke blir stående, blir alt det der en stor belastning for familien.
Men hvis Bv virkelig ikke har noen ekstern bekymringsmelding, spørs det om de vil bruke politiet. Det svekker saken deres juridisk hvis de ikke har mottatt noen anklager fra andre. Dette vet de.
Samtidig er det viktig for Bv å beholde sin makt over innbyggerne, og tvinge seg inn i deres hjem når de er "alvorlig bekymret".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 4:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Når politiet kommer ber man om at de fremviser at de har rett til å ta seg inn i hjemmet. Dette skal vel egentlig rettslig behandles, men avgjøres gjerne i praksis av en politiadvokat. Mangler de dette, så er det bare å informere dem at de ikke har lovlig rett til å trenge seg inn i hjemmet.

En del ganger vil man bli kvitt BV ved å sende dem bort. Det er ikke nødvendigvis at de henter politiet. Spesielt ved små kontorer f.eks langt nord, hvor avstanden til politiet er lang, og prosedyrene er uklare for den saksbehandleren som gjerne er lite bevandret i jussen.

"Tommelfing-regelen" er vel: Kan man holde de unna og slik unngå elendige og fordreide rapporter man ikke kan rette opp, så gjør man det.

Lar det seg ikke gjøre, så forholder man seg til det. Men "regelen" er altså: Gi de færrest muligheter til å skrive rapporter. Disse rapportene bruker de til å ødelegge liv, og fy-nemnd og domstoler oppfatter skravlet de har notert seg, som Sannheten.

Normale mennesker stoler på at slike rapporter skal være sannferdige og profesjonelle. De er imidlertid kun skrevet for å gi barnevernet makt, og for å vinne saken. Trådsarter gjøres oppmerksom på at det er flere forskere som har forsket på slike saksdokumenter. Advarselen mot disse, er altså fakta- og forskningsbasert.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 4:57 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Ja de har begynnt å skrive ned hver ting jeg sier, å det virker som de prøver å vinkle allt den negative veien.
Men som en skrev litt tidligere man får vel prøve å gå inn i seg selv å prøve å finne ut hva som er best. Helt sykt dette når jeg sitter med ett fornøyd barn som det går bra for på skole osv. Tror nok de går på meg som person, da jeg har sagt til dem hva jeg mener om dem. Att de leier in idioten uten å nevne navn tyder på att de har for lite..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 7:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Jeg vet ikke jeg , om en "ransakingsordre" fra en standby politijurist holder mål. Det er forsatt en kriminell handling av både barnevern og politi å trenge seg inn i et hjem der det ikke foreligger noe kriminelt.

Politiet pleier å ha laget seg oversikter over personer de anser som kriminelle. JEg betviler du befinner deg på den listen-

Det er uten tvil en kriminell handling å røve et barn med seg- vedtak hjemler ingen slik handling overhodet.

Rodkap: Du får lese lenger ned på forumet, på andre saker. Der vises hvordan det pleier å gå. Så får du ta dine valg.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Last edited by Svane on Tue Apr 10, 2012 7:57 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 7:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
rodkap wrote:
Ja de har begynnt å skrive ned hver ting jeg sier, å det virker som de prøver å vinkle allt den negative veien.
Men som en skrev litt tidligere man får vel prøve å gå inn i seg selv å prøve å finne ut hva som er best. Helt sykt dette når jeg sitter med ett fornøyd barn som det går bra for på skole osv. Tror nok de går på meg som person, da jeg har sagt til dem hva jeg mener om dem. Att de leier in idioten uten å nevne navn tyder på att de har for lite..


Hver eneste gang du går inn i en samtale blir det skrevet ned. Dersom du vet de har slikt, må du be om kopi av referatene.

Det var ellers jeg som skrev om det å gå inn i seg selv. Det var kanskje en dum uttalelse, for enkelte ganger har man ikke så god tid til slikt. Og iallfall ikke når det gjelder å berge sitt barn og sin familie.

For barnevernet spiller det liten rolle om det går bra for barnet ditt på skolen. Deres sak går på å ta henne fra deg og tvangsplassere henne hos andre. Det er hva 4-12 innebærer.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Wed Apr 11, 2012 4:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Svane wrote:
For barnevernet spiller det liten rolle om det går bra for barnet ditt på skolen.


Hvis det går bra på skolen, vet Bv at det trenger andre vitner, eller andre anklagende rapporter.
Kan ikke si annet enn at det er en skitten oppgave Bv har, når de tar imot anklager og deretter går inn for å produsere flere anklager. (Oppgaven deres er vel egentlig å skrive nøytrale rapporter?)
Til alt overmål forventer de å bli behandlet hjertelig og bli sett på som gode venner! Dette er høyst merkelig.
Men i sin besynderlige oppfatning tenker de at foreldrene plikter å glemme seg selv. Dette blir jo urealistiske og groteske krav fra Bv overfor familiene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Wed Apr 11, 2012 5:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
rodkap wrote:
Ja de har begynnt å skrive ned hver ting jeg sier, å det virker som de prøver å vinkle allt den negative veien.
Det er ikke nok. Du må anskaffe båndopptager, og gjøre opptak av absolutt alle samtaler. Opptager kan kobles på telefonen også.

Det er fullt lovlig å gjøre opptak av samtaler man selv deltar i, også uten at man opplyser om at man gjør opptak.

Dette er altså hvis du tar sjansen på å bli hvor du er og ta det som kommer. Det blir i alle fall en fryktelig påkjenning for deg og din datter. Særlig betenkelig er det å slippe dem inn, og en samtale med Hejll som rapportskriver, sier det seg selv hvordan faller ut. Dertil kommer at barnevernet når som helst kan ta barnet på hastevedtak, ja, og i tillegg til det din datter da blir påført, skal det godt gjøres at ikke barnevernet klarer å spinne opp noe som gjør at hun aldri kommer tilbake til deg.

Men primært er jeg enig med Arild: Slik barnevernet, politiet, lovgivningen, praksis, rettsapparatet, politisk propaganda etc har utviklet seg, er det omtrent null sjanse til å komme igjennom det. Har du fulgt med?

Herregud, de går altså på med 4-12 med én gang? Eller har det vært tidligere kontakt eller episoder som har bygget opp til det?

Derfor: Det er omtrent ingenting å gjøre her hjemme. Det eneste som duger, er å reise med barnet til utlandet, og øyeblikkelig, uten å varsle noen. Man må IKKE vente til det foreligger et vedtak i fylkesnevnd eller domstol; da tilhører din datter staten og du får fengselsstraff hvis du da drar av gårde med henne. – Ikke pakk kofferter, da ser noen at du står på reisefot. Dra med bare det aller nødvendigste, få heller noen til å ordne opp her hjemme når dere er reist. Så må man bli ute til barnet er voksent. Man må sende utflyttings-melding til Folkeregisteret, ellers sender de politi og barnevern etter deg med hjelp av Interpol. Postlegg gjerne flyttemeldingen på grensen. Du må skaffe deg arbeid i utlandet og gjøre deg helt uavhengig.

Slik er dessverre den virkeligheten nordmenn har latt bygge seg opp.

Det er dystre greier, men jeg ønsker dere lykke på reisen.
  
Marianne Skånland


PS: Jeg kjenner til Hejll fra flere saker. Det er ovenfor sagt nok om ham. Og jo da: Visst kan barnevernet hyre ham inn og bruke ham som sin representant. Han og flere til tar sånne oppdrag over hele landet.

  



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Wed Apr 11, 2012 10:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MH Skånland wrote:
  


Men primært er jeg enig med Arild: Slik barnevernet, politiet, lovgivningen, praksis, rettsapparatet, politisk propaganda etc har utviklet seg, er det omtrent null sjanse til å komme igjennom det. Har du fulgt med?


Man må sende utflyttings-melding til Folkeregisteret, ellers sender de politi og barnevern etter deg med hjelp av Interpol. Postlegg gjerne flyttemeldingen på grensen. Du må skaffe deg arbeid i utlandet og gjøre deg helt uavhengig.

Slik er dessverre den virkeligheten nordmenn har latt bygge seg opp.

Det er dystre greier, men jeg ønsker dere lykke på reisen.
  
Marianne Skånland


  




Flyttemelding sendes rekommandert, OG man ha egen kopi av det samme dokumentet i tillegg.
Dette er aldeles nødvendig.
Dette kan noen andre ta seg av. Postkontoret skriver ut kvittering på rekommanderte sendinger, og kvitteringen man også ta vare på! Ta også bilde av det utfylte dokumentet med kamera og legg inn kopi av det på pc.

Flyttemelding til utlandet kan ikke meldes via skatteetatens nettsider, kun på papir. Du får derimot skrevet ut skjemaet på egen skriver- og det finnes på skatteetatens nettsider.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Fri Apr 13, 2012 2:47 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Vi har reist i 35 timer nu....Takk til forumet som ga meg siste push....det var allerede i mine tanker....da jeg ikke har brae erfaringer med myndigheter....skitne satans jævla jøde horer som jobber i bv. ETT STORT TAKK TILL FORUMET


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Fri Apr 13, 2012 3:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hei på deg, det høres bra ut!

Jeg håper dere bosetter dere utenfor Norden. Mellom de nordiske landene blir det mer og mer automatikk i at de varsler hverandre og 'overfører' barnevernssakene til hverandre, selv når de ikke har fått til noe vedtak i saken.

Lykke til! Det varmer å høre om noen som ikke lar seg slå ned.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Fri Apr 13, 2012 4:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Flott.. Å redde barnet sitt er det viktigste av alt. Masse lykke til.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Fri Apr 13, 2012 9:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
rodkap wrote:
Vi har reist i 35 timer nu....Takk til forumet som ga meg siste push....det var allerede i mine tanker....da jeg ikke har brae erfaringer med myndigheter....


Godt å høre. Det er bare å beklage at mennesker skal utsettes for slik belastning som det dere opplever nå. Ønsker dere all hell og lykke.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]