It is currently Thu May 16, 2024 3:18 am



Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Sat Sep 08, 2012 11:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er flott du skriver her om saken din. Denne saken din er på linje med mange andre sin barnevernsak. Og det er viktig å kjempe for barna sine, viktig å skrive om saken sin selv om den er en av mange mange.
Klaging er også viktig stå på å send inn klager. Selv om der er mange skuffede fortvilte rundt omkring og fortapte sjeler som er blitt ofrer for barnevernets rov av barn. Og barn som savner foreldrene ikke minst.
Man må bare klage og ikke finne seg i slikt. kan man komme seg ut av landet før en fylkesnemd bråker er det bra. Ikke mange klarer seg i ei fylkesnemd. Det er nok vanskelig for mange en del med det å forlate landet og finne ut hvordan en skal leve et annet sted. tak over hodet og levebrød i fremmed land er ikke bare gjort over natten. Og noe motak for bv ofrre i utlandet har en jo ikke.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Sun Sep 09, 2012 11:01 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Helt enig med deg Turid. Tenker jeg at om BV skal komme inni bilde så bør man uansett bare flykte fra landet. Det er en større risiko å bli hjemme. De ødelegger personer kan i det ene øyeblikket si at dette er ikke bekymrende for så i neste øyeblikk si det er veldig bekymrende.
Nei det er ikke bare å rømme fra landet men om man setter seg ned å tenker så går det som regel bra. Mye som skal løses men det må man ta underveis når man har kommet seg i sikkerhet i et annet land.
Tingene ordner seg som regel selv om det er tøft i starten, men man må heller tenke at ja det å reise fra landet ja det er den eneste måten å beskytte sine barn på.
Vi må tenke på barna våres her og da er det bare å reise vekk ellers vil dem slite med Traumer resten av livet.
Traumene vil nok komme når man er på flukt også men lettere å komme over dette for barn tror jeg når de biologiske foreldrene de er vokst opp med er der. Ingen kjenner våres egne barn bedre enn oss som er de biologiske.
Vi flyktet selv om saken nå er henlagt hjemme i Norge men så står det også at den blir tatt opp om vi kommer hjem.

Bedre å ha det stabilt en å leve i usikkerheten.

Uansett lykke til kan jo hende du vinner frem med klagen din. Men så vil jeg si at om du gjør det ville jeg nok satt meg på første flyet med barna ut av landet og begynt et nytt liv i et annet land. For man vet aldri hva BV kan finne på seinere.

I mitt tilfelle som jeg har nevnt tidligere så har de gått på min bror og hans barn. Redd han vil miste barna stor fare for det nå ja, men han ville ikke høre på meg. Folk tror ikke BV er så ille før dem opplever dette selv.

2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Sun Sep 09, 2012 12:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Angående din bror. Når de kommer så langt som at de vil sette inn tiltak, så er sjansen for å miste barna en plass mellom 1/5 og 1/4. Desto mindre barna er, desto større er sjansen for å miste dem. Både grunnet at BV prioriterer å "redde" barn på et tidlig tidspunkt, og fordi tiden til å ta små barn er lengre enn for store barn. Det siste avhenger av om BV henger seg etter en for godt.

Om ikke BV har noe helt spesielt på din bror, så tilsier tallene at han trolig får beholde sine barn.

Men når risikoen kan være 20-25% sjanse for å miste barna, så er det gambling å bli i Norge.

Vi får håpe saken blir henlagt uten noen tiltak. Da er sjansen størst for at BV glemmer dem.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Sun Sep 09, 2012 1:41 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Ja er en kjempe stor gambling å være hjemme da Arild. Jo da han har fire barn minste er ikke så gammel.
Skjønner hvor det bærer der i gården for de har fått samme saksbehandler som hun vi hadde, helt utrolig men hun hadde sittet og sagt at min bror og hans kone ikke kunne lære barna hverken å snakke eller skrive.
Mine foreldre altså mor i 2foreldre de er helt oppgitt hvordan de kan være altså BV. Broren min sliter sant nok med dysleksi men det skal jo ikke ha noe å si for omsorgsevnen dette.
To av disse barna er tvillinger som ja henger litt tilbake aldersmessig men nå er jo ingen barn like. Man kan aldri sammenlikne noen barn, der hadde det kommet inn en slags sakyndig altså psykolog og denne damen mente barna til min bror var rett og slett dumme for å bruke det samme ordet som henne. Skjønner ikke hvordan de kan holde på slik ser nok ikke ut som de vil henlegge hans sak igrunnen. Det blei haste sak etter at de fant ut av at vi ikke kom hjem til Norge.
De gir seg nok ikke så lett vil jeg tro de mener nok de har tapt mange penger alt på oss også følger det oss videre innad i familien.

Har snakket med en del der BV først kom inn i en familie og så gikk de på søskenene til barnas mor så der fikk BV altså kidnappet 9 barn. Helt utrolig omsorgsvikt kan vel være smittsomt i familier kan ikke annet enn å le av det selv men det er vel sånn BV sier og tenker.

Broren min har iallefall tatt kontakt med en Advokat så får vi jo bare så hvor det ender. Trist å si det på den måten. Vi har iallefall gjort det vi kan for våres barn.

2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 2:20 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 06, 2012 8:44 pm
Posts: 14
Har heldigvis en advokat som IKKE staten har opplyst til meg, men som jeg har funnet selv og han er dyktig.

Når det kommer til dysleksi så bør ikke det ha noe å si nei, min x har dysleksi og hovedomsorgen for våres 3 felles barn.

Han driver med psykisk terror på meg, er det rart jeg blir sint??

Lederen i barnevernet her vi tilhører satt i møtet hvor de tok fra oss jentungen og sa at om jeg får papirer på at jeg IKKE har et aggresjonsproblem lenger fra DPS så har de ikke sak lenger og vi får henne tilbake på 48 timer.....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 9:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Hva de sier er en ting så lenge man ikke har det skriftlig. De gjør som regel det motsatte av hva dem sier. Og etterpå sier dem at nei det har vi ikke sagt. De lyver hele tiden bare for å få fjernet flest mulig barn. Stoler ikke på de som jobber i BV jeg da.
I vårt tilfelle så blei det kun sendt bekymringsmelding på største gutten og det var bare han de undersøkte.
Og hvorfor ja de sa jo først at dette er jo ikke alvorlig så vi bekymrer oss ikke for minste gutten.
Men plutselig når vi sitter på møtet etter at de har gjort ferdig undersøkelsen og hun saksbehandleren har med seg en ny da skjønte vi at det var noe alvorlig. Han som var med var nemlig BV sjefen. Og det saksbehandleren hadde sagt hele tiden ble plutselig snudd rundt til at det var stor bekymring. All informasjon var det stor bekymring i. Og når folk har lest hva de forskjellige instansene har kommet med bare rister de på hode og sier at dette er jo ingen ting å bekymre seg for. De valgte å høre på løgnen skolen kom med og rektor,

Nei dysleksi skal ikke ha noe for omsorgs evnen å gjøre men de hevder så, så vi får bare se hvordan det går med min bror og hans kone.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 2:31 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 06, 2012 8:44 pm
Posts: 14
Jada, samme her! De går ut fra en henlagt sak som ikke kan åpnes igjen en gang her så ikke vet jeg...nei, dessverre finnes ikke det skriftelig, men var ikke bare meg på det møtet heldigvis.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 3:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Hege82 wrote:

Han driver med psykisk terror på meg, er det rart jeg blir sint??

Lederen i barnevernet her vi tilhører satt i møtet hvor de tok fra oss jentungen og sa at om jeg får papirer på at jeg IKKE har et aggresjonsproblem lenger fra DPS så har de ikke sak lenger og vi får henne tilbake på 48 timer.....


Som alltid: Dere må dokumentere! Ha alltid med mobiltelefon eller opptaker og gjør opptak av ALLE samtaler med bv'ere og deres sakkyndige , kort og godt alle offentlige!

Alltid. Dette er det anledning til , og man behøver (skal ikke) IKKE opplyse dem om at man gjør opptak. Dette UTEN unntak- må gjøres!

Det ER medhold i lov . Se nederste innlegg i denne tråden: viewtopic.php?f=200&t=6092&p=30450&hilit=opptak#p30450

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesmann eller ikke?
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 3:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
2foreldre wrote:
Ja er en kjempe stor gambling å være hjemme da Arild.

2foreldre


Da går jeg ut fra at du advarer broren din OG anmoder ham på det sterkeste om å følge ditt eksempel - som er det eneste sikre!

Når de drar inn sakkyndig kommer de til å bortføre hans barn. Dette trenger han ikke forstå fullt og heltakkurat nå, men MÅ bare dra!

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]