Mormor63 wrote:
Vi vet alle at det desværre sker det som ikke burde ske, barn/ unge og forældre orker ikke mere, og tar livet av sig.
Ei ung dame har tatt sitt liv i denne etaten barne"vernet" .
Elin Bjørkås har forlatt oss alle sammen onsdag d 25-3-10
Jeg kendte hende ikke, ej heller hendes historie , kamp og afmagt hun har haft i kampen mot overgriperen, men jeg vet jeg vil forsøke å hindre dette sker igen. Er dette noe barns bedste ?
Hvil i fred.
Dette er veldig trist å lese. Selvmord er et tragisk utfall av "barnevernssaker". Foreldrene eller barna gir opp håpet. Det må man aldri gjøre. "Barnevern" ønsker at foreldrene skal gi opp og ta sine liv.
Det er viktig at ofrene for "barnevern" knytter kontakter med hverandre slik at de ikke står alene i kampen mot dragen. Vi må stå sammen.
Mormor63, vet du mer om hva som har skjedd? Det er opprivende at en ung kvinne gir opp livet. Ved å skrive om saken så kan man forstå at "barnevern" faktisk tar liv. Jeg undres hvor mange i selvmordstatistikken som er mer eller mindre direkte forårsaket av "barnevern".
Til dere andre, som fortsatt er i live: Ikke la "barnevern" vinne. Ta vare på dere selv. Begynn å trene, spis sunt. Jo sterkere du er fysisk, dess sterkere blir du psykisk. Gå i Kirken, lytt til Guds ord. Da vil du få trøst, og det trenger både barna og foreldrene. Men ikke ta ditt eget liv. Det er en irreversibel handling. Tenk på barna. Om noen år vil de fylle 18 år og kan kreve frigivelse fra fostergulag. Da må foreldrene møte dem og gi hjelp og støtte, for det vil de trenge.
Til de av barna som tenker på selvmord: Ikke knus hjertet til din mor og far, som elsker deg. Hold ut i fosterfengselet. Om noen år vil du slippe ut og kan begynne livet, kanskje i et annet land, langt unna slavedriverne som kaller seg for "barnevern".
Hvordan kan vi klare å gi ofrene for "barnevern" håp til å leve og styrke til å utholde fangenskapet under "barnevern"? Vi må forhindre flere selvmord.