may-britt tysnes wrote:
God morgen alle her inne. Det har ikke vært mye søvn på hønemoren i natt.
Det er ingen tvil om at barnevernet er skadelig for søvn og helse.
may-britt tysnes wrote:
Har ligget og tenkt og tenkt, hvordan går det an å være så arrogante, at de vil ta fra oss de samværene på 4 ganger i året, og ned til en eller to ganger.
Nei, det er ikke normale mennesker man har å gjøre med.
may-britt tysnes wrote:
Vi har hatt en barnepsykolog som har vært her hjemme med hun minste io år gammel, og han fulgte henne ned i fosterhjemmet, og det gjorde han 5 ganger, og det var ingen reaksjoner i det hele tatt. Han var vel fornøyd med besøkene de varte i 3-4 tmer. Sist jeg snakket med ham sa han, du dette er den rareste barnevernssaken jeg har vert borte i. Jeg synes dere gjør så mye for barna deres, og engasjerer dere så mye. Så jeg forstår ingenting, ta og ha en rettsak og se hva dere kan få ordne opp i. Jeg kan ikke hjelpe dere men vil heller ikke ødelegge for dere, sa han. Han har engang sittet som som sakkyndig i saken, og dømt oss nord og ned. Men tenk han lært oss å kjenne litt fra innsiden, og har nå begynnt å tvile. Men jeg vet jo ikke hvor dypt det stikker han kan jo si en ting til oss, og noe annet til fostermoren.
Det er ikke enkelt å forholde seg til mennesker som ikke har følelsesmessige eller ideologiske sperrer mot lyving. Psykologene ser gjerne på løgn som både terapi og fin behandling av folk.
Det er galskap at sosio- og psyko-bablerne skal ha makt over andre mennesker. Det er fullstendig forkastelig.