It is currently Thu Mar 28, 2024 12:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: En av mange
PostPosted: Sun Mar 28, 2010 1:00 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Vi vet alle at det desværre sker det som ikke burde ske, barn/ unge og forældre orker ikke mere, og tar livet av sig.

Ei ung dame har tatt sitt liv i denne etaten barne"vernet" .
Elin Bjørkås har forlatt oss alle sammen onsdag d 25-3-10
Jeg kendte hende ikke, ej heller hendes historie , kamp og afmagt hun har haft i kampen mot overgriperen, men jeg vet jeg vil forsøke å hindre dette sker igen. Er dette noe barns bedste ?

Hvil i fred.
Image

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 28, 2010 7:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Så veldig trist! At slikt skal få skje igjen og igjen på grunn av et påstått barnevern. Dette er aldeles ikke barnas beste.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 28, 2010 7:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Man vet ikke hva man skal si... Det er bare ubeskrivelig tragisk med alle selvmordene hos mennesker som kjemper for sine tilværelse med sine nære og kjære.

Jeg tenker ofte på hvor nydelig vår verden kunne ha vert om man kjempet mer FOR hverandre og ikke mot.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En av mange
PostPosted: Wed Mar 31, 2010 1:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mormor63 wrote:
Vi vet alle at det desværre sker det som ikke burde ske, barn/ unge og forældre orker ikke mere, og tar livet av sig.

Ei ung dame har tatt sitt liv i denne etaten barne"vernet" .
Elin Bjørkås har forlatt oss alle sammen onsdag d 25-3-10
Jeg kendte hende ikke, ej heller hendes historie , kamp og afmagt hun har haft i kampen mot overgriperen, men jeg vet jeg vil forsøke å hindre dette sker igen. Er dette noe barns bedste ?

Hvil i fred.


Dette er veldig trist å lese. Selvmord er et tragisk utfall av "barnevernssaker". Foreldrene eller barna gir opp håpet. Det må man aldri gjøre. "Barnevern" ønsker at foreldrene skal gi opp og ta sine liv.

Det er viktig at ofrene for "barnevern" knytter kontakter med hverandre slik at de ikke står alene i kampen mot dragen. Vi må stå sammen.

Mormor63, vet du mer om hva som har skjedd? Det er opprivende at en ung kvinne gir opp livet. Ved å skrive om saken så kan man forstå at "barnevern" faktisk tar liv. Jeg undres hvor mange i selvmordstatistikken som er mer eller mindre direkte forårsaket av "barnevern".

Til dere andre, som fortsatt er i live: Ikke la "barnevern" vinne. Ta vare på dere selv. Begynn å trene, spis sunt. Jo sterkere du er fysisk, dess sterkere blir du psykisk. Gå i Kirken, lytt til Guds ord. Da vil du få trøst, og det trenger både barna og foreldrene. Men ikke ta ditt eget liv. Det er en irreversibel handling. Tenk på barna. Om noen år vil de fylle 18 år og kan kreve frigivelse fra fostergulag. Da må foreldrene møte dem og gi hjelp og støtte, for det vil de trenge.

Til de av barna som tenker på selvmord: Ikke knus hjertet til din mor og far, som elsker deg. Hold ut i fosterfengselet. Om noen år vil du slippe ut og kan begynne livet, kanskje i et annet land, langt unna slavedriverne som kaller seg for "barnevern".

Hvordan kan vi klare å gi ofrene for "barnevern" håp til å leve og styrke til å utholde fangenskapet under "barnevern"? Vi må forhindre flere selvmord.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En av mange
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 4:59 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
agrippa wrote:
Mormor63, vet du mer om hva som har skjedd? Det er opprivende at en ung kvinne gir opp livet. Ved å skrive om saken så kan man forstå at "barnevern" faktisk tar liv. Jeg undres hvor mange i selvmordstatistikken som er mer eller mindre direkte forårsaket av "barnevern".

Hvordan kan vi klare å gi ofrene for "barnevern" håp til å leve og styrke til å utholde fangenskapet under "barnevern"? Vi må forhindre flere selvmord.

Jeg plukka det op tilfeldig fra Bente Alertsen på fb. Kan derimot se Arild har henne på sin venneliste, så kansje han kan se noe ? Når dette sker, så bør vi alle si fra, og ikke glemme.

Jeg vet ikke hvad vi kan gjøre for å undgå det sker, men jeg vet at sammenhold gør os stærkere, og derfor agiterer jeg for dette.
Jeg vet at det å finne forum her, og få et telefonopkald fra en mor til anbrakte børn fik nesen over vandet på mig. Medfølelse, ikke medlidenhet, og noen praktiske tips.

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 9:30 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,selvmord er det verste som kan skje,og det er virkelig å få knust sitt mors og fars hjerte.Først nå etter 4 år har det lagt seg litt,men jeg kan ofte få flash back,og det kommer over meg i all sin meningsløshet.

Han ene gutten som bor hjemme,fortalte sin tante at vi hadde reddet ham fra barnevernet,og at han ikke hadde vert der han er i dag,visst det ikke var for oss foreldre.

Barnevernet ville ha ham på institusjon,og hadde funnet plass til ham,og flyttet alle hans ting til institusjonen.Der var ungdommer med masse problemer,og personalet skrøt av at de var eksperter på rømming.

Sigbjørn fikk forsterket sine problemer på institusjonen,og de visste jo ikke hvilken gutt de hadde,sa de.Han fikk for hard straff som rammet hans fra før,såre hjerte.

Barnevernet må vere mye flinkere til å hjelpe barn der de er,og ikke tro alt blir så bra bare de flytter dem fra hjemme miljøet.Det må være i de færreste tilfeller at det er nødvendig.Barnevernet gjorde en slett jobb her hos oss,for de hadde bestemmt seg på forhånd,og rettsakene var bare et spill,der du ikke har noe å stille opp med.Vi foreldre har ikke de våpen og stille opp med som barnevernet har.De stiller med såkallte eksperter,som står der og synser og bare tror.Det er en skam for den Norske rettsstat,og de hører ikke på hva barna selv sier.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 3:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Her er profilen hennes
, og der blir selvmordet snakket om. Blant annet at barnevernet har mange liv på samvittigheten.

Jeg har tatt en kopi av den siden. Den kopien er ikke ment å legge ut på nett.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]