RAPPORT: – Gjorde ikkje nok for å løyse arbeidsmiljøproblemaSOGNDAL (NRK): Sogndal kommune må tole ein god del kritikk for måten dei har handtert arbeidsmiljøproblema i Sogn barnevern på.NRK Sogn og Fjordane, 19 oktober 2017
I dag la Arbeidsmiljøspesialistene AS fram rapporten om arbeidsmiljøet i Sogn barnevern for kontrollutvalet og kommunestyret i Sogndal.
– Vi har kritiske merknader til ganske mange, seier den eine av granskarane Harald Pedersen til NRK."Pedersen vil ikkje nemne einskildpersonar, men at Sogndal kommune er ein av dei granskarane er kritiske til, legg han ikkje skjul på.
– Viss ein ikkje går inn og følgjer arbeidsmiljølova sitt system på skikkeleg vis, og saksbehandlar påstandar om trakassering og arbeidsmiljøproblem, så får ein aldri sett ein fot i bakken og analysert situasjonen. Er det brot på arbeidsmiljølova eller er det belastningar ein må tole? Dette må gjerast først, før ein set i verk tiltak for at ein skal klare å kome seg vidare. Viss ein ikkje går inn og undersøker, vert påstandar hengande i lufta og då vil ting stadig blusse opp, seier han til NRK.
Pedersen meiner kommune burde gjort meir.""Rådmann Jostein Aanestad tok ordet etter Einarsen og Pedersen.
– Det er mange interessante lærepunkt her, og me skal granska det grundig. Eg har sagt det før, og seier det att: det har alltid vore, og vil framleis vera, det viktigaste at me yter tenestene. Og no yter me gode tenester. Den vidare behandlinga av denne saka må ikkje påverka det at me no yter gode tenester, sa Aanestad."Jaså? Foreldre og barn er usynlige, men det insisteres fra rådmannens side på at kommunen yter gode tjenester i barnevernet? Skal ikke rådmannen selv på noen som helst måte måtte svare for hvordan barnevernet har nektet den unge piken som døde, helsehjelp? Er det for lenge siden? Er slike tjenester nå blitt bedre?
Deretter intervjues ordføreren:
"Også ordførar Jarle Aarvoll er også vag då NRK ber om kommentar til konklusjonane." Også han snakker om "læringspunkt". Det er ganske typisk at når saker som har gått riktig dårlig "granskes" og
må bekreftes å ha gått dårlig, så unngår myndigheter som kritiseres, å innrømme det skikkelig, men kommer med at dette vil de
lære av.
Kanskje det var på tide i lille Norge at folk i offentlige posisjoner, spesielt rådmenn, som styrer kommune-administrasjon i kontinuitet, lærte noe
med én gang de begynte i jobben, og holdt det for øye hele tiden? Trenger de hele tiden eksterne granskere til å fortelle dem hva de har gjort? Kan de ikke se det selv?
De "lærer" stadig, ting som burde vært en selvfølge fra starten. Norge er gjennomsyret av et byråkrati som er immune. Vi har opprettet en ny adel, men uten noe ideal om forpliktelser (noblesse n'oblige pas). De har full makt og intet ansvar. Ingen kan ramme dem.
Har avdekka alvorlege lovbrot i barnevernet i Sogn
Sogndal kommune legg seg no paddeflate og innrømmer alvorlege lovbrot i Sogn barnevern.NRK Sogn og Fjordane, 7 desember 2016
Paddeflate? Har de gjort det? Gjør de det?
*
Dette kom fram i rapporten om Sogn barnevernLeiarar, tilsette, arbeidsgjevar, Arbeidstilsynet og Bedriftshelsetenesta får kritikk.Sogn Avis, 19 oktober 2017
"Rapporten peika også på at Sogndal kommune ikkje har teke tak i dei mangeårige problema.
- Det nyttar ikkje å pussa ei tann det er verk i. Det har me opplevd at kommunen har gjort i denne saka. Dei har dytta problema i staden for å ta tak i det, sa dei. ""Rita Navarsete (Frp) var ikkje like nøgd etter gjennomgangen.
- Dette var ein veldig overordna gjennomgang. Eg hadde trudd meg fekk vita meir. No er eg spent på fortsetjinga, seier ho.
Ho krev å få sjå heile rapporten.
- Me har ikkje fått sett rapporten, den kjem me til å krevja å få sjå før me skal behandla saka i kommunestyre. Me kan ikkje vedta ein rapport me ikkje har sett. Dette trur eg fleire er einige med meg i, seier ho."Et kommunestyremedlem som krever å få se det hun skal være med og vedta! Ikke dårlig, i gamle værbitte.
Men så kunne politikerne og administratorene med makt til for eksempel å avvise fortvilede foreldre, tenke videre til alle de
enkeltsakene som de sandpåstrør fordi de "ikke kan gå inn i enkeltsaker". Kanskje de
kan det? (Jf om Panama-dokumentene
Ytringsfrihet i barnevernssaker)