It is currently Fri Apr 19, 2024 1:21 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lommemannen - barnevernets evne til å bedømme folk
PostPosted: Mon Jan 14, 2008 9:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 

Lommemannen – – barnevernets evne til å bedømme folk og være på vakt

Barnevernet hevder alltid at de undersøker så grundig og at alle mennesker de bruker i sin tjeneste er "spesielt egnet". Jeg mener å vite at dette er så langt fra sannheten som vel mulig. Svært ofte er barnevernets egne ansatte totalt uegnet til å ha noe med barn og familier å bestille, og de kan ikke bedømme mennesker i det hele tatt. Det samme gjelder stort sett for de foster"foreldre" de engasjerer, for miljøterapeuter de prakker på familiene, for tilsynsførere og støttekontakter, for ikke å snakke om for psykologer.

Videre: Barnevernet er sexovergreps-hysterikere av stor dimensjon. De hevder seg å vite at incest florerer, at enhver ung pike som blir tatt på puppen lider vondt, har skade av det, og må ha "terapi" i årevis. Etter en viss økning i realismen etter Bjugn-saken, er våre kadrer av psyko-sosiale bablere nå i full sving igjen med å skape en ny topp av heksejaktsaker.

Disse to momenter tatt i betraktning er det egnet til å heve øyenbrynene når det i nyhetene i dag opplyses om at "lommemannen" har arbeidet som støttekontakt for barnevernet. Men nei, jeg er ikke forbauset.

På topp av tekst-tv's nyheter i dag:  – Jobbet for barnevernet

Hadde det vært foreldre som hadde engasjert, f.eks som barnevakt, en person som senere viste seg å ha tuklet med barn, er det ikke grenser for hvilke bebreidelser og avstraffelser som ville vært rettet mot disse foreldrene – fra barnevernet. Barnevernet ville laget sak av det, fullt sirkus, og fremholdt i sine rapporter at dette viste at foreldrene "satte egne behov foran barnets", at de "ikke så barnets behov", at de "manglet omsorgsevne". Og så ville omsorgsovertagelsen i regi av barnevernet vært i gang.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed Jul 09, 2008 11:03 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 14, 2008 1:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg fikk nyhetssøket mitt druknet av nyheter om "lommemannens" tilknytning til det såkalte barnevernet.

NRK
TV2
Adressa
Quote:
– Jeg ble sjokkert da jeg hørte hvem politiet hadde tatt. Den mannen ble jo anbefalt av barnevernet, forteller en eldre kvinne fra Bergen.

ANB-NTB hadde nyheter om dette. Etc etc.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon Jan 14, 2008 9:39 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 14, 2008 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Arild Holta wrote:
Jeg fikk nyhetssøket mitt druknet ...

Forklar gjerne hva dette betyr. Hvem søkte nyheter og hvordan druknet et søk?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 14, 2008 9:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
Arild Holta wrote:
Jeg fikk nyhetssøket mitt druknet ...

Forklar gjerne hva dette betyr. Hvem søkte nyheter og hvordan druknet et søk?
  


Jeg fikk ikke vann i PCen...

Derimot bruker jeg Webavisens nyhetssøk, som sender til meg alt som matcher ordet "barnevern". Dette får jeg tilsendt automatisk som mail. I mailen(e) er det en liten "ingress" el fra avisartikkel. Pluss avisartikkelens overskrift. Jeg fikk så mange eposter om respektive, at jeg ikke gadd å gå gjennom alt og mistet helt oversikt over mengden. Alle epostene har lenke til Webavisen, som igjen har lenke til respektive artikkel. (Litt tungvint, men funker og gir Webavisen reklameinntekter...)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Mon Jan 14, 2008 9:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nei det er ingen nyhet hvor disse folk florer, og må innrømme at straks jeg så navnet på lommemannens bror i politiet, så tenkte jeg at her er nok det mange barnefjernsaker innblandet. Spesielt der foreldre blir beskylt for overgrepene tilsynsfører for barnevernet utfører.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]