Liv Marit Bakke wrote:
Hver gang jeg er i kontakt med barnevernet og kommer inn på temaer angående jentenes avdøde far, så blir jeg avbrutt med man skal ikke snakke stygt om di døde å så vill di ikke snakke mer om det tema.
For meg er det i høyeste grad viktig å snakke om den døde og hva han har gjort, som har resultert i dette omfattende overgrepet på 4 uskyldige individer.
Jeg opplever derfor man skal ikke snakke stygt om di døde som en maktteknikk for at ikke sannheten skal komme for en dag. Jeg tror og føler nemlig at barnevernet her har mye å skjule. Så mye at hele grunnlaget for saken kan ramle sammen. Barnevernets akilleshel i min sak.
Så jeg spør etter deres synspunkter.
Kan man snakke stygt om en som ikke kan forsvare sine handlinger, hvis dette kan hjelpe 4 personers framtid? Eller bør vi, av hensyn til den som ikke kan forsvare sine handlinger, leve resten av våre liv i et helvete?
Man har rett til å snakke om hvem man vil, si hva man vil og mene det. Uavhengig om vedkommende er på jorden eller ikke. Det er deg og jentene det gjelder.
En annen side er vel at barnevern slett ikke bryr seg- at samme va du ville sagt, så ville din argumentasjon bli stoppet fra deres side. De tillater jo kun sine egen argumenter. Det som er "sannhet".
Jeg tror : samme hva du sier, så vil det være nytteløst. Håper du kan finne en annen innfallsvinkel enn forsvar, forklaringer om eksen..Det ser uttil å være fånyttes
Dessuten... er det hans skyld at barnevernet velger å ta barna dine? Nei, det er barnevernet som velger dette.... Husk på det.Fordi de er onde.
Det har egentlig svært lite å gjøre med din avdøde eksmann - annet enn at det var derfra DE fikk SIN livsviktige informasjon, til Å STJELE DINE BARN.