It is currently Tue Jun 04, 2024 5:59 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernsvakten vil være mer betydningsfull
PostPosted: Mon Jul 23, 2007 10:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Barnevernets nåværende politikk i slike saker, er å holde ungene lengst mulig i problemhjemmene.

Avdelingssjef Nils Askvik hos barnevernsvakten i Bergen, mener dette fører til at flere foreldre motsetter seg barnevernet.


Statistikken sier derimot ikke noe om dette. Tro om Nils Askvik har krystallkulen hjemme eller på jobben?

Nei, det er nok politikerne som har oppdaget at de kan spare penger uten å få ødelegge noen. Så da sparer de penger. Politikernes kompass er nemlig...
1. Makt.
2. Penger.
3. Anerkjennelse.

Eller var det motsatt?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 24, 2007 8:10 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg tror faktisk det er motsatt :wink:

Mitt inntrykk er at det farligste en poltiker gjør er å utfordre de såkalte ekspertene. Derfor velger de fleste å følge "ekspert og fagpopulismen" i håp om at de en gang skal bli mektige nok til å utfordre den risikofritt - men alle erfarer at har en først solgt sjela si, kan det ikke omgjøres.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 07, 2007 11:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Askvik i Politiets Barnevernsvakt er velkjent her i Bergen. Han hevder så å si hvert år, gjerne etter nyttår når nye budsjetter skal hales i land, at man må gå inn og ta flere barn langt tidligere. Det inntrykket jeg har fått av ham, både gjennom aviser og gjennom hans opptreden ved den åpne barnevernshøringen for noen år siden, er at han er adskillig kynisk, og meget brutal i sin holdning til familier. Jeg har aldri hørt ham stille noe som helst spørsmålstegn ved hvordan alle de offentlige aktørene oppfører seg overfor barn i deres makt, det går bare i beskyldninger mot foreldre, gjerne omfattende, generelle beskyldninger uten den minste dokumentasjon.

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Veldig enig med deg.
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 12:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
  
Askvik i Politiets Barnevernsvakt er velkjent her i Bergen. Han hevder så å si hvert år, gjerne etter nyttår når nye budsjetter skal hales i land, at man må gå inn og ta flere barn langt tidligere. Det inntrykket jeg har fått av ham, både gjennom aviser og gjennom hans opptreden ved den åpne barnevernshøringen for noen år siden, er at han er adskillig kynisk, og meget brutal i sin holdning til familier. Jeg har aldri hørt ham stille noe som helst spørsmålstegn ved hvordan alle de offentlige aktørene oppfører seg overfor barn i deres makt, det går bare i beskyldninger mot foreldre, gjerne omfattende, generelle beskyldninger uten den minste dokumentasjon.

MHS
  


Nils Askvik, ja, har nylig skrevet en snutt om ham på min hjemmeside og bloggen, *hehe*

Og jeg må jo si det at jeg ble gledelig overrasket over at bergenserne endelig begynner å ta til motmæle og motsetter seg hans "lov",

arbeidet mitt begynner å få uttelling, snadder, veldig glad :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 8:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Mona, hva er de annonsene fra Google på hjemmesiden din? De reklamerer for psykologer og terapi.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 8:58 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Google driver jo å kartlegger hva du er opptatt av og søker en på psykologi og sånt vil reklamen google plasserer være relatert til dette. At en faktisk kan være kritisk til det en søker på har ikke Google fått med seg.

Hva mer Google gjør med denne informasjonen vet de best i Kina.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 1:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
På de sidene Google har annonser, så analyseres innholdet på siden automatisk, og på dette grunnlaget legges det automatisk inn annonser.

Har man "tingene" på egen server, så kan man reservere seg mot enkelte annonsører. Det finnes et program man laster ned og bruker for dette. Har så vidt fått testet det med tanke på problemet med psykologreklamer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Right, no left....
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 7:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
  
Mona, hva er de annonsene fra Google på hjemmesiden din? De reklamerer for psykologer og terapi.

  


Ja, jeg vet det, her er svaret:

Anne Brit Raaen wrote:
Google driver jo å kartlegger hva du er opptatt av og søker en på psykologi og sånt vil reklamen google plasserer være relatert til dette. At en faktisk kan være kritisk til det en søker på har ikke Google fått med seg.

Hva mer Google gjør med denne informasjonen vet de best i Kina.


Når jeg får tjangs til det (tid), så er planen min å sjekke ut hvem de psykologene er, og så må jeg kanskje skrive en skikkelig rød ADVARSEL!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]