It is currently Tue Jun 04, 2024 6:48 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Bør Natascha Kampusch underkaste seg 10 års intensiv terapi istedenfor å innbille seg at hun kan være talkshow-vertinne?
Ja, Natascha følger ikke psykologens råd og burde tvangsinnlegges 0%  0%  [ 0 ]
Nei, Natascha gjør rett i å følge sitt eget hode og forkaste psykologenes livsudyktige råd 100%  100%  [ 5 ]
Men hun gjør oss barnevernskvinner arbeidsledige! (indignert barnevernsleder) 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Natascha Kampusch blir talkshow-vertinne
PostPosted: Thu May 29, 2008 9:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tyve-åringen som ble holdt i fangenskap i over åtte år får nå sitt eget talkshow-program.

Kommentar: I motsetning til mange "barneverns"-ofre, klarer Natascha Kampusch seg tilsynelatende bra. De fleste psykologer ville nok anbefalt henne et livslangt opphold på psykiatrisk institusjon, men hun har selvråderett nok til å leve sitt eget liv. Selv etter åtte år i fangenskap i en kjeller, har Natascha Kampusch klart å reise seg og gjenoppta et normalt liv. Det er mer enn de fleste ofre for "barnevernet" klarer. I all sin grusomhet var Wolfgang Priklopil likevel bedre enn "barnevernet". Det klarer nemlig å knuse sine ofre så grundig at de nesten aldri klarer å reise seg igjen.

Mange psykologer har i kjølvannet av Natascha Kampusch' forvandling fra offer til vinner, blitt så fortvilet at de har vurdert selvmord. - Meningen med livet er borte, sa en fortvilt innringer til Agrippa's SOS. - Jeg kjenner meg betydningsløs og unyttig når selv ikke Natascha Kampusch lar seg overbevise om at hun er et offer som må gå i terapi resten av sitt liv.

En annen innringer forteller at hun har vært så dypt nede at hun har brutt kontakten med "barnevernet" og nektet å ta på seg flere "sakkyndigvurderinger". - Jeg sulter heller enn å påta meg flere oppdrag for det såkalte "barnevernet", uttalte psykologen da han gråtende bekjente sin sorg for Agrippa's SOS. - De har utnyttet meg, og jeg har solgt min sjel for å få oppdrag.

Mange indignerte røster har reist seg etter at Natascha Kampusch kjøpte seg egen leilighet og påbegynte sitt nye liv. "Redd Barna" er spesielt opprørte over at et offer som Natascha Kampusch likevel ikke er varig skadet og mentalt på bleiestadiet, slik organisasjonen hadde håpet. - Dette er mer enn vi kan tåle, skrek en opprørt leder på Agrippa's SOS. Her har vi holdt på og samle inn midler i en årrekke, og så er det ikke lenger noen som har bruk for oss! (Telefonkontakten ble brutt i en salve av edder og galle. Lederen har tilsynelatende mistet alle illusjoner om ofrens store hjelpebehov og ser ikke lenger meningen med livet nå som ofrene er blitt selvhjulpne.)

I Norge er det sterke krefter i sving for å sette Natascha Kampusch tilbake i fangehullet hun befant seg i åtte år. Lederen av "barneverntjenesten" sa til en kollega, intetanende om at en skjult mikrofon var tapet fast under skrivebordet hennes: - Vi skal få den megga tilbake der hvor hun tilhører. Selvstendige og selvhjulpne mennesker ødelegger forretningsidéen vår. Natascha våger å trosse hjelpeapparatet. Det skal hun angre på!

Lederen av "barneverntjenesten" ble samme ettermiddag arrestert av politiet som for en gangs skyld ikke var opptatt med å rive sakesløse barn ut av foreldrenes armer. Deretter har hun tilbragt tiden på glattcelle og ligger og banker hodet i gulvet av raseri over å bli fratatt myndighet til å akuttplassere barn "som trenger hjelp".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 30, 2008 2:12 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 01, 2006 10:40 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Skal ikke denne flyttes til Agrippas historier? (Vittig novelle.)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]