It is currently Sun Jun 16, 2024 4:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Er barnevernerne "en gjeng jenter med dårlig selvtillit"?
Ja, det virker riktig 94%  94%  [ 17 ]
Nei, de er helt normale folk som deg og meg 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:34 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
agrippa wrote:
Hvis de har holdt på med undersøkelsessak siden 3. mai 2005 så har de jo brutt 3-måneders fristen for lenge siden. Enten må de henlegge eller tvinge deg til tiltak. Du har jo ikke brutt dialogen når du har engasjert en advokat til å holde kontakt med dem!


Casen til barnevernet her er at de ikke har noe konkret å ta meg på, ingenting... Derfor drøyes dette så lenge som mulig slik at de rekker å lage så mye kaos som mulig...
De har overtrådt fristene sine, jeg fikk et brev fra de der det står at de skal innhente opplysninger om barna fra den nye skolen de har begynt på samt fra Drammen Barnevern som hadde den gamle saken min... psykopater er de.. De vet at jeg har en usedvanlig dårlig erfaring fra Drammen barnevern, selvfølgelig skal de da ta kontakt og rippe opp i mer dritt og en haug med anklager jeg sleit baken av meg for å motbevise..eller klarte jeg det...???
De (unnskyld uttrykket) hurpene som hadde saken min i Drammen la meg for hat fra omtrent dag 1 da jeg ikke la meg ned og sa at jeg hadde masse problemer og trengte deres hjelp... De forsøkte å tving meg til innrømme problemer jeg ikke hadde...


De har også bestemt seg for å innhente "eventuelle registrerte opplysningen"på meg og Roger hos politiet.. Vi har ingenting på rullebladet vårt vi, men kan de hente inn opplysninger om Roger...? han er ikke far til barna og har ikke skevet under på noen som helst samtykke til dette...

Jeg vil forøvrig nevne hva dette har gjort med meg... Jeg har mistet tillitten til alt og snart alle... Jeg går rundt og er konstant forbanna og desto mer paranoid.. Jeg mistenker alle for å sendt inn disse anklagene på meg.. det er forferdelig slitsomt, for jeg har alltid likt mennesker...

Det har nå gått så langt at familien min vurderer og leie inn en privatdetekiv til i første omgang finne den djevelen som sender inn i disse meldingene samt få tatt rotta på det korrupte barnevernet...
vi har ikke så mye penger noen av oss, men alle er skjønt enige om at vi tar opp så mye lån som trenges for å beholde barna mine....

Jeg står her.. med så grove beskyldninger som jeg vet med 100 % sikkerhet at er løgn og kan fillern meg ikke gjøre noe annet enn bare å vente...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cassie wrote:
Casen til barnevernet her er at de ikke har noe konkret å ta meg på, ingenting... Derfor drøyes dette så lenge som mulig slik at de rekker å lage så mye kaos som mulig...
De har overtrådt fristene sine, jeg fikk et brev fra de der det står at de skal innhente opplysninger om barna fra den nye skolen de har begynt på samt fra Drammen Barnevern som hadde den gamle saken min... psykopater er de.. De vet at jeg har en usedvanlig dårlig erfaring fra Drammen barnevern, selvfølgelig skal de da ta kontakt og rippe opp i mer dritt og en haug med anklager jeg sleit baken av meg for å motbevise..eller klarte jeg det...???
De (unnskyld uttrykket) hurpene som hadde saken min i Drammen la meg for hat fra omtrent dag 1 da jeg ikke la meg ned og sa at jeg hadde masse problemer og trengte deres hjelp... De forsøkte å tving meg til innrømme problemer jeg ikke hadde...


De har også bestemt seg for å innhente "eventuelle registrerte opplysningen"på meg og Roger hos politiet.. Vi har ingenting på rullebladet vårt vi, men kan de hente inn opplysninger om Roger...? han er ikke far til barna og har ikke skevet under på noen som helst samtykke til dette...




Hvis undersøkelsen er hjemlet i paragraf 4.12 så kan de visst innhente det meste av opplysninger mot din vilje. Jeg har hørt at de i endel tilfelle kontakter rubb og rake (venner, familie, naboer, arbeidsgiver etc.). Hvorvidt dette betyr at de forbereder seg på fjerning er barna, vet jeg ikke sikkert. Ennå har du vel ikke blitt sendt til utredning? Det er noe de bruker når de ikke finner nok på deg ellers, har jeg inntrykk av.

Det å bli kalt hjelpetrengende når man ikke er det, er krenkende.

Slik jeg har forstått det så må de søke om å utvide 3-måneders fristen til 6 måneder. Jeg kan vanskelig forstå at fristen automatisk forlenges fordi den er overført til din nye kommune. Men de vil vel neppe gi seg når de har så mange "godbiter" om deg.

Det eneste du kan håpe på er at de ikke finner at de har grunnlag for å sette inn tiltak mot deg. Det er bra at du ikke samarbeider med dem men overlater det til advokaten. Jeg går ut i fra at dere har søkt om fri rettshjelp dersom du fyller vilkårene?

Det er grusomt det som du må gjennomgå. Jeg har selv sittet i klisteret så jeg vet hvilke følelser du må ha. En slik undersøkelse er et rent helvete, for man blir jo så redd! Og man har ingen garantier for hvordan det hele ender.. Var jeg deg så ville jeg reist dersom jeg fikk signaler om at de forbereder sak til Fylkesnemnda. Dersom de reiser sak så kan det være for sent. Hvis barna dine er i skolealder, så kan du holde deg vekk til de er 14-15 år gamle. Da har barna mer å si, og de griper ikke så lett inn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 2:51 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Jeg går ut i fra at dere har søkt om fri rettshjelp dersom du fyller vilkårene?


Man har rett til fri advokat i barnevernsaker. Dette skal være uavhengig av vilkår for fri rettshjelp generelt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 2:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
xbv wrote:
agrippa wrote:
Jeg går ut i fra at dere har søkt om fri rettshjelp dersom du fyller vilkårene?


Man har rett til fri advokat i barnevernsaker. Dette skal være uavhengig av vilkår for fri rettshjelp generelt.


Det er for så vidt riktig - etter at barnevernet har fremmet sak for fylkesnemnda for sosiale saker. Men det er jo litt sent da....

:(


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forsøk på maktmisbruk
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 3:49 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Hei og tusen takk for råd og oppmuntring fra dere...

Ved en glipp har barnevernet har gitt ut informasjon til advokaten min..
Det er en såkalt annen hånds informasjon...
En mager trøst er jo at vi står nærmere en forklaring på hvem melder er... Ut fra det vi vet nå idag så er det et vennepar av oss, der mannen er barndomsvenn av min mann.... Tro det den som kan...


Der får jeg også beskyldninger der melder mener at hun / han har sett meg ta ungene mine så hardt at hun/han aldri har sett maken til før...
Jeg har vanskelig for å huske en slik episode selv..
Men jeg husker godt at denne historien ble fortalt til meg med samme ord som i meldingen angående en episode på hennes arbeidsplass , (i barnehage).. Hun hadde meldt fra til ledelsen og fått personen sparket fra sin stilling... Det er den kvinnelige halvdelen av vårt vennepar som forteller dette..

Men når jeg putter fingrene i jorden så tenker jeg , er det ikke lov å snakkke til ungene sine.. Jeg blir sint noen ganger jeg også.. ser ikke på det som noen lovbrudd...
Men jeg har aldri slått de, eller brukt ord eller uttrykk som kunne skade ungene på noen måte...

Skal barnevernet ha ut flere opplysninger om meg må de gå til retten.. De har allerede hentet ut informasjon om faren til min yngste datter... hva er vitsen, han har jo ikke den daglige omsorgen for datteren sin...
Han kommer til å anmelde de for innhenting av informasjon uten hans samtykke.. han ser på det som krenkende...

Huff , for et helvetes kaos.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 4:03 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Den siste setningen din Cassie er beskrivende for hva de fleste av oss føler.
Hva du sier om "venneparet" får tale for seg selv! Håper "vennskapet" nå har fått en brå slutt.
Føler med deg og kan fortelle at du mest sannsynlig ikke er alene om slike erfaringer! Vi har også opplevd det og da vi konfronterte fruen med hva vi såog opplevde, kom det ikke noen livstegn mer. Vi har erfart at hun også antagelig har kontakt med vårt barn bak vår rygg!
Kalrt du har lov å bli sint, men når du har den etaten på nakken, kan du knapt heve øyebrynet før det blir tillagt trussler mot barnet eller den som måtte se det. Du har ikke kontroll over sinnet ditt, må vite!
Ad fars rett til å nekte barnevernet avhenger av paragrafen og om han har besøk/delt omsorg for barnet. Men han skal ha rett til alle dokumenter som har betydning for seg og hans forhold til sitt barn.
Flott dere har advokat og ikke glem at det er noe som heter fritt rettsråd. Kriteriene er at dere må betale en egenadel på noen hundrelapper, tror jeg. Men søk på : www.frirettshjelp.dep.no og se om dere finner ut om dere kan få slik hjelp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 03, 2006 10:44 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:12 pm
Posts: 1
Jeg synes at det var galt å komme inn til ei i barnevernet jeg har gått på ungdoms skolen med,skulle tro at hun var innhabil!!!!!!!!!! :x


Top
 Profile  
 
 Post subject: Inhabile saksbehandlere!
PostPosted: Fri Mar 03, 2006 11:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
[quote="Odeliass"]Jeg synes at det var galt å komme inn til ei i barnevernet jeg har gått på ungdoms skolen med,skulle tro at hun var innhabil!!!!!!!!!! :x[/quote]

"Vår" hadde jeg festa med og til og med fått inn et sted hun var for ung! Tro ikke hun sjenerte seg av den grunn! Dama hadde til og med nerver til å ikke si noe om at hun hadde kjent meg igjen før jeg avslørte det i en replikk! Ba straks om annen saksbehandler og du får ett forsøk på å gjette om vi fikk det!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 23, 2006 5:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Fundet på Oslo komune. Du er her: Hovedside


Alle har vandelsattest i Oslo kommune
22.06.2006
Alle barneverninstitusjonene i Oslo kommune kan legge fram tilfredsstillende vandelsattester for sine ansatte. Det viser en gjennomgang som Barne- og familieetaten har gjennomført blant sine institusjoner.


Et oppslag i NRK Østlandssendingen torsdag 22. juni viser til at Fylkesmannen har sendt brev til alle barneverninstitusjonene i Oslo og Akershus med pålegg om å følge opp at alle ansatte har vandelsattester, slik regelverket pålegger dem.

– Vi har interne rutiner som sikrer at regelverket følges. Vi ansetter ingen uten vandelsattest, sier fungerende direktør i Barne- og familieetaten, Svein Brekke Gundersen.



Tips andre om denne artikkelen» Utskriftsvennlig versjon»

--------------------------------------------------------------------------------

Ansvarlig redaktør: Kirsten Hjermstad, direktør i Barne- og familieetaten
Redaktør: Hulda Tronstad Nydal, informasjonssjef

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvem er barnevernerne?
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 5:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
agrippa wrote:
Er barnevernerne en gjeng jenter med dårlig selvtillit som forsøker å kompensere ved å gjøre seg større og sterkere enn sine klienter?


Den typiske barneverner har profilen til en sosiopat. Jeg fant denne beskrivelsen av barnevernere på et engelsk-språklig forum.

1) Sluhet/overfladisk sjarm

2) Manipulerende og bedragerske

3) Grandios oppfatning av seg selv

4) Patologisk løgner

5) Mangel på anger, skam og skyldfølelse

6) Grunne følelser

7) Ikke kapasitet for kjærlighet

8 ) Behov for stimulanse

9) Kulde/mangel på empati

10) Dårlig adferdskontroll/impulsiv legning

11) Tidlige adferdsproblemer/ungdomskriminalitet

12) Uansvarlighet/upålitelighet

13) Promiskuøs seksuell adferd/utroskap

14) Mangler realistisk livsplan/parasittisk tilværelse

15) Kriminell eller entreprenøraktig driftighet

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 6:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Minner om psykopatitesten jeg brukte på fagleder i barnefjernsanstalten 100 meter lengre ned i gata...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Bv er ingen etat bestående av unge usikre jenter med dårlig selvtillit.

De jeg var så uheldig å møte var voksne kvinner.

To av dem var direkte overvektige ( den ene av saksbehandlerne og bv-psykologen)

Ordet fetladen som Agrippa så treffende beskrev Karsten Flo med ville ha passet utmerket på disse kvinnene.

Kan vel også si at begrepet mannhaftig ville ha passet godt på bv-psykologen : en brautende og truende kvinne med grove ansiktstrekk som så ut til å være i begynnelsen av 40 årene et sted.
Spisse briller, små øyne, svær nese samt langt fett musefarget hår.Vedkommende likte godt å bruke knyttet neve til å slå i bordet med når hun truet og argumenterte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Charlotte Eriksen wrote:
Bv er ingen etat bestående av unge usikre jenter med dårlig selvtillit.

De jeg var så uheldig å møte var voksne kvinner.

To av dem var direkte overvektige ( den ene av saksbehandlerne og bv-psykologen)

Ordet fetladen som Agrippa så treffende beskrev Karsten Flo med ville ha passet utmerket på disse kvinnene.

Kan vel også si at begrepet mannhaftig ville ha passet godt på bv-psykologen : en brautende og truende kvinne med grove ansiktstrekk som så ut til å være i begynnelsen av 40 årene et sted.
Spisse briller, små øyne, svær nese samt langt fett musefarget hår.Vedkommende likte godt å bruke knyttet neve til å slå i bordet med når hun truet og argumenterte.


Skrullinger.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: hmm unge jenter uten selvtillit?ikke helt enig
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 6:18 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 24, 2006 8:37 pm
Posts: 22
La oss se rundt på de forskjellige personene som jobber i bv.
Klart noen av dem er nettopp ferdig utdannet,unge og i tilegg jenter.Men de som er miljøarbeidere og psykologer er som oftest mennesker langt opp i åra.Vil ikke si at det er unge jenter med dårlig eller uten selvtillit som jobber der.Vil heller si at det er mennesker som ikke kan bekrepet vett og fornuft,som ikke forstår hva som er rett og hva som er galt.De unge blir jo lært opp av de eldre,og etter hvert som åra går har de yngre blitt eldre og gått i samme skitnende fotsporende til dem eldre.Dette er en gjeng med personer som ikke har bekrep på hva en jobb er og hva som er barnas beste.De ser en åpen mullighet til makt,en sykt stor makt som har havnet i gale hender,denne makta blir utnyttet på det groveste.
Uannsett hva vi såkalte "vanlige" mennesker vil fram til og vil si om dem eller til dem kommer vi ikke til.Personer i høye stillinger har mer makt enn de såkalte mindreverdige "vanlige" menneskene har.For bv er mennesket et 0 og inget,men blir mennesket en del av dem er dem alt.
Det jeg sier er ikke at det ikke går ann å bekjempe dem.Klart det går.Vi er mange som opplever denne haten fra bv side,og står vi samme kan det utrettes mye,mer enn vi kanskje aner.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]