It is currently Mon Apr 29, 2024 1:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 1:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
En ting er i hvertfall sikkert, når barna blir 18 og skal begynne på livet som "velfungerende" sosialklienter, er det atter en gang de virkelige omsorgspersonene (foreldre og annen slekt) som stiller opp. Om ikke bv har lykkes i å bryte disse båndene og barna må klare seg selv (eller er på utvidet tvangstiltak).

Slik fungerer et selvrekrutterende system.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 4:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Tiltredes! En av de betydelig illustrerende sakene er kanskje denne:
Oppdratt til å leve på trygd
Barnevernet tillot at gutten skulle få drive «normal kriminalitet», bruke nødvendig vold og utvikle seg til en «effektiv og redelig trygdemottager». (VG 09.09.04)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: ARGH!
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 4:48 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
....


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:22 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 6:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Mobilkontakten ble brutt mellom oss og Marcus etter at han kom i fosterhjemmet på Tjøme,jeg fylte på kontankortet med kr300 i håp om og ha videre kontakt,men de var snare med å ta i fra ham mobilen etter noen få meldinger hjem.I det nyefosterhjemmet i Sande vet vi han har mobil,spørsmålet er jo om de har åpnet den igjen,håpet er jo i allefall at han skal kunne ha kontakt med Marion og de andre søsknene som har mobil,men vi får vente å se til hva det blir til,akkurat den kontakten var mye bedtre mens Marcus var på Tune barnehjem i Sarpsborg,hvorfor skal det være slik forskjell?


Top
 Profile  
 
 Post subject: SUPERUTENOMJORDISKEONDSKAPSFULLE.
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 7:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Snakk om å gå i stykker innvendig...

Jeg føler med dere. Det er så vanvittig utrolig rørende lesning. -Jeg har jo vært med på noe lignende selv. Men det kan jo ikke måle seg med hva dere gjennomgår. For 3 år siden ble min sønn, 5 år, kidnappet av barnevernet (fra faren) i Aurland og kjørt til Haukedalen nord for Førde. Det oppholdet varte bare i 2 måneder, men du verden som jeg kjenner meg igjen!!! Og jeg har ingen anelse om hvor dere andre tar kraften av til å holde hode flytende over vannet.

Jeg måtte selv hente ham, annen hver helg. Og det var en hyling og grining fra ende til annen da jeg måtte bringe ham tilbake til Førde igjen. De skulle fått hentet ham sjøl. Enhver som ikke blir berørt av disse historiene, er SUPERUTENOMJORDISKEONSKAPSFULLE VESENER fra en annen verden.

Jeg sa: "Jeg føler det som om jeg kjører min sønn rett i løvens hule", da
barnehageansatt ELSE TERUM og barnehageleder AUDHILD BJUNE i kompaniskap lurte min sønn ut av hendene på meg under påskudd av at det "pedagosike undervisningstilbudet" var så veldig viktig. Vel, jeg har MEGET STORE problemer med å tilgi slike UTENOMJORDISKE ONDSKAPSFULLE VESENER som terroriserer små barn. De skal i fengsel, og sitte på tørt brød og vann like lang tid som de frarøvet barnas deres elskede foreldre. En dom for hvert eneste barn de tok.

Det er en mager trøst at du/dere er så velsignet gode og deler din historie med oss andre her på RBV. Det er et veldig viktig dokument for ettertiden. Bare så du vet det. Jeg har grått bøttevis av tårer for mitt eget barn, og enda flere bøtter for de andre barna som lider og jeg har ennå ikke gått tom... Og derfor har jeg ennå ikke tenkt å gi meg.

Men, når jeg tenker meg om, så er jeg sikker på det at jeg har hellet med meg sånn sett!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]