It is currently Sun Jun 16, 2024 5:16 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Så var den dagen over
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 12:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Så var den dagen over: 5 desember.
Det er 4 år siden den dagen jeg var tvunget til å levere fra meg Kristoffer i fosterhjemmet. Fortsatt undrer jeg meg over hvordan jeg overlevde det. Jeg hadde forsøkt alle tenkelige (og noen utenkelige) måter å unngå det fryktelige, men til ingen nytte.
Og jeg var så naiv. Jeg hadde trodd at nemnda evnet å se hva som lå til grunn for bekymringsmeldingen som var sendt barnevernet. Det gjorde de slett ikke. Barnevernet gikk på bløffen og gjorde saken til sin - og nemnda fulgte på. Hele min familie er sterkt preget av det som skjedde. Skadet. Og Kristoffer stakkars, aller mest.

Ofte tenker jeg på hva det er som skjer i hodet på fosterforeldre, som er med på barneranet. De ser jo vår sorg og fortvilelse. Hva er det barnevernet gjør med folk som får dem til å bli iskalde fangevoktere uten fnugg av empati med fosterbarnets familie? Skjønt jeg har jo engang vært til stede ved et vervingsmøte, så jeg har sett det fylkeskommunale barnevernet i aksjon...
:shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så var den dagen over
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 3:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nina wrote:
...Og jeg var så naiv.

Det har vi vert, de fleste av oss.

Selv om jeg har hatet bv siden jeg var barn (grunnet nabo), så var jeg rørende naiv om hvor ille det virkelig var mht løgnene, groteske beskyldninger, rettsløsheten, lovbruddene etc.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å være naiv
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 4:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja jeg følger med her. Jeg var så naiv og så det ikke før jeg nesten lå 6 fot under...

Jeg gjentar:

Til alle som er i barnevernets søkelys:

Gå ikke alene til noen møter, ta gjerne med venn dersom du ikke ennå har advokat..., SKAFF ADVOKAT, be om hjelp fra f.ek dette forum om hvem du bør kontakte. Skriv ut listene fra likestilling...

Ta samtale opp på opptak (gjerne skjult) ved mp3, eller gjerne video, og arkiver den med dato, det kommer en dag du vil ha bruk for den.

Informer skriftlig at du ønsker fullt innsyn i henhold til forvaltningsloven §§ 18 og 19.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]