It is currently Sat Apr 27, 2024 2:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Har kriminelle kvalifikasjoner som verdsettes av barnevernet?
Ja, barnevern er det nærmeste man kommer en kriminell løpebane uten å risikere fengsel 0%  0%  [ 0 ]
Ja, hensynsløshet, brutalitet og mangel på empati er viktige kvalifikasjoner for en barneverner 50%  50%  [ 3 ]
Nei, omsorgsyrkene er uforenlig med grov kriminalitet 0%  0%  [ 0 ]
Nei, barnevernet krever langt større grad av brutalitet enn selv hardbarkede kriminelle kan oppvise 17%  17%  [ 1 ]
Det kreves ingen kvalifikasjoner for å bli ansatt i barnevernet 33%  33%  [ 2 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Barneverner dømt for Nokas-ranet
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 6:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Barnevernsarbeider Alf Henrik Christensen er dømt for NOKAS-raneti både tingretten og lagmannsretten, men hevder han er uskyldig.

- Jeg var optimist i tingretten. Jeg følte at jeg fikk belyst at jeg ikke hadde noe med ranet å gjøre. Jeg hadde pakket cella, så fikk jeg en dom på 13 år. Det var helt uvirkelig. Jeg trodde jeg skulle bli løslatt.

Det gikk ikke noe bedre for barnevernsarbeideren fra Arendal i lagmannsretten. Han ble kjent skyldig på alle punkter og venter nå på straffeutmålingen som kommer om to uker.

Den veltrente eks-kickbokseren ville bli barnevernarbeider, men endte i stedet opp i fengselet. Christensen forteller at han startet utdannelsen til å bli barnevernspedagog i 2002.

- Jeg jobbet med de tøffeste ungene og trivdes veldig godt med det.

Kommentar: De fleste barnevernere gir uttrykk for at dette er et arbeid de trives med. Det er bare ofrene som ikke trives.

Flere kriminelle har tilknytning til barnevernet. Trolig fordi de kriminelle har egenskaper som passer godt i barnevernet. Hensynsløshet, brutalitet, mangel på respekt for lov og orden er "kvalifikasjoner" som verdsettes høyt i barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 03, 2007 3:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det lille jeg har fulgt med i saken, har handlet om sirkus fra myndighetenes side. Kort sagt så settes ALT inn på å få de bak lås og slå, samme rakkern om de er skyldige eller ikke. Det er tragisk at det ikke går ann å stole på rettsvesenets avgjørelser.

Men hadde ikke denne eks-barneverneren en kriminell løpebane? Det er mye sikrere å forholde seg til en serie dommer eller til innrømmelser enn til enkeldommer hvor politiet bare skal ha de dømt. Det er et inhabilt politi som etterforsker den saken. Og de skriker etter hevn. Rettsvesenet forholder seg mer eller mindre blindt til etterforskningen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]