It is currently Wed May 15, 2024 10:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Er barnevernsinstitusjoner farlige for ungdom?
Ja, de er utrygge 100%  100%  [ 10 ]
Nei, der er barna fullstendig trygge mot de farlige foreldrene 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 10
Author Message
 Post subject: 16-åring drept på barnevernsinstitusjon
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 8:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
En 16 år gammel gutt døde etter at han ble knivstukket på en barnevernsinstitusjon i Nannestad i Akershus natt til torsdag. En 18 år gammel beboer er siktet for drapet.

Kommentar: Barnevernets galskap fortsetter. Ungdom blir flyttet til fengselslignende barneverninstitusjoner hvor de liksom skal skjermes mot de skadelige foreldrene. Istedenfor blir de drept av andre beboere. Hvor var de barnevernsansatte? De satt vel og røkte hasj og spilte kort slik de har for vane. Dessuten så tør vel ikke de feige barnevernsansatte å gripe inn mot en voldsmann. De er så voldsomt engstelige for sin egen sikkerhet. Da får heller en ungdom bøte med livet. Det bekymrer ikke barnevernerne nevneverdig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 10:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Når mennesker blir tvunget sammen på denne måten, uten mulighet til å gjøre noe med egen situasjon, må det nødvendigvis bli en del konflikter.
Selv blant søsken kan det jo gå ei kule varmt innimellom.
Det er egentlig mer oppsiktsvekkende at det er såpass skjelden det ender i drap.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barneverndrapet i Nannestad
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 9:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Overskrift i avisen: Statsråd vil vite alt om barneverndrapet.

Barne- og likestillingsminister Karita Bekkemellem (Ap) vil vite hva som førte til at en 16 år gammel gutt ble knivdrept på en barnevernsinstitusjon på Romerike natt til torsdag.

Saken er i trygge hender - IKKE.

Det blir interessant i se hvor Karita har tenkt å dra på studietur denne gangen. I forbindelse med tiltak mot kjønnslemlestelse drog hun til Paris. Hun fikk sikkert tid til litt shopping mens hun var der.

Det er nytteløst med slike kunnskapsløse statsråder. Karita er det blonde bomb-shellet i Regjeringen Stoltenberg. Hun er flink til å lire av seg masse vås mens hun ser inn i kameraet med en alvorlig og passe bekymret mine. Dette blir statsrådene drillet i av profesjonelle markedsførere. Miljøstatsråden har nylig vært på et slikt kurs og lært seg å avslutte alle kommentarer med et bredt smil.

Det legges stor vekt på presentasjon for å dekke over kunnskapsmangelen. Karita kommer nok til å koke sammen noen tiltak i samråd med suppegjengen som styrer buf-etat. Man trenger ikke være noen stor spåmann for å forutse at dette er tiltak som vil senke livskvaliteten ytterligere for ungdommene som blir sperret inne i barnevernsfengslene - ofte uten å ha gjort noe galt.

Det å sperre mange ungdommer med mer eller mindre uttalte adferdsproblemer sammen på en slik måte som gjøres i barnevernet, er dømt til å mislykkes, for ungdommene påvirker hverandre negativt. Det er imidlertid for mye å håpe at barnevernstatsråden skal forstå såpass.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 10:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Det å sperre mange ungdommer med mer eller mindre uttalte adferdsproblemer sammen på en slik måte som gjøres i barnevernet, er dømt til å mislykkes, for ungdommene påvirker hverandre negativt. Det er imidlertid for mye å håpe at barnevernstatsråden skal forstå såpass.


De påvirker selvfølgelig hverandre, men ikke alltid negativt (for sin egen del). Noe som er vanskelig å takle er at folk blir sendt rundt omkring. Du vet aldri om du kan opprettholde vennskap og du må hele tiden tilpasse deg nye individer. Det er slitsomt og krevende!

Tenk deg en familie der både søsken og foreldre stadig byttes ut!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 2:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Personlig syns jeg at de annsatte på det barnehjemmet burde stilles til annsvar på lik linje med han som drepte. Av den enkle grunn at de hadde ansvaret for at slikt ikke skal skje. I mine øyne gjør det de til medansvarlige, på lik linje med gutten som drepte, eller kansje mer ansvarlige for udåden enn gutten som holdt kniven?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bør miste omsorgsretten
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 3:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Personlig syns jeg at de annsatte på det barnehjemmet burde stilles til annsvar på lik linje med han som drepte. Av den enkle grunn at de hadde ansvaret for at slikt ikke skal skje. I mine øyne gjør det de til medansvarlige, på lik linje med gutten som drepte, eller kansje mer ansvarlige for udåden enn gutten som holdt kniven?


Miljøarbeiderne i Nannestad hadde omsorgsretten for de to ungdommene, så den burde de miste. Videre bør de miste retten til å ha fremtidig omsorg for barn og unge.

Tenk hva som ville skjedd med foreldre dersom et søsken drepte et annet søsken. Kravene til offentlige ansatte omsorgspersoner bør være strengere enn kravene til foreldre, men jeg er stygt redd det forholder seg motsatt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 4:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Å de får nok krisepsykiatri og klapp på skulderen.
Så skylder de på alle andre og fortsetter som før.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 4:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, det er akkurat det som er problemet, de får spesialbehandling og skylden legges på andre, og da helst på biologiske foreldre. Nei, nå må det bli en forandring, de må stilles til ansvar for den forsømmelsen de har begått ved å ikke gjøre jobben sin og passe på ungene de er satt til å ta vare på. Jeg er enig med agrippa, tenk hva som hadde skjedd om det hadde vært i et "vanlig" hjem, med biologiske foreldre tilstede, de hadde fått en straff som hadde vart livet ut! Ved at eventuelle andre barn hadde blitt fjernet umiddelbart med makt og eventuelle samvær måtte foregå i offentlige lokaler, under tilsyn. Det er denne forskjellsbehandlingen jeg er så utrolig sint på.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barneverndrapet
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 7:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg er enig med agrippa, tenk hva som hadde skjedd om det hadde vært i et "vanlig" hjem, med biologiske foreldre tilstede, de hadde fått en straff som hadde vart livet ut! Ved at eventuelle andre barn hadde blitt fjernet umiddelbart med makt og eventuelle samvær måtte foregå i offentlige lokaler, under tilsyn. Det er denne forskjellsbehandlingen jeg er så utrolig sint på.


Først så sies det at den offentlige omsorgen er så mye bedre enn den de naturlige foreldrene kan gi. Deretter så sies det at man ikke kan kreve like mye av de offentlige ansatte omsorgspersonene som av de naturlige foreldrene.

Det viser at det stilles langt strengere krav til de naturlige foreldrene enn til de offentlige ansatte omsorgspersonene.

Kravene til de naturlige foreldrene er så strenge at barna kan bli fjernet dersom alt ikke er tilnærmet perfekt mens man så i neste omgang aksepterer at de offentlige ansatte omsorgspersonene bare er tilstede. Jeg skjønner ikke helt logikken. Det hadde vært bedre å la ungdommene være hos foreldrene enn å la dem seile sin egen sjø i barnevernsinstitusjon.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsdrapet i Nannestad
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 10:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
- Nattevakten gjorde det han kunne

Og det var ikke så mye... (legg merke til at barneverneren omtales som "nattevakt" som om han var portier på et hotell eller vakt på et sykehus. Pressen må ha fått streng beskjed fra Barnevernets Overkommando om ikke å omtale barnevernere i negative sammenhenger).

Nattevakten som stod midt oppe i krangelen da 16-åringen ble knivdrept, gjorde det han kunne for å forhindre drapet.

Og det var ingenting.

Det slår Barne-, ungdoms- og familieetaten (Bufetat), region øst fast.

Og da må det være riktig. (IKKE!)

Bufetat konkluderer med at bemanningen var slik den skulle være etter loven - og at begge mennene gjorde det beste de kunne.

Men det var ikke godt nok.

Hadde foreldre sviktet på samme måte i en tilsvarende situasjon hadde barnevernet fratatt dem omsorgsretten på flekken, for foreldre er nesten aldri gode nok for barnevernet. Men når en av deres egne tabber seg ut med den følge at liv går tapt, så gjorde barneverneren sitt beste, stakkars. Og det er jo ikke så mye disse stakkarene klarer å gjøre for å avverge en farlig situasjon, feige som de er. En mer handlekraftig person hadde avvæpnet ungdommene eller endatil gått imellom og tatt knivstikket i egen hånd. Men slik tenker ikke barnevernere. De er kun opptatt av seg selv og berge eget skinn. Det kunne ikke ramle dem inn å risikere egen sikkerhet for å verge en annens liv, som de endatil har i oppgave å beskytte.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 24, 2007 5:29 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Feb 13, 2007 3:05 am
Posts: 18
La inn dette innlegget på et annet sted i forumet og vil derfor også legge det til her da saken det debateres er den samme. Litt endringer er gjort.

På tekst tv (nrk) 23 mars -07 Står det og lese : (det henvises til saken der en 16 åring hadde stukket ned en annen)

"Ungdommer på barnevernsinstutisjoner er blitt blitt mer voldelige og har større psykiatriske problemer enn før. Nedslåing og sparking er blitt mer vanlig.

Det er lite som skal til før ungdom går til anrep på hverandre sier Bente rygg hos fylkesmannen i oslo og akershus.

Flere ledere i barnevernet mener at vansligstilte ungdommer i større grad må overlates til behandling i psykiatrien"

Javel sier jeg ,, Er dette noe som de ikke burde sett komme ? Og har foregått i årsvis?
Er det deres fortsatt naive holdning til at :hvis vi stuer sammen endel menesker så får de det bra , Mye bedre en det de hadde før.

De lager en slags "leir " der mange forskjellige individer med forskjellig bakrunn og helt totalt forskjellige menesker i væremåte og sin egen tenkning. ALT er forskjellig. TOTALT

Og så har de ikke skjønt at slikt kan det bli bråk av,, Alle disse har vel forskjellige historier. Som er traumatiske. Og i mitt hode så sier det seg at slike "leirer" med så mange forskjellige individ med forskjellig erfaring blir kaos.

Og nå skal Bv idiotene forklare de siste hendelser med og si at , det ikke er deres problem , men at det er psykiatrien som må ta grep.
Psykiatrien må for all del ta tak i de som jobber i BV og sjekke hodene deres på en grundig måte. " for meg må de gjerne skjære av de toplokket for og se om det ligger noen fremmedlegemer der. ,,kansje en neglesaks, tannbørste, eller alt for trange sko. Mulig de finner en kulepenn som skriver av seg selv også.

Så nå skal de produsere flere arbeidsplasser med og forlange at en annen innstans må ta ansvar .

Ja ja. Det er vel slik det er over hele fjøla,, Mulig det er mange ledige innen dette felt og de bør jo få jobb på bekostning av deres kjøreskjema.
Og deres felles idiotiske ideologi.

Fabrikker skapes i takt med tiden i deres system. HURRA for ennå mere arbeidplasser og bevilgninger fra staten. JO flere de er så er de jo sterkere , tror det er slik de tenker. Ansvarsfraskrivelse av virkeligheten.

Så ved neste statsbudsjett så skal dere ikke se bort ifra noen hundre millioner til.

Jeg er kvalm

Bestilte meg en bok for noen dager siden : formynder terror av John Hollen vedr. averøysaken. (dette blir vel og spore litt av i forhold til det jeg begynte med , men det får så være)

Jeg begynte sent i kveld og lese , og klarte ikke slutte før boken var ferdiglest.

En liten ting som sitter i meg vedr. den saken . Det med økonomi, Averøy kommune sa jo at de ikke hadde midler for og hjelpe, men midler i millionklassen for og kjøre et typisk bv helvete mot en familie det har de penger til. ???

Hva om det ble brukt penger på disse som allerede er på "camp" før de kom dit. Men neida her skal de lage arbeidsplasser Masse arbeidsplasser.

Der vi kan koble inn diverse fagpersoner til 1000.- kr timen Og da har jeg ikke tatt med reising, overnatting , diett osv osv.

Jeg vil bare nevne denne boken som jeg regner med at en del har lest,, Jeg kjenner VELDIG godt til endel av disse som er nevnt i boken , da Tullingene som er nevnt, har jeg sett og vet så mye om, disse som i tennårene da allerede var idioter til de ble enda mere IDIOTER.
Her skal det nevnes at i en sak jeg har lest om på forumet der det blir sterkt kritisert at en mor har barn med flere fedre.. Hva med en av disse som også er i samme situasjon ??

Mulig det er slik mange sier , at mange gærninger søker og begynner i yrker der de fortsatt kan utøve galskap i sin egen regi.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]