It is currently Fri Apr 19, 2024 11:19 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Bør det være tillatt for nordmenn å holde slaver?
Ja, dersom slavene kalles "fosterbarn" så er det tillatt 0%  0%  [ 0 ]
Ja, dersom nordmennene har et økonomisk behov så bør det være tillatt 0%  0%  [ 0 ]
Nei, slaveri i alle former, inkludert "fosterhjem", bør være forbudt 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det er egentlig forbudt, men er snikinnført av barnevernet 33%  33%  [ 2 ]
Ja, nordmenn har så store behov at det må være tillatt 17%  17%  [ 1 ]
Nei, slaveholdere, inkludert fosterpersoner, bør straffes 50%  50%  [ 3 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 2:25 pm 
MH Skånland wrote:
Mathilde har ikke forstått noe som helst om meg. Hun får lese en del ting jeg har skrevet hvis hun vil underrette seg. Forøvrig er det at ofrene og deres hjelpere, og andre som har satt seg inn i fagområdet, skulle være "subjektive" og "følelsesfylte", en vanlig beskyldning fra dem som kun kjenner barnevernets aktiviteter fra overflaten og tror på barnevernets propaganda.

Mitt forslag er at Mathilde, og flere til, bør lese. Begynn gjerne med en del av litteraturen referert til i seksjon "Forskning" på BarnasRett.no.

Det er ikke opp til dem som kommer inn, å definere hva poenget med dette forumet er, og ture frem med sine egne meninger. Dem får de gå til andre fora med. Når det gjelder bruken av dette, er det definert i forumets øverste seksjon:

Hva er tema på dette nettstedet?
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3

og
Hvem er brukerne på dette nettstedet?
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=481


De legitime brukere av forumet her har intet behov for å høre flere ganger alle påstandene om hvor mye det skal til for at barnevernet griper inn. De vet bedre, mange av dem av egen dyster erfaring. Flere jeg selv har hatt kontakt med, kommer fra Stavanger-området, og det er ellers vel kjent for oss.

Dette er derfor ikke nettstedet hvor det er legitimt å komme med sånne utfall mot mennesker som er blitt mishandlet av barnevernet, samt av en god del besserwissere à la Mathilde og Jorro.

MH Skånland

*


Og hvem er det så som avgjør hvem som er ofrene i denne saken? Hvem er det som bestemmer hva som er til ungenes beste? eller teller ikke det?
For meg virker det som du har en sak på agendaen din, og det er å svartmale barnevernet, uansett sak, uansett virkemiddel.

Vet du virkelig at disse barna ikke er tatt fra foreldrene med god grunn? Vet du hva disse barna ønsker? Hva vet du om deres frykt?

Heldigvis har vi utringsfrihet i norge.....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 2:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Nei, mennesker har faktisk rett til å ha sine barn, uavhengig av hvordan det måtte behage geskjeftige fremmede å definere hva som er en god oppvekst. Det er ikke opp til godtfolk, og absolutt ikke opp til barnevernet, å bestemme dette etter egen synsing.

Les Europakonvensjonen, og les noen av dommene mot Sverige og Norge i barnevernssaker! Retten til å høre sammen for biologiske foreldre og deres biologiske barn er en gjensidig rett.

Aller mest avslørende er det faktum at barnevernet lyver i så godt som alle sakene. De står i retten og lyver, deres representanter står ved Menneskerettsdomstolen i Strasbourg og lyver.

MHS

PS: Den ytringsfrihet du har, er ikke en frihet til å plage barnevernsofrene på dette forumet. Legg forøvrig merke til at ytringsfrihet er nettopp det du og dine kumpaner prøver å true fra barnevernets ofre. Du fortsetter og fortsetter. Du får sette deg inn i sakene isteden. Dette forumet er ikke til for sånne som deg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 2:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mathilde wrote:
Foreldre er ikke alltid barnas venn dessverre.... Foreldre med alvorlige psykiske problemer, og problemer med rusmidler er sjelden i stand til å ta seg av et barn. Disse barna har krav på en god oppvekst, og vil ofte få det om de blir fjernet fra hjemmet, i hvertfall til foreldrene har fått hjelp til å skape en stabilt og trygt miljø for barna. Det er ingen som har rett til barn om de ikke kan ta seg av dem og sikre den en trygg og god oppvekst.


Barnevernerne er barnas verste fiender. De kan ta fra barna deres foreldre simpelthen fordi de har lyst og lov.

Det er utrygt og usikkert å leve med barnevernet luskende i buskene.

Barnevernets inngripen ødelegger barnas oppvekst og påfører foreldrene store lidelser. Forskning viser at det er bedre å leve i et såkalt "dårlig" hjem enn å bli plassert i fosterhjem, selv et "godt" fosterhjem.

Barnevernerne er ikke de englene du kanskje tror de er. Mange av miljøarbeiderne røyker hasj og har en livsstil som er alt annet enn "stabil og trygg". De er heller ikke spesielt kompetente, snarere tvertimot.

mathilde wrote:
Du skriver at:"Et godt liv er summen av de valgene man tar"
Barn har sjelden annleding til å ta disse valgene selv.
Har Selim og lillebroren fått valget?
Etter som jeg har forstått så er guttene livredde for å bli sendt tilbake til sine biologiske foreldre og måtte vokse opp i Tyrkia. De vil tilbake til hjemmet sitt og vennene sine i norge.


Det er ikke underlig at guttene er livredde etter å ha blitt hjernevasket av barnevernerne og fosterpersonene i fire år.

Det skulle stått: Et liv er summen av de valgene man tar. Barna har da ikke valgt å bli skilt fra sine foreldre mot foreldrenes vilje? De var sannsynligvis dypt ulykkelige da barnevernet fjernet dem med tvang fra foreldrene. Det at de har tilpasset seg den nye situasjonen skal da ikke brukes mot dem? Hvilket valg har de hatt?

Guttene kunne blitt boende i Norge dersom barnevernet hadde unnlatt å forfølge familien. Foreldrene måtte flykte til Tyrkia i februar for å unngå at barnevernet stjal også deres nyfødte.

mathilde wrote:
Jeg kjenner to jenter som har vokst opp med en psykisk syk mor. Barnevernet har vært i bildet i 14 år nå, uten å ta barna vekk. Disse barna er totalt ødelagte. Hadde de blitt plassert i et fosterhjem for 14 år siden kunne de hatt et normalt liv i dag. Min oppfattning av barnevernet ER bassert på virkeligheten, og den er ikke bare pen, men for de fleste så går det heldigvis den rette veien....


Barnevernet gnåler ustanselig om "alvorlig syke foreldre". Har du hatt én trist dag i ditt liv, så er du ifølge barnevernet psykisk syk.

Du må ikke være så naiv med hensyn til barnevernets ubegrunnete påstander. Det er klart at 14 års barnevernforfølgelse setter spor. Jeg vil vise til Jon Alvheims Ti bud til dem som kommer i barnevernets søkelys. Merk deg bud nummer 3: Skaff deg en psykolog selv om du er frisk - du kan få behov for det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Tue Jul 04, 2006 2:48 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 2:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mathilde wrote:
[Barnevernet gnåler ustanselig om "alvorlig syke foreldre". Har du hatt én trist dag i ditt liv, så er du ifølge barnevernet psykisk syk.

Du må ikke være så naiv med hensyn til barnevernet ubegrunnete påstander. Det er klart at 14 års barnevernforfølgelse setter spor.]

Moren er spykisk syk, barna er redd henne, de kommer forsent på skolen, uten skolemat, uten forsvarlige klær. De får ingen oppfølging med lekser, de får ingen fysisk eller psykisk stimulanse, ingen oppmerksomhet, ingen kjærlighet, ingen mat, ingen rene klær. De går på selvstyr. Barna er følelsesmessige krøplinger, og det er barnevernets feil?
Wake up and smell the coffee


Man skulle tro at 14-årige jenter kunne smøre sin egen matpakke. Lekser er det vel lærernes oppgave å hjelpe elevene med? Eller er lærerne så inkompetente at foreldrene må overta?

Jeg synes du har en stygg karakteristikk av de to tenåringspikene. Det er ikke sikkert de deler ditt syn på seg selv.

Om de kommer for sent på skolen av og til, så betyr da ikke det at de er "følelsmessige krøplinger"?

Hvordan tror du fosterbarn ender etter å ha blitt tvunget til å leve adskilt fra foreldrene i hele oppveksten? Her er en link til en artikkel datert 28. juni skrevet av et fosterbarn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 3:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mathilde wrote:
Jeg håper Selim og Jasin får returnere til norge snart og får hjelp til å gjennoppta sitt trygge og gode liv sammen med familien Flo.


Såvidt vites dreier deg seg om Anette Rudland og Carstein Flo. De har ikke samme etternavn, og det er dermed misbevisende å omtale dem som "familien Flo". Hva med å kalle dem fosterpersonene Anette Rudland og Carstein Flo? Eller er det for langt? Det er ihvertfall mer korrekt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 3:10 pm 
Jentene er nå 15 og 17 år, og de kan såvisst klare seg selv. det har de gjordt i 14 år, dvs siden de var ett og tre år.

Når jeg møter slike ignorante personer som finnes her inne på dette foumet så er jeg jammen glad for at barnevernet finns. Ellers hadde det vært mange tragiske skjebner i dette landet.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 7:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mathilde wrote:
Jentene er nå 15 og 17 år, og de kan såvisst klare seg selv. det har de gjordt i 14 år, dvs siden de var ett og tre år.

Når jeg møter slike ignorante personer som finnes her inne på dette foumet så er jeg jammen glad for at barnevernet finns. Ellers hadde det vært mange tragiske skjebner i dette landet.


Det er mange tragiske skjebner i landet takket være det såkalte barnevernet.

Jentene som har klart seg godt, til tross for påstander om "psykisk syk" mor har vel klart seg nettopp fordi de har fått bo i sitt hjem. Det er synd at barnevernet har terrorisert familiene i alle disse årene. De bør kreve erstatning.

Ellers så foreslår jeg at du og din med-terrorist innen "barnevernomsorgen" pakker koffertene og forlater dette forumet pronto. Du kan utgyte din store sympati med barnevernsbøllene på VG debatt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 7:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
mathilde wrote:
Jentene er nå 15 og 17 år, og de kan såvisst klare seg selv. det har de gjordt i 14 år, dvs siden de var ett og tre år.

Når jeg møter slike ignorante personer som finnes her inne på dette foumet så er jeg jammen glad for at barnevernet finns. Ellers hadde det vært mange tragiske skjebner i dette landet.



Og med denne påstanden om ettåringer som klarer seg selv, stenger jeg tråden.

Til informasjon: Ettåringer klarer seg ikke selv. De dør uten omsorg. Trodde alle visste det.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]