It is currently Sat Apr 27, 2024 8:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: vindafjordsaken.
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 8:26 am 
Offline
User avatar

Joined: Sun Oct 22, 2006 3:09 pm
Posts: 28
Location: telemark
i dag fikk jeg ett brev fra purken i bø der jeg er blitt anmeldt av barnevernet i vindafjord pga.youtube.filmene som ligger der.nå er det min tur.dei skal nå gjøre mitt liv ett helvete.dei gjør alt for at filmene skal bli slettet,da har dei kommet til feil person.


Last edited by barnas mareritt on Sat Mar 17, 2007 11:29 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 9:01 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er blitt anmeldt gang på gang for plakater jeg har hengt opp mot det såkalte barnevernet. Det henlegges etter en stund. Med all sansynlighet kan du ignorere hele anmeldelsen. Det er kun hersketeknikk fra maktpakket i barnevernet.

Norge ble nylig dømt for brudd på ytringsfriheten. IGJEN. Dette i menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.

Skulle ikke politiet henlegge, så taper de i retten. Skulle de ikke tape i retten, så tar du saken til Strasbourg. Norge trenger å tape enda flere ganger for brudd på menneskerettighetene.

Det er selvsagt lov å filme maktens angrep på ens nære og kjære. Uavhengig av om makten mener seg ha rett til å gjøre det den gjorde, eller ikke.

FN kritiserer maktovergrepene i barne"vernet". De europeiske menneskerettighetene er klarere mht ytringsfrihet og hindringer overfor makten, enn norsk lov.

Nå gjelder imidlertid menneskerettighetene SOM NORSK LOV. Norge har underskrevet menneskerettigheten og gjort de til en del av lovverket. Dersom loven strider mot menneskerettighetene, så er det menneskerettighetene som gjelder. Derfor ble Grunnlovens § 100 om ytringsfrihet endret i 2004.

Jeg tror ikke maktpakket har noen sjanse mot deg. Forsøker de seg, så brenner de seg på fingrene.

Månedens Idiot for februar er nå avgjort: Det ble barnevernslederen "deres" og justisminister Storberget for hans sensurdrømmer.

Jeg har enda ikke skrevet "Anti-Diplomet". Ser nå at jeg bør involvere politiet litt mer i saken...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sat Mar 10, 2007 9:07 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: vindafjordsaken.
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 9:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
barnas mareritt wrote:
i dag fikk jeg ett brev fra purken i bø der jeg er blitt anmeldt av barnevernet i vindafjord pga.youtube.filmene som ligger der.nå er det min tur.dei skal nå gjøre mitt liv ett helvete.dei gjør alt for at filmene skal bli slettet,da har dei kommet til feil person.idioter


Kjære deg.

Du er i det minste ikke alene. Det er jo sier og skriver mange tusen mennesker som opplever og har opplevet den norske velferdsstaten på den måten, i barnevernssaker, i falske overgrepssaker, i andre saker angående medisinske eller sosiale ytelser, i ytringsfrihetsundertrykkelser.

Du har selv valget om du uttaler deg til politiet eller ikke. Det er omtrent umulig å være sikker på hvordan det vil gå om du velger det ene eller det andre. Hadde det funnets noen sikker og effektiv vei å anbefale, ville vi ha gjort det.

Blir du innkalt til retten, stiller det seg anderledes; der vil det kunne føre til straffeforfølgelse hvis du ikke vitner.

Du kan jo konferere med advokat om hvorvidt du skal uttale deg til politiet eller ei. Vel å merke hvis du har en håndfast advokat, ikke en som tror barnevernet er storartet og at deres "vurderinger" er saklige og sanne. Det negative ved å uttale seg nå, er at alt du sier utvilsomt vil bli brukt mot deg/dere senere, og myndighetene vil ha god tid til å koke på hvordan de skal utnytte det. Sørg i alle fall for å gjøre båndopptak selv av alt som blir sagt, og ha med deg advokat eller en annen bisitter som vitne. Denne bisitteren må skrive ned alt som blir sagt, i tillegg til båndopptaket. Prøver de å hindre båndopptak eller din egen referatskriving, så må du iallfall avslutte der og da og la være å si noe. I barnesaker hjelper det erfaringsmessig ikke at samtalen virker all right; man må selv skrive ned og lage eget referat.

Norge er ikke et ufarlig land å leve i; det har sosialbyråkratiet, støttet av våre politikere, sørget for. Dessverre er det slik at de virkelig ødelegger liv. Det er vel knapt noe sted eller i noen sammenheng det lyves så mye som av barnevernsaktører – i referater, journaler, i prosesskriv, i retten.

Ja, de kan klare å lage helvete for deg. Og de kan klare å få igjennom lovgivning som forbyr oss å si noe som helst. Norge har en lang tradisjon for undertrykkelse og ufrihet, desto verre fordi befolkningen tror Norge er så fritt, fredsommelig, velferdsstorartet. I kampen mot dette ondet tror jeg du er tjent med maksimal offentlighet. Hvis myndighetene knebler deg, så skriv og si offentlig, i så mange fora som mulig og til så mange enkeltmennesker som mulig, at det er det de har gjort. Hvis de prøver å skremme deg, så skriv og si offentlig akkurat hvordan de har gått frem. Hvis det blir rettssak, så insistér på åpne dører for publikum, og skriv og snakk selv offentlig om alt som foregår. Lukkede dører, referatforbud og hemmelighetsfullhet er nøyaktig det som har ført nordmenn til den ille tilstand vi har i dag.

Menneskerettigheter i Norge - på bånn
2004

Friheten er ikke noe vi får; den må kjempes for hele tiden. Alle her på forumet skjønner deg, støtter deg, og vil tenke på deg. Det er en fabelaktig fin innsats dere har gjort ved å få videoen ut på nettet, alle dere som kjemper for Vindafjord-barna. Med den offentliggjøringen hjelper dere andre også, langt ut over det ganske land.


Dr Mengele & co på ferde i norske hjem?
1995

Jeg husker en lignende film som den på Youtube for noen år siden; den ble sendt på tv2. Den burde tv2 ta seg sammen og vise om igjen nå, men det er de vel for feige til. Sakene ble dysset ned den gangen (tv2 fikk vel myndighetene på nakken etter det første programmet og bøyde av, tenker jeg). Blant annet ble jeg selv kalt ned til tv2-studioet her i Bergen og intervjuet, men det intervjuet ble naturligvis aldri sendt. Isteden dreiet tv2 reportasjene over til å bli bebreidelser overfor foreldre – som vanlig. Her er litt om de sakene filmen den gang dreiet seg om:

[url=http://www.mhskanland.net/page47/page52/page52.html]En debatt om politi og presse som sporet av:
Hvorfor blir 2 av 3 barn fjernet fra sitt hjem uten at de selv eller foreldrene varsles om flyttingen på forhånd?
[/url]
29.03.02, med tillegg av 22.10.06
  

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: vindafjordsaken.
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 9:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
barnas mareritt wrote:
i dag fikk jeg ett brev fra purken i bø der jeg er blitt anmeldt av barnevernet i vindafjord pga.youtube.filmene som ligger der.nå er det min tur.dei skal nå gjøre mitt liv ett helvete.dei gjør alt for at filmene skal bli slettet,da har dei kommet til feil person.idioter


Barnevernet forsøker å skremme deg til å slette filmene. Den ene filmen som viser hvordan politifeigingene vekselvis halte og drog to mindreårige barn ut av deres eget hjem, er snart sett 10,000 ganger.

De ansvarlige for barnebortføringene i Vindafjord kommer til å bli kåret til Månedens Idioter for februar av oss på dette utmerkede forumet.

Ved å skape blest om barnevernets og politiets grove overgrep mot barn og foreldre kan vi forhåpentligsvis få det internasjonale samfunn til å legge press på Norge. Norge er et semi-fascistisk dr*ttland hvor overgripere og kriminelle går fri mens politiet forfølger lovlydige borgere. Slik vil vi ikke ha det.

Vit at du har vår moralske støtte i kampen mot det motbydelige barnevernet i Vindafjord representert ved "barneverns"-leder Irene Hebnes og de moralsk forkvaklede politifolkene, som bruker fysisk makt mot barn for å behage kvinnelige barnevernere.

Den vesle fjotten Storberget er også ansvarlig for barnevernsovergrep ved at han tilrettelegger for sensur og straffeforfølgelse av barnevernsofre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 12:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
      [face=Arial]Innkallelsen til avhør[/face]

    [url=http://vindafjord-saken.r-b-v.net/innkallelse_forklaring_politi.jpg]Image
    [face=Arial]TRYKK PÅ BILDET FOR Å FÅ DET STORT[/face][/url]


OBS: Holdes musetasten over det store bildet. Da kommer det frem et icon nederst til høyre på bildet. Trykk på det, så blir dokumentet godt leselig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: vindafjordsaken.
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 2:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
barnas mareritt wrote:
i dag fikk jeg ett brev fra purken i bø der jeg er blitt anmeldt av barnevernet i vindafjord pga.youtube.filmene som ligger der.nå er det min tur.dei skal nå gjøre mitt liv ett helvete.dei gjør alt for at filmene skal bli slettet,da har dei kommet til feil person.idioter


NYDELIG! Og ja, vi støtter deg alle mann!

(Toskene skjønner ikke det at vi bare får enda mer publisitet og sympati ved deres meningsløse anmeldelse, så jeg får jo rette en takk til dem óg!)

Det som du / dere i har gjort, er med på å sette en NY MÅLESTOKK i norsk historie.

-Og du har ingen ide om hvor mye det betyr for alle oss andre som sliter med barnevernet, jeg kan ikke få takket deg nok!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: advokat
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 1:35 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Oct 22, 2006 3:09 pm
Posts: 28
Location: telemark
hei har dere peiling på korleis åge mjeldheim(fra sotra) er som en advokat på barnevernsaker/barnefordelingsaker???????????svar snarest. motto alt for barnas beste

_________________
hei er det noen som har eller er kontakt med barnevernet i vindafjord kommune ei hebnes/moldeseter?pass dere for dei to.ta kontakt med meg på email.eg skal gjera alt for mine to tantunger som i dag ikkje har det bra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: advokat
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 1:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
barnas mareritt wrote:
hei har dere peiling på korleis åge mjeldheim(fra sotra) er som en advokat på barnevernsaker/barnefordelingsaker???????????svar snarest. motto alt for barnas beste


Aage Mjeldheim står på listen over advokater som ikke kan anbefales.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]