It is currently Sat Apr 27, 2024 6:25 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: BARN I ISOLASJON
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 8:34 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Quote:
Mange barn under barnevernets omsorg går derfor glipp av viktig stimulans fra andre barn under oppvekst utenfor egne hjem. Og skadevirkningene øker med oppholdets eller fraværets lengde

Quote:
Og i henhold til barnevernet selv, så lyver alle barn som klager på barnevernet, institusjoner eller fosterhjem. Men om barn finner på å klage helt urettmessig på sine foreldre, ja da må de selvsagt bli trodd, tatt på største alvor og straks bli omhendetatt. Også dette iht. barnevernet.


Fra Samfunnsmagasinet

_________________
Bud 6: DU SKAL IKKE STJELE, STATEN HATER KONKURANSE
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 9:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne gangen tviler jeg på om essensen er riktig oppfattet av artikkelforfatteren.

Mange barn har til alle tider vokst opp ganske isolert, for eksempel her i Norge på fjellgårder eller ellers. Barnehage er noe fullstendig nytt de senere årene. Alle disse barna fra tidligere tider, som sjelden var sammen med andre barn utenfor familien, vokste opp fullstendig normale.

Det er vel tvert imot nokså klart at all masingen, med en mengde barn stuet sammen i en barnehage eller i et klasserom, skaper stress og uro og masete barn også.

Det er derfor det å berøves sin familie og tvinges inn under fremmede voksnes autoritet som er det skadelige, ikke det at man som barn ikke er sammen med mange andre barn hver eneste dag.

Husk på at hjemmeundervisning av barn har stor suksess! Se også hva en skolelærer sier her om barn som har gått i barnehage og barn som ikke har det:
Skaper barnehager harmoniske barn?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 10:18 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er jo mye snakk om at barna mangler kontakt med voksne, men det skal øyensynlig løses ved at det skal bli fler ansatte i oppbevaringsinstitusjonene.
Et annet problem slik jeg ser det er den alderssegregeringen som foregår. I dag tilbringer jo barn og ungdom (og alle andre), mesteparten av sin tid sammen med jevnaldringer. Selvfølgelig vil de også ha størst påvirkningskraft, og andres vil svekkes tilsvarende.
På denne måten vil overføring av normer og kunnskap fra generasjon til generasjon svekkes. Og tilsvarende innsikt i hverandres liv. Vi tenker ikke lenger først og fremst på hverandre som deler av en familie men som i form av aldersgrupper.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 11:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...
Et annet problem slik jeg ser det er den alderssegregeringen som foregår. I dag tilbringer jo barn ... mesteparten av sin tid sammen med jevnaldringer. Selvfølgelig vil de også ha størst påvirkningskraft, og andres vil svekkes tilsvarende.
På denne måten vil overføring av normer og kunnskap fra generasjon til generasjon svekkes. Og tilsvarende innsikt i hverandres liv. Vi tenker ikke lenger først og fremst på hverandre som deler av en familie men som i form av aldersgrupper.


Dette måtte jeg bare gjenta. Klarere kan det vel ikke dette sies!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om isolasjon
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 11:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
En avsporing fra tema, jeg beklager:

-Og nyfødte babyer skal sove i sin egen seng fordi at den skal lære seg å bli selvstendig...

-Ingen babyer sover alene i sin egen seng, bortsett fra menneskebarn.

-Mine 2 babyer har sovet i armkroken min til de ble flau. Og gjett om jeg har fått høre det (kritikk) fra psykologen så ørene flagrer! (Nå er det plutselig blitt så skadelig, fordi at det kan fremskynde krybbedød. Men jeg har til dags dato ennå ikke hørt om en baby som har åndet ut i mamma sin armkrok.)

-Menneskebarn er blant de mest prematur-fødte skapninger av samtlige levende vesner, - kenguru-babyer er det óg. I land hvor de ikke har kuvøser, har for tidligfødte babyer større sjangse for å overleve hvis de rett og slett blir knyttet godt fast til mammaens kropp, som et lite kenguru-foster.

-Hunden min har falsk svangerskap nå for tiden. Hun går rundt og bærer på (bærer i munnen) en barneleke i plast som piper. Og du skulle bare ha sett hvor forsiktig hun legger seg ned i kurven sin sammen med den lille.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Om isolasjon
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 2:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
...
-Mine 2 babyer har sovet i armkroken min til de ble flau. Og gjett om jeg har fått høre det (kritikk) fra psykologen så ørene flagrer! (Nå er det plutselig blitt så skadelig, fordi at det kan fremskynde krybbedød. Men jeg har til dags dato ennå ikke hørt om en baby som har åndet ut i mamma sin armkrok.)

-Menneskebarn er blant de mest prematur-fødte skapninger av samtlige levende vesner, - kenguru-babyer er det óg. I land hvor de ikke har kuvøser, har for tidligfødte babyer større sjangse for å overleve hvis de rett og slett blir knyttet godt fast til mammaens kropp, som et lite kenguru-foster.


Hadde vi fulgt min kones instinkter på dette området, så hadde trolig vårt første barn levd den dag i dag.

Jeg la barnet over i egen seng, grunnet opplæringen om hvor farlig det var å ha barnet sammen med seg i sengen.

I barnets seng var det varmt med dynen pakket godt rundt og barnet sovende på magen.

Ramona våknet aldri mer. Hadde hun låget i senga vår, slik hun selv koste seg med, og som mammaen hadde instinkter for, så hadde hun trolig ikke dødt.

Vi har fått lære den harde veien at det er bedre å tenke selv og lytte til instingtene, enn å forholde seg til "faglig" vås og maktmennesker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Om isolasjon
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 2:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
I barnets seng var det varmt med dynen pakket godt rundt og barnet sovende på magen.


Myndighetene drev en regelrett desinformasjonskampanje for å få foreldre til å legge spebarna på magen når de sov. Det førte til at mange barn døde unødig i krybbedød.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mer til skade enn gagn?
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 2:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Quote:
Et klassisk eksempel på faren ved ikke å basere seg på empiri finner vi i Dr. Benjamin Spocks millionselgende bok for nybakte foreldre fra 1960-tallet. Ut fra en teoretisk betraktning om at barn står i fare for å bli kvalt av sitt eget oppkast dersom de legges på ryggen, anbefalte han å legge dem med ansiktet ned. Senere er det vist at risikoen for krybbedød reduseres betraktelig dersom barnet legges med ansiktet opp. Råd om å legge barnet på magen har sannsynligvis medført tusenvis av unødige dødsfall.


Kilde: Mer til skade enn gagn? Av Atle Fretheim, forskningsleder, Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten.

Ingen har imidlertid tatt ansvar... :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 3:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg er en ivrig tilhenger av å følge de medfødte instingter vi mennesker trods allt har, så alle mine 8 barn har sovet i min seng, intill meg. Dette er i mine øyne den mest naturlige måten å ta vare på barn, men som Mona påpekte, jeg har fått utrolig mye "pepper" for disse holdningene. Men jeg vet at takket være at jeg fulgte mine instingter og ikke påleggene fra helsesøster, så lever min sønn i dag. Han ble født 3 uker for sent, ja du leste riktig, for sent, han var ekstemt underernert ved fødselen på grunn av dette. Jeg var i kontakt med mange leger mens jeg gikk på slutten av svangerskapet, fordi jeg følte at noe var meget galt med barnet. Da han ble født, klarte ikke han å produsere varme selv. Han ble iskald etter bare 10 minutter. Helsesøster sa at det bare var å legge gutten og pakke dynen godt rundt han, jeg prøvde det, men mine instingter sa meg at dette er meget feil og jeg sa en ting til helsesøster og gjorde stikk motsatt i virkeligheten. Dette anbefaler jeg alle foreldre å gjøre. Det helsesøster ikke vet, kan ikke barnevernet gjøre verre.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]