It is currently Sat Apr 27, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Er det trist for barn som har blitt frarøvet foreldrene av barnevernet, at foreldrene publiserer saken på internett?
Nei, det viser barna at foreldrene ikke har glemt dem og at de kjemper for å få dem tilbake 100%  100%  [ 12 ]
Ja, det er trist, for da får alle vite at de er barnevernsbarn 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 12
Author Message
 Post subject: "Utleverer" barna på nettet
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 6:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
"Mistet omsorgen: Utleverer barna på nettet". Dette er headingen til magasinet "Foreldre & Barn"'s store artikkel om kampen mot barnevernet på internett i nr. 3/2007. Magasinet vier hele fire sider til foreldre som "utleverer" barna sine på nettet. Én av sidene er viet moren "Vera" som får komme til orde og fortelle hvorfor hun legger ut sin barnevernssak på nettet.

Artikkelen er i hovedsak kritisk. "Foreldre & barn" er nok redde for å miste lesere dersom bladet skulle ta parti mot barnevernet og for barn og foreldre (underlig nok). Magasinets navn er tross alt "Foreldre & barn" (attpåtil med foreldre foran barn"), og ikke "Barnevern & fosterhjem".

Til tross for navnet sitter holdningen, at barnevernet liksom er for barna, hardt i. Det har ennå ikke nådd ut til de brede masser hvilket barnefiendtlig maktapparat det såkalte "barnevernet" egentlig er. Storparten av foreldrene luller seg inn i den falske forestillingen at andre foreldre som har blitt fratatt omsorgen, det vil si, frarøvet barna, har blitt det fordi de har gjort noe fryktelig galt mot barna sine.

Virkelighetens verden er ikke slik. Mange gode foreldre mister barna sine, og barna mister sine foreldre, utelukkende fordi barnevernet rir sine kjepphester. Uten omsorgssvikt, intet arbeid til de mangelfullt utdannete kvinnene og mennene som har funnet et greit og godt betalt arbeid i myndighetenes slavehandeletat.

Det er ikke oppgitt henvisninger til verken barnasrett.no eller r-b-v.net. Derimot får de barnevernsansattes interesseorganisasjon (FO) ved Kjetil A. Ostlinge komme til orde. Han blir presentert som en autoritet som taler barnas sak, i motsetning til foreldrene som kun taler sin egen. Det blir som om Næringslivets Hovedorganisasjon skulle ha blitt bedt om å komme med en uttalelse til arbeidernes lønnskamp.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:10 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det er jeg som er "Vera" i den artikkelen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 12:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
Ynkelig av bladet å behandle Annette på den måten. Hvordan har ikke bv behandlet barna hennes?

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 2:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Flotte forsider på det derre "Foreldre & Barn" ,masse pene bilder av pene barn -den kommersielle strategien er nok "ikke" fundert utfa -bilder av barn selger ... ..

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvor er artikkelen?
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 4:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Supet Annette!

Men, hvorfor heter du "Vera" og ikke "Annette"?

Men, hvor finner jeg artikkelen? Jeg skulle likt å ha lest den, men jeg vil ikke kaste vekk pengene mine på det bladet.

Jeg vet at jeg kan finne en kopi på biblioteket, men, jeg kunne som sagt godt ha lest den nå med det samme.

Av det lille jeg har lest av agrippas presentasjon, havner foreldre og barn rett i denne kategorien.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 4:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
bjørn erik wrote:
Flotte forsider på det derre "Foreldre & Barn" ,masse pene bilder av pene barn -den kommersielle strategien er nok "ikke" fundert utfa -bilder av barn selger ... ..


Skikkelige dobbelmoralister!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvor er artikkelen?
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 5:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Supet Annette!

Men, hvorfor heter du "Vera" og ikke "Annette"?


Det er "Foreldre & barn" som har redigert bort navnet, "av hensyn til barna".

Sitat: "'Vera' har ingenting imot å stå fram med sitt riktige navn, men av hensyn til barna hennes, velger vi å intervjue henne anonymt".

"Hun er aktiv i en støttegruppe for foreldre som mener de er ofre for barnevernet, og er i ferd med å legge ut hele sin historie og alle sine sakspapirer på Internett."

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]