It is currently Sat Apr 27, 2024 7:42 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: GERD JUNE OG RONNY
PostPosted: Wed Sep 19, 2007 9:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
- Barnevernet vil knuse hele vår familie!

Sammensvergelse og komplott:

Gerd June er også identisk med kvinnen som var tøff nok til å gå i bresjen for et gruppesøksmål mot barnevernet. Det skulle hun aldri ha gjort. Hevnen kommer som regel alltid i etterkant mot enhver som våger å stå opp mot det ”ufeilbarlige” norske barnevernet. Det har ekteparet personlig fått føle på kroppen. Situasjonen ble til slutt så ille at de valgte å reise bort en tid fra både hus og hjem med de to minste barna som barnevernet også ønsker å slå kloen i. De to små søstrene skal altså skilles fra hverandre og plasseres i to separate fosterhjem. Et handikappet barns svært så nære bånd til både far, mor og lillesøster, mener barnevernet er forsvarlig å klippe brutalt av.

http://www.sfm.no/Arkiv-2007/Art-Sep-07 ... amilie.htm

All ære til Gerd June og Ronny for at de har klart dette :!:
Det straffer seg å prøve å forandre dette uvesenet, det har flere her inne fått føle på kroppen. Men nå har det etterhvert blitt så mange som står sammen at vi SKAL greie å få stoppet denne galskapen :!:
LYKKE TIL VIDERE GERD JUNE OG RONNY :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her skrev jeg om saken. Og undret hva vi kunne vente oss.

Quote:
Jeg sitter jo også og undrer over hvilke grep det såkalte barnevernet vil bruke mot min familie. De har jo varslet rettssak til høsten mot ytringene til min kone og meg. Blir neste skritt å forsøke ta barna fra oss enda en gang?


Vel, tok ikke lang tid; de har oppretten en ny sak mot oss.

Ganske forutsigbare, får en si!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 9:33 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg er redd dere ikke er alene, i tingrettsaken ble mitt engasjement mot det såkalte barnevernets metoder og bakgrunner for utøvelsen viet betydelig større oppmerksomhet enn noe annet.
Noe som nok desverre og i hovedsak førte til kjennelsen og påfølgende handlinger fra Bangsund og co.
Men hva kunne man egentlig vente fra sorenskriver Svein Staurem- han har jo som kjent vært i søkelyset tidligere for sin håndtering av barnevernsaker.
Da ble han ilagt en advarsel fra dommerstanden :)

Etter tingrett gikk det såkalte barnevernet i Vefsn umiddelbart utover fylkesvedtak og tingrettens opprettholdelse.
De trenerer og utøver represaliregime ved å stadig tilføre innskrenkinger i forhold til familiens muligheter til kontakt med barna.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Thu Sep 20, 2007 10:12 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 9:49 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Ja, "barnevernets" represalier mot oss ”barneverns”- offre er grunnen til at jeg ennå ikke våger å skrive særlig åpent om hvem jeg er og om detaljer i saken vår her inne på forumet, men jeg kan love for at så snart de har slakket litt på tauet sitter jeg i strupen på dem som den løvinnen jeg er.......

Jeg vil med det samme jeg kommenterer si en "stor takk" og "stå på" til Gerd June/Ronny og til Arild/Turid.... ei heller dere andre vil jeg glemme, dere fortjener en stor klem alle sammen :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Først;
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 11:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Først en ADVARSEL:

Gerd June, du må under ingen omstendigheter logge deg på med ditt eget navn her på RBV og heller ikke på Nettby, for politiet kan spore sånn cirka hvor du / dere er via ip adressen.

Og dernest: Heia Gerd June og Ronny!

Og en stor takk til Samfunnsmagasinet!

En digresjon til

Bestemamma wrote:
Ja, "barnevernets" represalier mot oss ”barneverns”- offre er grunnen til at jeg ennå ikke våger å skrive særlig åpent om hvem jeg er og om detaljer i saken vår her inne på forumet, men jeg kan love for at så snart de har slakket litt på tauet sitter jeg i strupen på dem som den løvinnen jeg er.......


Å vente med å brøle kan få katastrofale følger for ditt barn. Alle barnevernsofre har sagt og gjort nøyaktig det samme som deg i de viktige innledningsfasene, og se nå hvor vi har havnet hen,,,,,

Tenk også igjennom hvilke signaler du sender ut; altså her er hyenene ute etter å kverke lille "Simba", og du bare står der og smiler og nikker?

Huffda, jeg håper ikke at jeg er alt for krass nå, men jeg er blitt alvorlig sur og tverr på mine gamle dager, og har sett det samme scenarioet gjenta seg så mange ganger før.

Brutalt og jævlig vil jeg si til alle lesere som er i samme situasjon som Bestemamma:

Det er for seint å snyte seg når nesen er vekk.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Oisann
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hm. Vil jeg bli tiltalt for å hjepe folk som er på flukt fra barnevernet?

You never know.....

Quote:
Først en ADVARSEL:

Gerd June, du må under ingen omstendigheter logge deg på med ditt eget navn her på RBV og heller ikke på Nettby, for politiet kan spore sånn cirka hvor du / dere er via ip adressen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Bestemamma tar noe feil med hensyn til represalier.

Det er riktig nok at barnevernet og myndighetene forøvrig bruker, eller prøver å bruke, det mot barnevernsofre at de offentliggjør sakene sine. De prøver seg med at dette både viser at "foreldrene samarbeider ikke med barnevernet" og at det viser at "foreldrene mangler omsorgsevne". For eksempel har de laget sirkus om dette i Bjørn Eriks sak, og jeg kjenner flere andre.

Men for det første: Dette er ikke reelt, det er bare et påskudd fra barnevernet. Hvis de ikke kunne henge seg på at offentliggjøring er så skrekkelig, ville barnevernet bruke noe annet som de hevdet var skrekkelig, og opptre akkurat på en prikk like aggressivt og ødeleggende overfor familien selv om familien holdt munn. Barnevernet lar slett ikke familier i fred hvis familiene holder barnevernssakene sine skjult.Barnevernet bryr seg i det hele tatt ikke om reell omsorgsevne eller reelt samarbeid om barns beste. Deres beskyldninger og argumenter er skuebrød.

For det andre: Det er en illusjon å tro at man trygt kan gjøre en innsats mot barnevernsovergrep senere, når ens egen barnevernssak er over. Er man først engang kommet i barnevernets søkelys, da er de en trussel resten av ens liv og i ens barns voksne liv. De kan henlegge en sak nå, men den vil bli tatt frem igjen ved senere anledning, når det passer barnevernet.

For det tredje: Barnevernets grunner til å ville ha anonymitet er at de er redde for avsløringene. De vet at blir det tilstrekkelig mange slike, kommer godtfolk til å forstå hvordan det ligger an, og da er slaget tapt for barnevernet. Det er derfor de er hysterisk ute etter at alt skal være så konfidensielt – det er ikke av hensyn til at det er så sensitivt og skadelig for barnet eller foreldrene hvis saken blir kjent, skjønt de hevder at det er det. Det er av hensyn til barnevernet selv.

For det fjerde: Det er klart i ganske mange konkrete saker at offentliggjøring har vært til familiens styrke. På den måten får de kontakt med andre i lignende situasjon, og almenheten begynner å tro på dem når de viser sitt ansikt og navn og forteller om hva de er utsatt for. Det gir dem selv en mental og følelsesmessig oppreisthet og sunnhet og får dem ut av depresjon og redsel. De står tryggere plantet i livet når de har mannet seg opp til å reise bust og si: "Nei, det er ikke oss det er noe galt med. Tragedien er påført oss meningsløst av barnevernet."

For det femte: Offentlighet har også i mange saker hjulpet familien til å vinne frem i sin sak. Det at samfunnet vet, det skremmer barnevernet, og det skremmer domstolene.

For det sjette: Hvis alle skal holde munn om sine egne saker mens de pågår – og pågå gjør sakene i årevis – hvem skal da kjempe kampen for å få slutt på overgrepene? Vi får ikke slutt på dem i det hele tatt hvis ikke levende mennesker av kjøtt og blod går ut offentlig med sakene sine mens de pågår.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Først;
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Mona Lygre wrote:
En digresjon til

Bestemamma wrote:
Ja, "barnevernets" represalier mot oss ”barneverns”- offre er grunnen til at jeg ennå ikke våger å skrive særlig åpent om hvem jeg er og om detaljer i saken vår her inne på forumet, men jeg kan love for at så snart de har slakket litt på tauet sitter jeg i strupen på dem som den løvinnen jeg er.......


Å vente med å brøle kan få katastrofale følger for ditt barn. Alle barnevernsofre har sagt og gjort nøyaktig det samme som deg i de viktige innledningsfasene, og se nå hvor vi har havnet hen,,,,,

Tenk også igjennom hvilke signaler du sender ut; altså her er hyenene ute etter å kverke lille "Simba", og du bare står der og smiler og nikker?

Huffda, jeg håper ikke at jeg er alt for krass nå, men jeg er blitt alvorlig sur og tverr på mine gamle dager, og har sett det samme scenarioet gjenta seg så mange ganger før.

Brutalt og jævlig vil jeg si til alle lesere som er i samme situasjon som Bestemamma:

Det er for seint å snyte seg når nesen er vekk.


De har holdt på med vår sak siden 2002, men kommer ingen vei. De holder på like fullt for å trette meg ut slik at jeg lettere kan taes. Men med de seirene jeg har hatt i det siste blir jeg ikke lett å trette ut......he,he
Likevel skal du ha takk for at du bekymrer deg sammen med meg, Mona.... :)

Jeg roper høyt til alle, naboer, familie og venner, samt henter inn tjenester hos alle som skylder meg en. Tjenesten de må gjøre meg er å høre på meg når jeg snakker om alt det vonde barnevernet gjør og prøver å gjøre mine venner og bekjente oppmerksomme på alvoret i situasjonen og at det kan ramme dem selv likesåvel som meg og andre..... :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 9:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Bestemamma skrev:

Quote:
Jeg roper høyt til alle, naboer, familie og venner, samt henter inn tjenester hos alle som skylder meg en. Tjenesten de må gjøre meg er å høre på meg når jeg snakker om alt det vonde barnevernet gjør og prøver å gjøre mine venner og bekjente oppmerksomme på alvoret i situasjonen og at det kan ramme dem selv likesåvel som meg og andre.....


Dette er det viktigste du gjør på dette stadiet. Dette handler om folk som kjenner hverandre og ikke lar desinformasjonsministeriet komme i veien.

Samtidig gir det en støtte som ikke den ustadige offentligheten tilbyr. Det eksiterer faktisk fortsatt familier og nærmiljø, på tross av alle forsøk på å utrydde dette.

I tillegg gjør det at en kan bearbeide tanker og følelser bedre. Skrive selv er en annen variant.

Så, når alt dette er på plass, kan en trygt møte den store verden.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nettby igjen.
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 10:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg var så heldig å få inn en fulltreffer igjen på forsiden på Nettby, med følgende heading:

Tingrettsdom på en halv side slakter en familie

Og igjen vil jeg rette en stor takk til vedkommende byvakt som slapp oss gjennom eteren!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 1:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har formidlet det videre til Kristenbloggs forum.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]