Sendte en mail til Nordlys etter en noe følelsesladet og komplett ensporet artikkel.
Avisartikkelen
Mailen Arild Holta wrote:
''En ubehagelig innsikt
...
Etter å ha hørt mange debatter i kommunale organer om barnevernet, er jeg helt sikker på at et stort flertall av politikerne bare har en helt overfladisk oppfatning av den virkeligheten barnevernet arbeider i og med. Det kan ikke være slik. Mørkleggingen kan ikke fortsette. I det minste må de som styrer vite hva dette handler om. Å sette seg ordentlig og konkret inn i dette, kommer til å bli en ubehagelig innsikt. Men den er helt nødvendig.''
Jeg blir ikke lengre forbauset over å lese ting om barnevernet, ting som er like ensporet som fylleprat.
''Etter å ha hørt mange debatter i kommunale organer om barnevernet...''
Kan dere ikke få inn i de enkle sjelene deres at det er ikke kun der debatten foregår. Heller ikke i media.
Det finnes motparter. Både foreldre barn og de som tidligere opplevde barnehjemskandalene. Det finnes også motparter innenfor forskning og vitenskap.
Hva om myndighetene skulle agere som om det ikke fantes en motpart til arbeidsgiverne? Hvor mange venstreradikale ville påpekt de fascistisk-lignende forholdene da?
Jeg påpeker den fordømte omsorgsfascismen media støtter opp om og er en del av.
Dere burde skjemmes. Det er totalt forkastelig at dere forkaster brukergruppene i den grad dere gjør.
Arild Holta