It is currently Thu Mar 28, 2024 6:18 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Vinner ytringsfriheten for barnevernsofrene tross alt?
Poll ended at Fri Apr 21, 2006 1:49 am
Ja 23%  23%  [ 3 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Bare hvis vi gjør en innsats og bruker den 77%  77%  [ 10 ]
Total votes : 13
Author Message
 Post subject: Lukkingen av Trines forum og åpning av et nytt!
PostPosted: Mon Feb 20, 2006 1:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Bergen 04.12.05

Hallo, samtlige!

Det er naturligvis skuffende at denne webmaster eller administrator (eller hva han nå kalles) av Trines forum er så svak og uoppmerksom i sin innstilling at han stenger forumet når forumets plageånder beklager seg over at forumets rette brukere "ødelegger" debatten. Han tillater jo plageåndene å vende saken fullstendig opp-ned. Det er jo sant, det barneverns-ofrene skrev der; det er nettopp derfor barneverns-støttene febrilsk aksjonerte for å få munnkurv på ofrene. Han er altså ikke interessert i at forumene skal kunne brukes til noe viktig. Kanskje han bare vil tjene penger på at folk diskuterer laks eller torsk til middag? Uten ryggrad later han ihvertfall til å være - konsistensen minner faktisk om en fisk, den også (lutefisk kanskje?).

Hvem som helst kan altså beklage seg til ham over hva som helst, og han gir øyeblikkelig etter uten å lese skikkelig igjennom innlegg og argumentasjon. Det tyder på dovenskap, manglende våkenhet for hva en debatt har for hensikt og for betydningen av ytringsfrihet nettopp på områder hvor noen angripes av egne myndigheter og deres medløpere. Det er ikke mobberne av barnevernsofre som trenger ytringsfrihet. Det er ofrene.

Men direkte overraskende er det ikke. Det er nøyaktig samme mentalitet vi jo hele tiden er utsatt for hos barnevernerne selv og alle deres passive, så vel som aktive, støttespillere. Disse uvitende folkene, inklusive denne webmaster, tillater seg lettvint å tro at mennesker som er blitt trampet på, skadet, berøvet det kjæreste de har, og som roper i sin nød om grusomhetene - at det er de som er "ufine", som "ødelegger debatten".

De samme uvitende tar seg ikke bryet med å observere at det er barnevernets støtter (eller kanskje det er barnevernets egne folk som stadig har invadert forskjellige avis-debatter og Trines forum under forskjellige nick? - det er en del velkjent i den taktikken som er kommet frem gjennom innleggene: først silkeblide, så kjøttøkser) - - at det er barnevernets støtter som er de reelle angripere, og at den debatt de vil ha, snarere er en "debatt" i kjent stil: påstander om igjen og om igjen, hvor de vil tvinge barnevernsofre ytterligere i kne - ofrene skal "innrømme" og "innse" og være med på hele leksen om alle de "skrekkelige" foreldre og all barnevernets og fosterfamilienes og psykologenes og domstolenes engleaktighet.

Den slags "argumentasjon" har et kjent navn: ideologisk propaganda. Det er akkurat som å lese "debatt" i kjente diktaturstater. Propagandaen er blant annet avsporende: Jo da, det er ingen tvil om at noen foreldre ikke tar seg av barna sine, noen slår, mishandler. Men propagandistene unngår omhyggelig spørsmålene:
(1) Er det de sakene barnevernet tar seg av?
(2) Har barna det virkelig ille i de familier hvor barnevernet griper inn, eller er det i realiteten ikke noe i veien der i det hele tatt?
(3) Retter de tiltak barnevernet benytter, på misforhold? Eller gjør de tilstanden for barna verre, enten det på forhånd var noe i veien eller ikke?

Nå er jo jeg som dere kanskje vet ikke noe barnevernsoffer, men jeg kan trøste dere med at også jeg har opplevet akkurat det samme gjennom de årene jeg har drevet på med å prøve å bringe ut informasjon. Blant annet kan dere jo tenke dere hva jeg har fått av besteborgerlige belæringer på grunn av denne her: "Dr. Mengele & Co på ferde i norske hjem?" ( http://www.barnasrett.no/Artikler/dr_mengele.htm ). Den ble faktisk allikevel trykket av et par aviser (og så ble jo noen samfunnsstøtter blant leserne såra og vonbråtne da, og sinte).

Og jeg er kommet til følgende: Det er tross alt en oppmuntrende side ved all plagingen, et fenomen jeg merket meg allerede for en 10 års tid siden:

Det befinner seg mange tusen barnevernsofre - barn og foreldre - blant oss. Men de fleste er tause, skremt eller utkjørt av samfunnets mishandling. Det er ganske få som orker å ta bladet fra munnen og kalle en spade en spade.

Men på tross av at de av oss som skriver er så få, så er det ikke måte på hvor alarmert system-lakeiene blir med en gang vi ytrer et lite pipp.

(a) Noen skriver brever i øst og vest og prøver å sensurere oss?

(b) Noen kommuner og hyperaktive kommuneadvokater bruker tid og ressurser på å få straffedømt dem som har organisert en liste med overskrift "Disse personene kan vi grunnet erfaringer ikke anbefale at familier benytter / stoler på"? (Skal jeg være forpliktet til å anbefale en snekker, rørlegger, maler, kjemilærer, journalist, psykolog, eller barne"verner" som har påført meg og mitt ulempe eller skade? Skal jeg ikke ha lov å si ifra til andre hva jeg har vært utsatt for?)

(c) Barnevernet setter i verk sanksjoner overfor familier som roper i sin nød om hvordan de behandles, særlig overfor de familier som kan dokumentere at barnevernet hverken hjelper eller holder seg til sannhet?

(d) Barnevernet og system-entusiastene har hver eneste almindelige avis til sin disposisjon, de har ubegrenset med penger (som de selvsagt søler vekk), de har makten. Og allikevel tåler de ikke at noen få ytrer seg anderledes? (Hmm, det minner om fangene i sovjetiske konsentrasjons-leirer - sovjetiske myndigheter var livende redde for at de skulle få sin sak gjort kjent i Vesten. Leir-myndighetene ble på tuppa hvis folk i vest sendte små sjokoladebiter til fangene for å vise at deres skjebne ikke var helt ukjent.)

(e) Noen bruker tid og organisering på å kvele et lite "barnevernsforum"? Gjennom trakasseringer og angrep på dem som har vært utsatt for overgrep, og særlig når ofrene sier sannheten?

(f) Noen bruker energi til å prøve å ydmyke, såre ytterligere, bringe til taushet - mennesker som allerede er blitt trampet på av mektige kretser med noen tusener av aktører som i årevis har tjent penger på å utføre trampingen?

*

Opp med motet, venner! Gjøkene må være redde for oss, det er derfor de vil skremme, sjikanere, true, tvinge oss til taushet. Men de vil ikke lykkes. Hver gang vi skriver, er vi med å legge et fundament som andre kan søke seg frem til.

Hilsen Marianne


Top
 Profile  
 
 Post subject: Livredde motstandere
PostPosted: Mon Feb 20, 2006 2:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Den innsattsen en del driver for å tyste motstanden viser at de må være veldig redde for oss.

Mange ganger har jeg blitt overrasket av hvor hårsåre disse menneskene er.

De er kyniske og tøffe bak lukkede dører. Så snart møkka kommer frem i lyset blir de hysteriske og driver intens lobbyvirksomhet, politianmeldelser, sanksjoner i form av forsøk på å ta barna, bakvaskelse overfor skoler, psykiatrisk helsepersonell etc etc. Det er en skammelig galskap!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Livredde motstandere
PostPosted: Mon Feb 20, 2006 10:32 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Flott at et nytt forum er oppe og går...

Det er jo tankevekkende at de som kaller oss og innleggene våre som forkastelige kan skrive innlegg som jeg karakteriserer som en grov æreskrenking av enkeltindivider samt at de er med på støtte BV metoder av den enkle grunn at de har opplevd henleggelser eller har blitt hjernevasket slik at de mener at det beste for de var fosterhjem..

Bare vent å se til neste bekymringsmelding kommer og de havner i BV klør igjen, kanskje da ikke får de samme "vennlige" barnevernsarbeidere og de faktisk får oppleve en sannhet de pr idag skyver under teppet..
De vil våkne opp til den realiteten at når teppet luftes ligger dritten ennå under det og vil bli brukt mot de for det , det er verdt...

Det jeg blir mest provosert av er deres ytringer som er basert på en fantasiverden de fleste av oss ønsker å kunne befinne oss i..., men det er ikke en slik verden vi lever i..

Jeg tror ikke på at 37 000 barn blir slått, mishandlet eller blir vannskjøtt av foreldrene sine.. jeg tror ikke på at de 7000 omplasserte barnene er blitt flyttet på reell grunn..
Jeg tror ikke på barnevernets metoder eller at de barn som er omplassert har fått et bedre liv..
Jeg tror simpelthen ikke på en instans på Barnevernet i det hele tatt..

Men det jeg tror på er FAMILIENS SELVSTENDIGE RETTtil å oppdra egne barn, få elske barnet sitt ubetinget og blir behandlet med respekt.
Jeg tror på nedleggelse av dagens barnevern og at de menneskene som har utøvet metodisk trakassering skal få sin straff for det..
Såvidt jeg vet er æreskrenkng, trakassering og forstyrrelse av privatlivets fred ulovlig..

Enkelte kan få en dom der de må holde seg på en viss avtand fra den fornærmede parten, det sammen skulle gjelde for alle...

Jeg er sint, frustrert og dypt fornærmet over sympatisørenes kyniske holdninger basert på et egenopplevd eventyr der de slapp unna den store stygge ulven... For den ene gangen...
Vi alle vet at har man først havnet i systemet en gang, da er man der for alltid...

Ingen anmerkninger blir slettet fra barnevernets rulleblad....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Et velsignet forum
PostPosted: Mon Feb 20, 2006 10:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Vi ble truet og presset til å motta hjelpetiltak - denne gang på vårt eget forum! Frekkheten kjenner ingen grenser og som alltid hadde barnevernerne myndighetene i ryggen.

Men, vi er tilbake, sterkere og klokere, og beredt til å kjempe for sannhet, rettferdighet og likhet for loven.

Vi kjemper for en god sak mens våre skadevoldere kjemper for sin egen makt og skadefryd.

Vi lar oss ikke knekke av de onde hyrdene men kjemper tappert videre med fanen høyt hevet.

Vi har blitt tråkket på av barnevernere før og har vært ute en vinternatt. Kulde og frost biter ikke på oss. Vi er et folkeferd som ikke trenger "hjelp" men som setter uavhengighet og evne til selvhjelp høyt. Vi hjelper hverandre og betakker oss "hjelpen" fra plageåndene i barnevernsetaten.

Jeg gleder meg til å gripe tak i pennen. Den blir mitt våpen mot et tyrannisk formyndersamfunn.

:D

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Livredde motstandere
PostPosted: Wed Dec 31, 2008 8:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Arild Holta wrote:
Den innsattsen en del driver for å tyste motstanden viser at de må være veldig redde for oss.

Mange ganger har jeg blitt overrasket av hvor hårsåre disse menneskene er.

De er kyniske og tøffe bak lukkede dører. Så snart møkka kommer frem i lyset blir de hysteriske og driver intens lobbyvirksomhet, politianmeldelser, sanksjoner i form av forsøk på å ta barna, bakvaskelse overfor skoler, psykiatrisk helsepersonell etc etc. Det er en skammelig galskap!


Hele barneverns kulturen er rett og slett helt forferderlig og motbydelig.

Ja drittsekker og ondskapsfulle plageånder bak lukkede dører. Men så søren så hårsåre de er disse barnevernerne.

Du allverden så Anne Lise Bangsund strammer seg opp og vil være tøff når ho kommer gående sammens med sin støtte kontakt Venke Abel.
Møter man på Anne Luse Lise alena så er ho søren ikke like tøff.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]