Barnevernstilsett selde oralsex og fortalde om det til mindreårigeNRK Trøndelag 13.04.2018Innblikk i forholdene ved statens institusjoner for utviklingsfremmende omsorg, her fra Kvammen akuttmottak:
"Ola var 16 år då ein barnevernstilsett fortalde at han fleire gonger hadde selt oralsex og lurte på om Ola hadde gjort det same."Grove overtramp og rutinemessig misbruk av isolasjon ved Kvammen, må betegnes som tortur:
"Grunngjevinga frå institusjonen er fare for at barnet kan utagere eller skade seg sjølv.
– Eg har aldri vore utagerande eller skada meg sjølv. Likevel vart eg plassert der, 15 år gamal, seier han."Vil tro de aller fleste ville kunne bli utagerende når de blir utsatt for isolasjon og maktovergrep. Spesielt utsatt er barn som allerede har problemer med psykiske traumer, og som burde skånes for nye maktovergrep og nye traumer.
Å gå ut uten tillatelse, var nok til å havne i isolasjon på Kåret igjen, og Ola (fiktivt navn) rømte manger ganger:
"Å rømme enda konsekvent med eit nytt opphald i isolasjon. Ola stakk av frå Kvammen rundt 15 gonger og anslår at han sat i «Kåret» i til saman to av dei fem månadene opphaldet varte."Intervjuer spør om Ola reiste frivillig tilbake til Kvammen:
"– Nei, absolutt ikkje. Men Kvammen var veldig gode til å finne oss, i samarbeid med politiet."Ola forsøkte å ivareta rettighetene sine selv, men fikk ikke engang svar fra Fylkesmannen:
"Han spurte fleire gonger om dei tilsette utan vidare hadde lov til å låse bebuarane inne der. Han fekk sjeldan svar, eller svaret var: Du kan jo berre klage.
Ola klaga mange gonger til Fylkesmannen, men høyrde aldri noko meir."Fylkesmannen tar selvkritikk:
"Fylkesmannen i Trøndelag har teke sjølvkritikk og sagt at dei burde følgd opp sine eigne tilsyn betre."Bufetat har ansvaret:
"Men det er Bufetat som har ansvaret for å drive etter lova.
– Det er klinkande klart, seier direktør i Helsetilsynet Jan Fredrik Andresen til NRK". Ola gleder seg til å flytte hjem til mor:
"No er Ola på institusjon nummer fem i løpet av sitt unge liv. Denne plassen blir den siste under barnevernet for Ola sin del. For om ein dryg månad fyller han 18 år. Då skal han flytte heim til mor, ta helse- og oppvekstfag på vidaregåande og ønskjer å jobbe med barn."Ola mener Kvammen er en plass som kan gjøre ungdom verre:
"I staden ser eg berre ein barnevernstilsett på jobb med eit skjema framfor seg som skal fyllast ut. Og som ofte bruker makta si til å gjere barnet meir sint og kanskje deprimert. Kvammen er ein slik plass, men absolutt ikkje den einaste, avsluttar Ola."Bufetat er organisert under Bufdir og Mari Trommald. Her er eksempler på hvordan "fagfolkene" praktiserer "barnefagligheten" sin.
Hvis ikke Trommald må gå nå, ja, da vet ikke jeg.