It is currently Thu Mar 28, 2024 10:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 2:33 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg trodde også at det skulle gå an å angripe galskapen med logikk og økonomiske beregninger - men jeg har etter hvert kommet til at logikk har sterke begrensninger og økonomi like gjerne kan brukes andre veien.

Siden de som har mest å tjene på at systemet utbygges og forsterkes også er de som sitter i posisjon til å fremme sine synspunkter - så er direkte angrep å sammenlikne med å bekjempe skvallerkål - samme hvor mye en luker dukker det bare opp igjen.

Den eneste måten å bekjempe det på er ved å spa-vende hele hagen og hindre ugresset i å spire.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 7:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg trodde også at det skulle gå an å angripe galskapen med logikk og økonomiske beregninger - men jeg har etter hvert kommet til at logikk har sterke begrensninger og økonomi like gjerne kan brukes andre veien.
Siden de som har mest å tjene på at systemet utbygges og forsterkes også er de som sitter i posisjon til å fremme sine synspunkter - så er direkte angrep å sammenlikne med å bekjempe skvallerkål - samme hvor mye en luker dukker det bare opp igjen.

Den eneste måten å bekjempe det på er ved å spa-vende hele hagen og hindre ugresset i å spire.


Om vi bruker økonomi andre veien, som du her sier, og prøver å eksemplifisere for folk hvor mye økonomisk hjelp hver enkelt av barnevernsoffer-familiene kunne ha fått istedenfor å bli truet og tatt barna fra ville muligens de samme jevne folk få opp øynene for hvor feil det er at det såkalte barnevernet får lov til å herje på som de gjør.

Vel, jeg håper i alle fall at det er slik det vil fungere, men den helt store troen på det har jeg egentlig ikke.
Grunner til denne min mistro er
- 1. at jeg ikke tror de vil våkne før de har følt på kroppen at barne"vernet" ikke vil hverken dem eller barna deres vel.
- 2. at en må gjenta disse argumentene så mange ganger før de kanskje synker inn hos noen få at en til slutt blir helt utslitt av å gjenta, gjenta, gjenta....
- 3. at det fins de som ikke syns 20 milliarder er så mye å betale for at barne"vernet" fjerner noen av deres barns konkurrenter.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 14, 2008 9:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Bestemamma wrote:
Vel, jeg håper i alle fall at det er slik det vil fungere, men den helt store troen på det har jeg egentlig ikke.
Grunner til denne min mistro er
- 1. at jeg ikke tror de vil våkne før de har følt på kroppen at barne"vernet" ikke vil hverken dem eller barna deres vel.
- 2. at en må gjenta disse argumentene så mange ganger før de kanskje synker inn hos noen få at en til slutt blir helt utslitt av å gjenta, gjenta, gjenta....
- 3. at det fins de som ikke syns 20 milliarder er så mye å betale for at barne"vernet" fjerner noen av deres barns konkurrenter.


Uff ja. Du har så rett så rett. Ola Dunk på det værste. Tenker kun på seg selv og tror dette kun skjer andre. Ola selv er selvsakt imun, for h*n er jo så perfekt......

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]