It is currently Mon Apr 29, 2024 6:48 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Artikkel på aftenbladet.no.
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 11:32 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
I dag 14.11.07 står det en artikkel på aftenbladet.no, under teksten "foreldre må betale".

Der går det fram at foreldre til barn på SFO i Sandnes kommune, heretter skal betale 200,- kr. for hver halvtime barna hentes for sent. Så langt, alt vel.

Helt til slutt i artikkelen sånn by-the-way, kommer også opplysningen om at foreldre nå skal underskrive en kontrakt, hvor det står at foreldre forplikter seg til å være lojale overfor personalet på SFO.

Foreldre skal be om samtale med personalet uten at barna er til stede. De velger ikke dette fritt, de skal underlegges kommunens tvang. Og hva vil skje hvis foreldre bryter "kontrakten" med kommunen?

Da er det fritt fram for represalier.

Frp var det eneste partiet i Sandnes som stemte mot denne delen av det nye regelverket. Heretter bestemmer foreldre ikke selv, hvordan de vil ta opp ting med SFO - kommunen har bestemt det for dem.

Så er det pressen da! Var det ikke for at jeg liker å lese Aftenbladet, ville jeg aldri kommet over dette hårreisende punktet i "kontrakten". Skulle ikke ingressen i Stavanger Aftenbladet vært "Sandnes kommune vil bryte ytringfriheten"?

Neida. Foreldre skal får skriftlig advarsel, deretter ut med 200 kr. hvis de har stått i kø en halvtime og kommer for sent. Det er det viktige for Stavanger Aftenblad. For meg er ytringsfriheten langt viktigere. Den tredje statsmakt er en tragedie for samfunnet.

Artikkelen er åpen for kommentarer! Skriv!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 11:39 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Lenke til artikkelen, Athene?

  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 11:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg kan desverre ikke å legge ut lenker til artikler ennå. Jeg var akkurat inne for å lese min kommentar, og så at artikkel var tatt vekk fra forsiden. Søkte i Aftenbladet. På søkeordet "SFO" sortert dato, kommer artikkelen opp.

Vennlig hilsen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 12:02 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article546449.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject: Seriøse regionaviser.
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 5:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Aftenbladet melder seg også inn i koseklubben seriøse regionsaviser.

Jeg skrev først èn kommentar. Den var rettet mot en kommune og et SFO som med tvang skal frata foreldre retten til å velge selv hvordan de vil ta ting opp med SFO.

Da jeg skulle se kommentaren senere,var artikkelen flyttet vekk - slik at en måte søke i arkiv forå få den opp. Ingen kommentar.

Etterpå skrev jeg enda en kommentar, det var kritikk mot aftenbladet som bruker en hel artikkel til å sutre over to hundrelapper. Mens de i fire linjer til slutt såvidt nevner at foreldre skal gis kunnkurv overfor sine egne unger.

Ingen av kommentarene kom inn - det står ikke en eneste kommentar til artikkelen. Aftenbladet ville vel som svanlig ha hyl og skrik om uvesentligheter. Når folk likevel oppdager at grunnleggende verdier som ytringsfriheten står på spill, puttes den vekk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 7:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det går greitt med innlegg nå- etter at de har flytta artikkelen !

athene: prøv å legg den inn igjen :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 14, 2007 7:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nå står det et lite innlegg, av Geir Alsaker.

Jeg sendte nettopp et inn, så får vi se. Min erfaring med Stavanger Aftenblad er at de er svær sensur-happy, og at det tar lang tid før innlegg eventuelt kommer inn.

Her er mitt insendte:

**********
En form for slaveri brer seg visst stadig i Norge, i form av tvungen underdanighet overfor alskens etater som gir seg ut for å være eksperter på folks liv. Hvorfor finner befolkningen seg i denne ufriheten overfor dem som er ansatt for å gi folk service, men som oppkaster seg til bestemmere som tvinger andre under tommelen?

Foreldrene i Sandnes får enten reise seg i samlet flokk og si "Nei, nå får det pinadø være nok!". Eller, hvis det er for få som skjønner det urimelige, får de som har vurderingsevne og fremsynthet ta sine barn ut av SFO og ordne seg privat og i fellesskap. Det er nødvendig å sette overformynderne på plass, ellers har de ingen ende, disse urimelighetene.

**********

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slavetid i Norge
PostPosted: Thu Nov 15, 2007 7:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  

En form for slaveri brer seg visst stadig i Norge, i form av tvungen underdanighet overfor alskens etater som gir seg ut for å være eksperter på folks liv. Hvorfor finner befolkningen seg i denne ufriheten overfor dem som er ansatt for å gi folk service, men som oppkaster seg til bestemmere som tvinger andre under tommelen?


I tillegg betaler man i dyre dommer for disse "tjenestene".

Hva hvis personalet på det lokale parfymeriet innkalte deg til "samtale" etter at du hadde kjøpt en dyr krem og ville vite hvordan du og mannen hadde det i samlivet deres?

Ansatte i barnehager og skoler har blitt noen snokere med en ubegrenset appetitt på andres privatliv. Det snokes i privat- og familieliv over det ganske land.

Disse selvbestaltede "ekspertene" som ofte mangler helt grunnleggende ferdigheter i rettskrivning, feller dommer over andre som får dramatiske og enorme konsekvenser.

Barnehagetanter og gærne pedagurker er blitt vår tids moderne slavedrivere. Hvorfor vi lar oss tyrannisere av disse maktkåte kvinnene og mennene er over min fatteevne. Attpåtil skal de ha betalt av slavene! :evil:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 15, 2007 8:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nå i dag morges er det kommet inn en del. Men ikke Athenes – kan du ikke sende dem inn om igjen?

Jeg har sendt inn et nytt, som svar til innlegget fra Eilif Christiansen:

******
Nei, det sentrale er noe annet

Nei, betaling for sen henting er en bagatell i forhold til det som nærmest gjemmes bort i artikkelen, men som er det helt vesentlige: Foreldre skal avgi "lojalitetsløfte" til dem som er ansatt for å gi dem service! Dette gjenkjenner vi fra tallrike andre forhold. Der kalles det "kadaverdisiplin" og har vært gjenstand for oppvask og avvikling. Til og med i det militære kan man ikke kreve noe sånt.

Diktaturet over foreldre med barna som gisler synes altså Sandnes' politikere er all right. Som i DDR vil de folkevalgte velge seg et nytt folk, kanskje? Iallfall bestemme hvordan de som har valgt dem, værsågod skal være lydige og fryktsomme og si ja til å bli straffet.

Innsendt av Marianne Skånland

******
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 15, 2007 9:22 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
På skolen i mitt område ble vi bedt om at vi ikke skulle snakke til hverandre, eller til barna, om lærerne og de andre foreldrene/barna.
Vi skulle altså holde kjeft om vi følte oss urettferdig behandlet........... Det var de samme lærerne som initierte denne "regelen" som meldte meg til "BV" for å ha tatt min sønn ut av skolen.....ser vi en viss sammenheng her ? :twisted:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]