It is currently Sun Apr 28, 2024 10:45 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tiltalt for kidnapping av sin egen sønn-nettdebatt.
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 9:50 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
I BT.NO er det mulig å kommentere artikkelen, vedrørende tiltalen mot mor, bestemor, og de andre som hjalp gutten, da barnevernet ville tvangssende ham til institusjon.

http://tb.no/article/20080327/NYHETER/6 ... 86/NYHETER


De er tiltalt for kidnapping, og fortjener vår støtte for sitt mot til å beskytte et barn mot barnevernet.


ENDRING: For ti min. , før jeg skrev inn overstående link, siden leste jeg en lang rekke kommentarer, og jeg la også inn en selv. Så går jeg inn for å se egen innsendt kommentar. Hva står det? 0 kommentarer. De har slettet hver eneste èn. Alle støtteerklæringene til moren og bestemoren ble vel for mye for dem...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 10:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
I BarnasRett's gjestebok fins det to innlegg skrevet av guttens mor, Beate Henninen, 9. desember 2007 og 4. januar i år. Hun har oppgitt en mail-adresse. Dit går det altså også an å sende en oppmuntrende melding.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 10:44 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Det lå kun en her nå og jeg la inn denne:


Quote:
Gransking av bv
Skrevet av: inger djmel, 27-03-2008 10:40:13
Det er nå på høy tid at det kommer full gjennomgang og gransking av barnevernet i Norge. Dette er ikke noen enestående sak hvor det såkallte barne"vern" setter "diagnoser". Man kan spørre hvilken kompetanse de har til dette,spesiellt med tanke på den forskning som forelå i 2006 hvor barnevernsansatte selv blir å betrakte som halvfabrikater: http://www.forskning.no/Artikler/2006/s ... 7356413.46

Det har lenge vært arbeidet med et gruppesøksmål mot barnevernet og ikke uten grunn!

Det er også innlevert krav til kontroll og konstitusjonskommiteen om full gjennomgang og gransking av barnevernet så vi får bare håpe at politikerne denne gang er villige til å se på de overgrep som foregår:
http://www.sfm.no/Arkiv-2008/Art-Feb-08 ... vernet.htm


Tar sjansen på å legge inn den første også i tiulfelle de også sletter den:
Quote:
Med sugerør i statskassa.........
Skrevet av: Anne Dahl, 27-03-2008 10:30:41
Med sugerør i statskassa……..

Syns du dette var ei morsom overskrift? Realitetene bak overskriften er ikke så morsomme;
Bli FOSTERFORELDRE, få god lønn! Vi finner og har funnet mange slike annonser i norske media gjennom lang tid. De forteller oss at vi kan få ei lønn på mellom 300 og 400 tusen kroner i året for å stille hjemmet vårt til disposisjon som beredskapshjem og/eller fosterhjem.

I ei barnevernssak har 6 barn blitt tvangsfjerna fra sine foreldre på grunn av foreldrene sin ”manglende” evne til å holde orden i huset og i økonomien.
Denne søskenflokken ble splitta opp og sendt til forskjellige fosterhjem og institusjoner rundt om i landet.
Når disse barna er 18 år og skal ut i verden og klare seg selv har de til forskjellige fosterhjem og institusjoner rundt om i Norges land generert mellom
25 200 000 kr. om de alle bare kommer i fosterhjem og
39 231 357 kr. om de alle bare kommer i institusjoner.
Det vil sannsynligvis bli en blanding av begge deler og sluttsummen blir et sted imellom disse to ytterpunktene. Merk at jeg ikke har tatt høyde for prisstigninger i løpet av de 16 årene dette gjelder.…….
For disse uhorvelige, men reelle, summene kunne en tilsette en hushjelp og en barnevakt på full tid til hjelp for denne familien. Slik kunne barna fått være hjemme hos sine foreldre som, må jeg legge til, aldri har vært misbrukere av noe slag og som heller aldri har lagt hånd på barna sine. I stedet for slike gode tiltak sitter nå to foreldre og lengter etter barna sine og seks barn og lengter etter sine foreldre og sine søsken med de traumer og seinskader dette medfører..
Hva er vi best tjent med – økonomisk og emosjonelt?

I 2006 ble også barnebarnet til Berit Aarset fjernet fra sin mor av barnevernet. Barnevernet i Ulstein mente at siden Rita har spesifikke lærevansker kunne ho ikke ha omsorg for barnet sitt. Hvor mange barn og voksne er det ikke som har spesifikke lærevansker, skal alle de miste barna sine? Jeg bare spør!

Om du tror disse sakene er enkelttilfeller tar du feil. Dette er regelen snarere enn unntaket, og vi vil få se stadig mer av dette om vi ikke får slutt på at barnevernet tar over omsorgen for
våre barn, og bruker opp landets ressurser til ubotelig skade for de familiene det gjelder……

I 2006 ble over 9 000 000 000 kr. brukt på barnevern i Norge. Var det et vanskelig tall å lese? Der står 9 milliarder kroner! Og dette er utenom lønn til de barnevernstilsatte og deres hjelpere, vel å merke. Om vi bare hadde brukt en del av disse pengene til å sette inn skikkelig hjelp i hjemmet, kunne foreldra få lov til å være nettopp det – foreldre, og ikke utslitte skurefiller som farter fra den ene jobben til den andre for å ha til salt i maten og klær på kroppen til de små…….
Jeg husker at det før i tiden fantes noe som het husmorvikar. Hva hendte med dette gode tiltaket? La familier som trenger hjelp fra det offentlige, få hjelp av de gode, gammeldagse husmorvikarene - voksne kvinner, med erfaring med familier og barn. Slik kan samfunnet
spare milliarder av kroner og tusenvis av menneske frå pine. Sett derfor inn hjelp i familien, fra kommunalt/statlig hold som ikke forholder seg til barnevernsloven. Tvang, trusler og hjelp er en umulig kombinasjon.
Hvert av de 8678 barna som var under barnevernets omsorg i 2006 kunne av disse
9 milliardene fått 1 million kr. i 2006. De kunne ha kjøpt mye hjelp for slike summer.

En kommune fant, etter store økninger i barnevernsbudsjettet, at de ville granske sitt eget barnevern. Resultatene var skremmende. Det viste seg at det hadde gått prestisje i tallet på omsorgsovertagelser. Når man i dag vet, at barn som vokser opp i såkalte "dysfunksjonelle familier" greier seg langt bedre enn de barna som barnevernet fjerner fra familien og plasserer i fosterhjem eller i institusjoner er det underlig at denne praksisen får fortsette uhindret.

Før du får anledning til å snakke om at økonomisk hjelp og hjelp i huset ikke løser problemene til de barna som blir mishandlet i hjemmet kan jeg vise til at i 2006 var det ”bare” 311 barn som var rapporterte til å være mishandlet. 311 mishandlete barn er naturligvis 311 for mange mishandlete barn, men jeg håper foreldrene til disse barna har fått en rettferdig rettergang, noe jeg frykter ikke har vært tilfelle. Mishandling og seksuelle overgrep er lovbrudd, og ikke barnevernssaker. Rettssystemet og domstolene skal gjøre jobben sin og straffe de som har gjort brottsverket etter lovene. Barnevernet har i slike tilfeller bare å gjøre sin plikt og plassere barna som mangler omsorgsperson i nær familie slik at de ikke mister familetilhørigheten som barna etter loven har krav på..

Alle de andre barna i gruppene av omsorgsovertagelser er det òg mulig å hjelpe uten å ta fra dem familien deres. Her følger listen:

Vanskjøtsel (124)
Fysisk mishandling (311)
Psykisk mishandling (119)
Seksuelle overgrep/incest (59)
Foreldra si psykiske helse (845)
Foreldra sitt rusmisbruk (631)
Foreldra har manglande omsorgsevne (764)
Foreldra døde (63)
Barnet funksjonshemma (100)
Barnet sitt rusmisbruk (184)
Barnets si åtferd (sosialt avvik, kriminalitet) (1542)
Tilhøva i heimen, særlege behov (4550)
Anna grunnlag (1656)
Uoppgitt grunnlag (1921)

De to siste postene kan en undre seg enda litt mer over enn de andre – fins det virkelig så mange andre, hemmelige, grunner enn de som er listet først til å ta fra barn foreldrene deres? Og er de grunnene som er oppgitte gode nok grunner til å sette barn i institusjoner og fosterhjem og ta frå dem muligheten til et liv med biologisk familie?
Den største gruppa av omsorgsovertatte barn er - ”Tilhøva i heimen, særlege behov” (4500). Denne spesielle gruppa må det da, i alle fall etter navnet å dømme, være mulig å hjelpe ved å sette inn hjelp i hjemmet, eller økonomisk støtte i stedet for å fjerne barna? Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at en i denne gruppen, og i gruppen: ”Barnets si åtferd (sosialt avvik, kriminalitet)” finner mange barn med såkalt ADHD. Syns du at å ha ADHD kvalifiserer for å bli fjernet fra foreldrene? Er ikke annen hjelp mer passende?

Om du legger sammen tallene finner du at summen overstiger 8678, dette er fordi flere av barna går igjen i flere grupper.
Du kan finne alle tallene jeg har nevnt her i SSB sine tall for 2006. Statistikken for 2007 er ikke klar ennå, men i sommer ligger den nok tilgjengelig. Det ville undre meg mye om ikke summene til driftsutgifter har økt med omkring 8-10 prosent som i tidligere år.
Det vil si at enda flere fosterhjem og institusjoner vil ha sine sugerør i statskassa og enda flere barn vil bli rotløse og familieløse voksne……….
Helt til slutt vil jeg benytte anledningen og rette spørsmålet til alle dere politikere som stadig bevilger friske penger til barnevernsetaten - er dere klar over at dere støtter tiltak til følelsesmessig ruin for tusenvis av barn, foreldre og besteforeldre i årevis fremover? Vet dere at det i løpet av en 11-årsperiode er 150 barn og 1391 voksne som har tatt sine egne liv som følge av at barnevernet har tatt over omsorgen for barna?
Når skal vi få en slutt på denne galskapen og skaffe oss et skikkelig barnevern?

Jeg ber dere lesere om forståelse for at jeg velger å være anonym. Jeg er anonym i redsel for at barnvernet skal komme med represalier mot familien min om jeg står frem. Tro du meg, jeg vet hvor lite som skal til………



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 11:12 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Legger inn for Ellinor

Quote:
BARNEVERN= FAMILIELOBOTOMI!!
Skrevet av: Ellinor Nerbø, NBBO.(Norsk Bistand for Barnevernsofre.), 27-03-2008 11:05:14
Norsk barnevern er nå under sterkt press og det er forventet at det nå granskes det som norsk barnevern har for seg.På neste spørretime i Stortinget neste onsdag blir det forhåpentligvis satt "søkelys" på norsk barneverns gjøren og laden.I nær fremtid skal jeg ha et "møte" med lederen av familie og kulturkomiteen, Moldvær-Grimstad da hun ankommer mitt nærområde, og jeg kommer til å legge "press" på at norsk barnevern blir gått etter i sømmene. Man VET at det i disses kretser begås GROV omsorgssvikt også i form av seksuelle overgrep i barnevernets klør.Dette gjhelder ikke bare barnevernere selv, men også blandt personer som barnevernet ansetter som omsorgspersoner.Så stå på du som kjører denne saken, du har min fulle støtte, nødrett er en nødvendighet også i BARNEVERNSSAMMENHENG.Skal det virkelig være slik at denne nødretten må brukes til STADIGHET???? Jeg mener klart JA!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 1:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Anne Dahls innlegg kan ikke kopieres hit medmindre hun selv gjør det. Å kopiere hele innlegg eller artikler så lange som dette, er brudd på copyright, med andre ord tyveri. Det som er lagt inn her, er ikke et sitat men et helt innlegg, ser det ut til. Møre oppfordres til selv å fjerne det, eller velge ut noen få linjer å sitere.
  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 27, 2008 4:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
r-b-v wrote:
  
(...) Å kopiere hele innlegg eller artikler så lange som dette, er brudd på copyright, med andre ord tyveri. (...)  


De rådende ideologier, holder det for tyveri. Vi er en del som ikke er enig i åndsverkslovene. Ikke minst blandt dagens unge er det reaksjoner.

Likevel må jeg be folk ta hensyn til at makten faktisk har makten. Dette forumet fører ikke kamp mot åndsverkslovene, men mot det såkalte barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 10:08 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
I det siste innlegget til Anne Dahl gir hun blankofullmakt til å kopiere, så det skulle være i orden :wink: .

Ta en kopi av det også, så skulle vi gå fri for en hver kritikk - det er nesten så en kan håpe på at noen forsøker seg.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 1:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Her er fullmakten fra Anne Dahl, i et nytt innlegg i tråden i TB:

----------------------------------------------
Må legge til.....
Skrevet av: Anne Dahl, 27-03-2008 13:48:36
Jeg må få legge til at det i tillegg til 150 barne-selvmord også var 552 andre voldsomme dødsfall i samme gruppe av barnevernsbarn og i samme tidsrom. Flere av disse dødsfallene er kamuflerte selvmord, såkallte mørketall....

Til sammen altså 702 voldsomme og tragiske dødsfall som for en stor del kunne ha vert unngått om en hadde latt barna få være hjemme hos sine rettmessige foreldre og familier med den hjelp jeg har skissert ovenfor.....

Til sammenligning kan jeg nevne at det i den generelle barnepopulasjonen bare var 0,17 dødsfall per 1000 barn.

Dødsfallene blandt barnevernsbarna ligger skyhøyt over dette med 7,6 %..........
Hva kan grunnen være til at det blant de barna barnevernet er satt til å beskytte er en overdødlighet som ikke rimer med den omsorgen vi trodde barnevernet skulle være være representant for? Det heter seg at barna er tatt under barnevernets omsorg......mye tyder på at det er det motsatte som er tilfellet................

Når det gjelder kopiering er det fritt for den som vil å kopiere alt jeg har skrevet.

----------------------------------------------

Da går vi ut fra at det er i orden. Vi får håpe det er den samme "Anne Dahl" i begge tilfeller!

  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 1:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Harfått beskjedfra "Anne" om å legge det ut og kopiere de innlegg hun skriver så dette er helt ok :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 9:15 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
 
Da er det i orden for denne gang.

Til ikke bare Møre men alle som legger ut andres innlegg: Det gir ekstra arbeid for admin å måtte spørre, minne, og varsle om at en ikke må kopiere uten tillatelse. Det har vi ikke alltid tid til, og tiden kan i alle fall brukes nyttigere. Blir det for mye uberettiget kopiering, risikerer vi at det blir nødvendig å slette slike kopier uten varsel. Alle bes derfor være omhyggelig med ikke å kopiere mer enn sitater dersom en ikke har spesiell tillatelse. Har en spesiell tillatelse, skriver en med en gang, i samme innlegg, klart at dette er tilfelle.

  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 01, 2008 12:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Sjekka nå nettopp og det synes som de tar opp kommentarer igjen, men det er jo mulig de "siler".
I alle fall, alle kommentarene ble skrevet den 27.03.08- ingen etter.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]