It is currently Sat Apr 27, 2024 2:35 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: TB SETTER SØKELYS PÅ BV?
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 1:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Må nesten gi ros til tb at de 2 dager på radsetter søkelyset på bv. Dettemå vel væreNorsk rekord?

Quote:
Ble fratatt barna


TØNSBERG: De har en viktig ting felles. De er fratatt omsorgen for barna sine.


http://tb.no/article/20080328/NYHETER/1 ... 85/NYHETER

Også her kan man kommentereartikkelen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 4:34 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Forfalskning av virkeligheten er ingenting å rope hurra for. Det var bedre Tønsberg Blad ikke satte den forherligende artikkelen på trykk. Artikkelen er direkte løgnaktig. Se bare hva de skriver om hvorfor barn fratas sine foreldre:

Quote:
– Det kan være på grunn av livsførsel eller at foreldrene selv har fått for lite omsorg da de var små slik at de strir med å ivareta barnet sitt på en fullverdig måte, sier Anita Waage.


Men sannheten er vel at kun 10 - 15% av tvangsomsorgsovertakelser er gjort på bakgrunn av vanskjøtsel? Så er spørsmålet om hvor mange av de 15% som kunne fått lov å forbli i sine familier, dersom familien fikk husmorvikar?

Anita Waage er en løgner. Hun jobber antakeligvis i barnevernet, eller så er hun løpegutt. Det er ren løgn at "lite omsorg for foreldrene selv eller livsførsel" er årsak til omsorgsovertakelser. Årsaken er et system helt ute av kontroll, som har utviklet seg til det rene kjøp og salg av barn.

Denne artikkelen er politisk farlig. Det er ren propaganda, og vi kan vente mer, ettersom den grelle sannheten om barnevernet blir mer og mer kjent i allmennheten. Hvorfor kommer denne koseartikkelen nå, når en mor står tiltalt for å ha reddet sitt eget barn fra å havne i institusjon? En sak hvor støtterklæringer til moren, og kritikk av barnevernet renner inn som elver?

Bevilget Tønsberg kommune senterpengene til å granske hvèr eneste omsorgsovertakelse, skulle jeg muligens tro på deres gode vilje.

Så kommer det på toppen av det hele: De skal ikke bare sullelulle bort mødre, som kanskje en gang kjempet innbitt for sine barn, eller som fortjener menneskelige og økonomiske ressurser til å kjempe. Nei da.

DE SKAL BENYTTE DETTE SENTERET TIL Å REKRUTTERE ENNÅ FLERE BARN TIL ØDELEGGENDE FOSTERHJEM OG ANDRE "STØTTETILTAK":

Quote:
I Villa Adler er det også jordmor som kan fange opp blivende mødre som sliter. En kveld i måneden er det samling rundt bordet For å prate og for å få hjelp til å mestre sin vanskelige situasjon.


Var det et sted i helvete jeg aldri ville sette mine bein, var det dette Villa Adler huset. Ikke ville jeg lefle med barnevernet, de sitter der med ørene på stilk, i tilfelle en mor skulle ønske å kjempe tilbake omsorgen for sitt eget barn.

Og med en jordmor som skal "fange opp" - ja du leste rett - hun skal fange opp blivende mødre. En får bare be til de høyere makter, at ingen gravid kvinne går dit. Det er jamgodt med å miste omsorgen eller bli dømt til barnevernets frivillige tiltak. Har du problemer og søker hjelp hos barnevernet, skal jeg love at de problemene du i utgangspunktet hadde, snart vil fortone seg som en dråpe i havet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 4:44 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Tønsberg blad:

Quote:
68 barn fra Tønsberg kommune bor for tiden i fosterhjem fordi de av ulike årsaker ikke kan være hos egne foreldre.
.


Fordi barnevernet av ulike årsaker fremdeles får lov å ødelegge familier og barn, heter det vel?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 4:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Og her et eksempel på hva som kan skje hvis du melder deg til jordmorgruppen for å prate, og for å få hjelp til å mestre din vanskelige situasjon:


Quote:
En av dem ba om hjelp og ble fratatt barnet sitt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 4:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Og her er en som ikke har "skjønt det".



Quote:
.....mens den tredje kvinnen fortsatt, snart fem år etterpå, ikke skjønner hvorfor hun ikke fikk lov til å være mamma på fulltid.


Kan det være lav IQ? Eller er hun den eneste ene, som faktisk har skjønt det?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 2:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror dessverre Athene har helt rett. Artikkelen er kvalmende. Her gjentas det at det er så mange grunner ..... på den måten planter artikkelen den forestillingen at det VAR noe galt med disse mødrene, noe alvorlig galt som gjorde at barna fikk det MYE bedre annensteds, ja rett og slett ble REDDET.

Og hva er det for en tuppe som driver "familievern" for disse ribbede mødrene ved å fremstille det slik at HER kan de komme uten å bli FORDØMT. Hadde hun eiet noen som helst moral og anstendighet, ville hun gått sammen med dem om å opplyse almenheten om at fordømmelsen og stigmatiseringen er basert på løgn og at den snarest må vendes mot barnevernet selv.

Men slik er det. Barnevernet og andre etater kuer og disiplinerer og skremmer de foreldrene de har stjålet melkekuene (barna) fra, til at de må være så anonyme og forsiktige, og akseptere at det ER noe galt med dem. Hvis ikke, kan man lett tenke seg hvordan det går med det allerede magre samværet med barna.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Signerer.
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 3:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Og jeg signerer Athene og Marianne. Jeg kunne neppe ha uttrykt meg selv bedre. Terningkast 7.

|-}

Om det bare snart kan begynne å synke inn hos publikum hvor ille dette pakket er. Navn er sendt til svartelisten@gmail.com

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg er helt enig, hele artikkelen er rett og slett motbydelig.

Quote:
– Det kan være på grunn av livsførsel eller at foreldrene selv har fått for lite omsorg da de var små slik at de strir med å ivareta barnet sitt på en fullverdig måte, sier Anita Waage.


Livførsel - i dagens samfunn kan det være alt fra å leve enkelt til å være i akutt pengenød, det kan kort sagt bety et hvert avvik fra en stadig snevrere norm.
I tillegg sies det her klart og tydelig at de som selv har blitt stemplet "omsorgsviktet" normalt vil fratas omsorgen for egne barn.

I billedteksten heter det:

Quote:
Bente Elisabeth Thagaard ( til venstre) og Anita Waage ønsker enda flere enn de tre mødrene i bakgrunnen velkommen til Familiehuset Villa Adler.


Det gjør de nok. Heldigvis ser det ut til at resten har skjønt tegninga, og holder seg unna. Men jeg vet også at det er blitt etterlyst (også på dette forumet) en oppfølging av foreldre etter barnevernsinngrep. Her ser vi resultatet av å overlate slike ting til det offentlige.

Mener vi alvor må vi gjøre det selv!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 7:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Det går litt fort i svingene her og leste dessverre ikke skikkelig igjennom før jeg la inn. Er helt enig i at også dette var en reklame for bv. Fikk alikevel lagt inn denne som på sitt vis er viktig for å få satt søkelyset på elendigheta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 11:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
møre wrote:
Det går litt fort i svingene her og leste dessverre ikke skikkelig igjennom før jeg la inn.


Den er grei. Det blir litt som jeg sier til folket "mitt": Du kommer sikkert til å gjøre mange feil, men gjør det med begeistring! (-Og det der kan jeg alt om...) Noen bv-ofre er alt for redde for "å drite seg ut", og lar heller være å gjøre noe, og det er synd for oss andre. Der hvor jeg kan, sier jeg at jeg kan være behjelpelig med å slette og redigere innlegg dersom de ikke skulle være fornøyd med det de skriver. Poenget mitt er å mane dem opp til å tørre å skrive i vei, og du vet at folk som lever av å ordne opp, bryr seg ikke så mye om det skjer hulter i bulter.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]