It is currently Sun Apr 28, 2024 10:12 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ulstein kommune, rådmann og politikere.
PostPosted: Sat Apr 05, 2008 10:04 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
VIKEBLADET, ULSTEIN KOMMUNE.

Quote:
Vil ikkje blande seg inn

Politikarane i Ulstein er bedne om hjelp frå ei mor og bestemor til å få gjort om ei sak om omsorgsovertaking. Men rådmannen rår politikarane om å ikkje gå inn i saka.


http://www.vikebladet.no/article/200804 ... 05/FEATURE

Ja, det er lettere å vende seg vekk. Det kan koste for mye å bry seg om. Å "blande seg" inn. Så kan en senere si "jeg visste ikke". "Jeg visste ikke". Men i saken som omtales tror jeg det begås en stor urett, som tilsynelatende skal fortsette og fortsette. Det dreier seg om ett barn. Det har vi ikke lov å glemme.

Dette er INGEN politisk reklame. Jeg forholder meg til politikere utfra hva de faktisk gjør, ikke det de sier de vil gjøre eller luftige ord i partiprogrammene.

I FrP`s partiprogram står bl.a. at de mener fylkesnemdene skal legges ned. De hadde en politiker som kjempet innbitt for barnevernsofrene i avdøde John Alvheim. FrP sier de vil kjempe den lille manns sak. Er det noen som trenger at vi legger av oss vår likegyldighet, så er det barna.

Ulstein Fremskrittsparti:

http://www.frp.no/?module=Articles;acti ... ow;ID=6516

Blar en inne på ovenstående link, står epostadressene til medlemmer i partiet med tillitsverv. Jeg kommer til å sende epost til medlemmene i kommunestyret: (Og husk, skulle flere gjøre det samme, ta kopi).

Framstegspartiet:
Knut Erik Engh
Lill Marit Baade
Bjørnar Kleiven
Nils Einar Garnes
Benedicte Garnes

Vara:
Arnulf Dagfinn Ulstein
Svein Børre Dimmen
Cecilie Brungot
Alf Johan Antonsen
Jon Åge Eidem
Per Arne Engh
Tanja Cecilie Ulstein
Ottar Vattøy

De handler om å reagere, og be andre la seg engasjere. Samtidig er det viktig for fremtiden å notere hvilke mennesker virkelig gjør en innsats i henhold til det de har sagt. Selv om det kan koste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ulstein kommune, rådmann og politikere.
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 6:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Ja, det er lettere å vende seg vekk. Det kan koste for mye å bry seg om. Å "blande seg" inn. Så kan en senere si "jeg visste ikke". "Jeg visste ikke".


Det er ingen som er redde for å "blande seg inn" når det gjelder å melde ifra om "bekymring" for barn til barnetraffickerne. Det er jo blitt den nye folkesporten å melde ifra dersom man "lurer på" om barna har det vondt. En slik henvendelse vil nesten alltid berettige inngripen fra "barnevernet", selv om bekymringen er grunnløs. "Rimelig grunn" som kreves for å opprette såkalt undersøkelsessak, er et utrolig lavt hinder.

Derfor er det underlig at politikerne sier at de er så redde for å "blande seg inn" i barnetraffickernes avgjørelser, for det er de neimen ikke når det gjelder å melde foreldrene til det samme "barnevernet".

Politikerne kryper for de offentlige tjenestemennene i "barnevernet" mens foreldrene, som er privatpersoner, er lett angripelige.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 7:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Her er saken det gjelder:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3600


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 11:26 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Athene må melde den rådmannen til liste for månedens idiot her i rbv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]