It is currently Sun Apr 28, 2024 10:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Starter aksjonsgruppe mot barnevernet
PostPosted: Mon May 26, 2008 12:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
http://www.tronderbladet.no/nyheter/article1088722.ece

Jeg synes det inneholder litt mye invitasjon til "kompromisser", men initiativet er bra og det har fått Oddveig Brøset fra den lokale såkalte barnevernstjenesten til å komme med en nærmest tåpelig og fullstendig unødvendig uttalelse:

Oddveig Brøset meiner det er naturlig at folk trenger å snakke sammen:

"Jeg har forståelse for at folk som har felles opplevelser av at de føler staten har begått maktovergrep har behov for å snakke sammen. At de har behov for kanaler for å protestere det er heilt naturlig. Jeg er litt mer skeptisk til at det kommer en person utenifra og reiser landet rundt for å rekruttere motstand. Det hadde vært mer meningsfullt om de som er direkte berørt hadde greidd og ytra den motstanden for sin egen del. For ho har ikke kjennskap til de lokale forholdene."

Først så "skjønner" hun altså at mennesker har behov av å snakke sammen, men så til slutt så forstår hun ikke at folk fra andre steder har slike behov. . ..hmmm- kjente fjolsemotsigelser ?

Videre "forklarer" hun dette med at "de har jo ikke kjennskap til de lokale forholdene"- nei, og det ville de heller ikke kunne få om de ikke fikk SNAKKA sammen, men det er vel det hun i bunn og grunn ikke klarer å skjule da, et ønske om å legge lokk på- nettopp, de lokale forholdene, som hun sikkert også mener seg å ha den korrekte oppfatningen av.

Edit: La inn denne i debatten, men det synes som de godkjenner innleggene før de publiserer.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 26, 2008 3:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er vel en del som tyder på nære bånd til GBB, om de klarer å samarbeide.

Aksjonsgrupper er flott.

Men noen bakvaskelseskampanjer og skiting i eget rede, har gitt meg lite tro på enkelte initiativtagere. Men får de til noe, så...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 26, 2008 3:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg har sendt inn følgende innlegg, så får man se om det verdiges plass:

*****************

Hva trenger barna og foreldrene?

Det er uvensentlig for familier som har vært ofre for barnevernets skadelige aksjoner, hvorvidt barnevernere skjønner at de har behov for noe annet. Og alle som har vært rammet av barnevernet trenger ikke bare å snakke sammen, de trenger at vi blir kvitt barnevernet og får barna tilbake til sine foreldre. Dette er en etat hvis resultater over i alt 110 år er at de som "behandles" av systemet, har sterk overhyppighet av (i noen tilfeller havner henimot 75% i) én eller flere av følgende: rusmisbruk, tidlig uførepensjonering, fengsel, generell mistro og fiendtlighet overfor samfunnet, arbeidsløshet, manglende utdannelse, uvanlig mye sykdom – både fysisk og psyklisk, brutte egne parfohold, tidlig død – blant annet gjennom selvmord. Pågang fra barnevernet har meget skadelig skadelig virkning.

*****************

Jeg ser at innlegget er tvetydig mht hvem som blir skadet slik av barnevernet – barna eller foreldrene. Men det er altså barna det dreier seg om.

Ja, dette er jo GBB-folk. Men jeg har sett slike grupper flere ganger i løpet av 15 år før, folk som virrer seg inn med myndighetene og tror de oppnår noe. Stort sett forløper det slik at de tror de har en dialog med myndighetene, men det kommer lite eller intet ut av det til hjelp for barnevernsofrene. De bruker som regel en del energi og mange ord, og dermed blir det. Det er jo også mulig at de kan anrette en del skade for barnevernsofre, hos folk som tror at alle barnevernsofre er slik som disse "samarbeidende" folkene. Men jeg tviler på om det spiller stor rolle i lengden. Poenget er jo om noen forandring med virkelig innhold skjer, og det gjør det neppe på basis av godsnakk. Riksförbundet För Familjens Rättigheter i Sverige har drevet på slik i årevis. Det drives av en sosionom som mener, og uttaler offentlig, at det eneste som trengs er at sosialsekretærene som arbeider med barnevern, får LITT mer utdannelse. Hun sier også til alle at man må IKKE kritisere barnevernet. Dette får de naturligvis god statsstøtte for, og intet initiativ til virkelig hjelp for barnevernsofrene kommer fra det hold.
  


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Malaria
PostPosted: Tue May 27, 2008 7:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg blir stum av forundring hver gang jeg får et innlegg inn, som oftest gjør jeg ikke det, her er mitt bidrag:

Mona Lygre wrote:
Mer medisin mot malaria?
26.05.08 - 14:25
Hakk i platen, de stiller det samme gamle spørsmålet oppigjen og oppigjen, men sannheten er den at vi trenger barnevernet like lite eller mye som vi trenger medisin mot malaria. Anyway, heia Ellinor!


Jeg støtter alle mulige foretak mot barnevernet, bortsett fra hvis det går ut på å insistere på at folk skal samarbeide med barnevernet.

Den saken som Ellinor henviser til her, er mine venner som jeg har kjent i nærmere 6 år. Og det er en skikkelig stygg greie. Det er ikke for ingenting at jeg omtaler meg selv som en gladhater - dvs. en som "elsker å hate barnevernet".



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 27, 2008 7:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
OBS
Avisen godtar ikke innlegg som inneholder linker.
Kjedelig når lange innlegg forsvinner med en slik tilbakemelding.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Søknad om statsstøtte
PostPosted: Tue May 27, 2008 8:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Ja, dette er jo GBB-folk. Men jeg har sett slike grupper flere ganger i løpet av 15 år før, folk som virrer seg inn med myndighetene og tror de oppnår noe. Stort sett forløper det slik at de tror de har en dialog med myndighetene, men det kommer lite eller intet ut av det til hjelp for barnevernsofrene. De bruker som regel en del energi og mange ord, og dermed blir det. Det er jo også mulig at de kan anrette en del skade for barnevernsofre, hos folk som tror at alle barnevernsofre er slik som disse "samarbeidende" folkene. Men jeg tviler på om det spiller stor rolle i lengden. Poenget er jo om noen forandring med virkelig innhold skjer, og det gjør det neppe på basis av godsnakk. Riksförbundet För Familjens Rättigheter i Sverige har drevet på slik i årevis. Det drives av en sosionom som mener, og uttaler offentlig, at det eneste som trengs er at sosialsekretærene som arbeider med barnevern, får LITT mer utdannelse. Hun sier også til alle at man må IKKE kritisere barnevernet. Dette får de naturligvis god statsstøtte for, og intet initiativ til virkelig hjelp for barnevernsofrene kommer fra det hold.


GBB's oppfordring til "samarbeid" med "barnevernet" er vel egentlig ikke annet enn en fordekt søknad om statstilskudd for en gruppe "sårbare mennesker". Jeg vil ha meg frabedt å være representert av slike sleipe spyttslikkere. Statsstøtten skal bruke til å lønne lederen. Slik er det i alle slike unyttige og til dels skadelige organisasjoner. Staten kjøper seg lydighet med statsstøtte. Slik skapes et feilaktig inntrykk av at vi har et fungerende demokrati i landet. Det kunne ikke vært mer feilaktig; Hva tror dere odd'sene er for at Barnas Rett eller RBV blir tildelt statsstøtte?

Egentlig ønsker jeg ikke statsstøtte. Jeg ønsker å bli latt i fred for våre maktkåte myndigheter som invaderer privat- og familieliv. Synd det ikke er tuppa Randi Reese som streiker, men hun og hennes mafiose har fått så det monner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Søknad om statsstøtte
PostPosted: Tue May 27, 2008 9:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen



agrippa wrote:
Jeg vil ha meg frabedt å være representert av slike sleipe spyttslikkere.

Egentlig ønsker jeg ikke statsstøtte



En digresjon til det siste først, siden, eh, jeg kan godt ta imot statsstøtte, penger er alltid velkommen her hos meg, jeg trenger å gå litt på shopping, ikke sant?, for å få meg vekk ifra pcen, og en ny foundasion og sånt knæsk, men det er ingen garanti for at jeg forandrer meg. Jeg er nemlig ikke tilsalgs, eh, vel, ikke i denne forbindelsen.

Til alle:

[face=Comic Sans MS]"Du kan kjøpe mye bra for penger, men du kan ikke få en hund til å logre."[/face]

Og, i yndlingsfilmen min, har den på vhs og dvd, den heter, Den Utrolige Reisen, (Walt Disney) jeg gråter hver gang på slutten, der heter det ikke "spyttslikkere", men

stolpetissere.

Angående hunder og ulver, så er du enten A) flokklederen, eller b) følgeren.

Hvem er du?


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 8:48 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa har nok rett i det med statsstøtte.

Min erfaring er at når en først begynner å tenke i slike baner (at en kan oppnå økonomisk støtte fra noen til noe) så begynner en å tenke og deretter handle i forhold til dette.

Jeg har sett det overalt hvor jeg har ferdes.

Som Bob Dylan sa:

Money doesn't talk, it svears.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 12:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Langt over 90% av alle mennesker legger økonomien opp etter det som kommer inn. Det betyr at man får en økonomisk krise om pengene blir fjernet. Hvordan vil en økonomisk krise - liten eller stor - påvirke deg? Det er fort gjort at det får frem kompromiss og bortforklaringer, om dette kan gi penger. Hva vil andre, som også trenger pengene, si? I en familie, organisasjon eller fellesskap er det jo flere som trenger pengene, og som vil argumentere for å få beholde dem.

Unngå penger fra maktpakk i den grad det er praktisk mulig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 12:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er kommet inn en rekke barneverns-kritiske innlegg blant kommentarene til artikkelen som tråden her startet med.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nye innlegg
PostPosted: Fri May 30, 2008 8:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Skal si det har foregått saker og ting i denne debatten, og jeg har lagt inn et nytt innlegg:

Mona Lygre wrote:
Ingen røyk uten ild?

Ja, kom igjen dere, legg ut saken som barnevernet har laget på deg på nettet! La publikum få se vår unike dokumentasjon på hvorfor barnevernsfolket tviholder på sin "hellige" taushetsplikt. Freewebs er en veldig enkel hjemmeside å "administrere", du kan til og med bruke ning.com til den slags, og Joomla. Riktig god arbeidslyst!



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]