It is currently Mon Apr 29, 2024 5:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Et vanskelig arbeid!
PostPosted: Mon Nov 08, 2010 11:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernets offer er oftest ikke konstruert som krigere. Å ta opp kampen virker til å være mot så alt for mange barnevernsofres instinkter. Det er vel en av grunnene til at mange knuses. De blir overfalt av mentale krigere - sosialt sterke empatiløse bøller - med våpenmakten i ryggen.

"Kampen" er så alt for ofte det fortvilte håpet om at noen skal redde dem. Det skjer gjerne ikke...

Det gjør dette arbeidet så utrolig vanskelig. Man må krige mye på vegne av... Det blir lite synkronisert, lite i samme retning. Det er noen få som drar, og en mengde passive. Og mange som drar MOT forskningen og det historien viser er harmonisk liv. Eller MOT de andre.

Man skal imidlertid ikke fordømme de passive. Det er bare ikke alle som er konstruert til å ta opp kampen. Da bør andre gjøre det. MEN: Alle bør stille seg spørsmålet:

Hva kan jeg gjøre? Hva kan jeg gjøre selv? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å støtte de andre som gjør noe?

Spør deg både en, to og ti ganger! Hver åpen for idéer.

Som om ikke det skulle være vanskelig nok med alle de passive, så mener svært mange av barnevernets ofre at de andre som blir fratatt sine barn, fortjener det.

Utrolig vanskelig arbeidsfelt!

Men etter hvert som flere overfalles, dukker også krigerne opp. Det er imidlertid ikke enkelt å samordne dem heller. Det er litt av noen individualister. Individualister er ikke så snare til å gripe andres visjoner og idéer. Eller til å se andres kompetanse og ressurser.

Sakte så ser også stadig flere fellesnevnere nok til å gå i noe som ligner samme retning. Og da blir vi slagkraftige.

En viktig nøkkel for å lykkes, er å kunne benytte seg av andres dyktighet. Man må tilegne seg det de andre har. De andre har noe de er flinkere enn deg til. De har noe de er flinkere enn meg til. Og vi har noe vi er flinkere til enn dem til.

Det er når de sterke sidene forenes i felles kamp at vi blir superteam. Hva er jeg dyktig til? Hva er du dyktig til? Hvordan kan vi få frem det mest dyktige?

Man vinner ikke kampen om det er mine mindre dyktige sider som skal brukes. Eller om det er dine mindre dyktige sider som skal brukes. Vi må oppdage hvor de forskjellige har sterke sider. Så må disse egenskapene summeres med andres egenskaper.

Vi trenger å bli superteam som går i samme retning. Og man trenger mange som støtter opp om slikt arbeid.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]