At en av Norges verste politikere, lederen i Stortingets familiekomité, May Helem Molvær Grimstad, skryter stadig av Anniken Huitfeldt.
Det er for så vidt et negativt tegn...
Quote:
Lederen i Stortingets familiekomité, May Helem Molvær Grimstad, er glad for at statsrådsposten gikk til Anniken Huitfeldt.
- Jeg syntes dette er et godt valg og jeg tror hun kommer til å gjøre en god jobb som barne- og familieminister. Jeg håper hun vil gripe fatt i mange saker som det må gjøres noe med. Her kan jeg nevne områder som barnevernet og det å gi alle fedre rett til pappapermisjon, sier Molvær Grimstad.
KildeNoen som vet hvordan Anniken Huitfeldt stiller seg til barnefjerning, psyko- og sosio-babbel?
Quote:
Anniken Huitfeldt er siden 2005 stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet i Akershus, og var vararepresentant i periodene 2001-2005 og 1993-1997. Hun var forsker ved Forskningsstiftelsen Fafo 2000-2005. Huitfeldt var leder av AUF 1996-2000, og er siden 2007 leder av Arbeiderpartiets kvinnenettverk. Hun er cand. philol. fra Universitetet i Oslo i 1996, med historie hovedfag, statsvitenskap og geografi, og studerte ved London School of Economics 1992-1993.
Kjell Erik Øie er i dag gjenutnevnt som statssekretær for Huitfeldt, mens Lotte Grepp Knutsen fra 14. mars er ansatt som politisk rådgiver for Huitfeldt.
Kilde