It is currently Thu Mar 28, 2024 9:13 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Bør staten hjelpe menn med å danne trillegrupper?
Nei, menn kan benytte samme tilbud som kvinner: helsestasjonen 25%  25%  [ 1 ]
Ja, det bør opprettes et eget Trilledirektorat 25%  25%  [ 1 ]
Ja, forslaget bør absolutt utredes 0%  0%  [ 0 ]
Nei, fedre som ønsker å trille kan bruke sms til å kontakte andre fedre 50%  50%  [ 2 ]
Ja, staten bør utforme egne trilleruter for menn 0%  0%  [ 0 ]
Ja, kun trillegrupper godkjent av barnevernet bør tillates 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: - Lysbakken har ammet for mye
PostPosted: Tue Jan 31, 2012 2:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Må staten virkelig hjelpe til med å skaffe trillende menn selskap, spør Trygve Hegnar.

Statsråd Audun Lysbakken har nylig lagt frem den første likestillingsmeldingen på 20 år.

Et av forslagene er at staten skal bevilge penger til å få i gang trillegrupper for fedre som er ensomme når de er hjemme fra arbeidet og triller barna.

I første omgang vil Lysbakken bevilge 700.000 kroner til en prosjektstilling som skal starte opp trillegrupper rundt om i landet, men det blir nok mer. Konsulenter, byråsjefer og en egen avdeling for trillegrupper for menn.

Forslaget er selvfølgelig latterlig.Trolig har Audun Lysbakken ammet for mye.


Lenke til leder i Finansavisen 17.november 2011.

Kommentar: Trygve Hegnar kaller barnevernminister Audun Lysbakkens forslag om statlig støtte til opprettelse av trillegrupper for hjemmeværende fedre for "latterlig". Hegnar synes det får være måte på hva staten skal bruke penger på og synes at Lysbakken kan kontakte andre trille-fedre på eget initiativ. Problemet er at barnevernminister Audun Lysbakken ikke tror på det private initiativ. Lysbakken må ha hjelp fra staten til absolutt alt, virker det som. Jeg undres hvordan han klarte å befrukte sin kone? Var det også med statlig hjelp? Kanskje en kommunal støttekontakt hjalp Lysbakken med å føre kjønnsorganet sitt inn i kroppen til fruen og oppmuntret ham i akten til han fikk utløsning? Jeg kan vanskelig fatte at Lysbakken har fått dette til på egenhånd uten statlig eller kommunal bistand. Sannsynligvis ble det hele filmet av to ivrige Marte Meo-terapeuter fra Aline-klinikken som etterpå gikk gjennom videoen sammen med Lysbakken og frue for å påpeke forbedringspunkter. - Her kunne du ha brukt litt lenger tid på oppvarming, sa kanskje den ene terapeuten til Lsybakken, og her kunne du ha variert rytmen. Det må ha vært betryggende for Audun Lysbakken at barnet ble avlet under statens vaktsomme øyne, for foreldreskap er en risikosport!

Det kan visst aldri bli for mye statlig eller kommunal overvåkning for Audun Lysbakken, som foretrekker å avle barna sine i et kommunal besøkssenter drevet av Kirkens Bymisjon. - Her på Myrsnipa føler vi oss trygge, skal Audun Lysbakken ha uttalt etter første natt med kona. Det er beroligende å vite at den første seksuelle kontakten skjedde i skjermede omgivelser. - Det var folk rundt oss hele tiden, og jeg følte meg fullstendig trygg, istemmer fru Lysbakken. Hun takker Kirkens Bymisjon for det gode tilbudet som gav henne og ektemannen en slik god start på deres samliv. Uten det kommunale tilbudet ville jeg ha følt med rådvill og ikke visst hvor jeg skulle begynne, uttaler Lysbakken. Nå trenger jeg støtte til å komme i kontakt med andre trillende fedre, og jeg mener det er en statlig plikt å hjelpe oss hjemmeværende fedre i farsrollen. Hjelpetiltak fra den kommunale barneverntjenesten bør gjøres obligatorisk for alle, sier Lysbakken som i likhet med Kronprinsen vurderer å ansatte en barnevernspedagog som fast miljøterapeut i hjemmet. - Da vil vi føle oss enda tryggere i foreldrerollen, skal fru Lysbakken ha istemt. Vi vet rett og slett ikke hvordan vi kunne ha klart oss uten bistand fra staten fra A til Å.

(ovennevnte er delvis fri diktning)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: - Lysbakken har ammet for mye
PostPosted: Tue Jan 31, 2012 2:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Altså, Norge er så sykt :shock: det går ikke an :shock: . Holder med henne som sier at menn ikke kan ta vare på barn under tre år :shock: Heller. Enn dette.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]