It is currently Fri Mar 29, 2024 12:16 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Vil du bli Norges nye barnevernsombud?
Ja, lønna er god og jeg elsker å være midtpunkt 0%  0%  [ 0 ]
Ja, men jeg blir neppe ansatt, for jeg mener barn trenger foreldrene sine 38%  38%  [ 3 ]
Nei, jeg ønsker ikke å bli vingestekket av Barnevernsministeren 50%  50%  [ 4 ]
Ja, jeg regner med å bli utpekt da jeg kjenner Lysbakken personlig 0%  0%  [ 0 ]
Kansje, jeg ær barnevernsleder å har jobba m og ta unger i 30 år 13%  13%  [ 1 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Stilling som nytt barneombud utlyst
PostPosted: Wed Jan 18, 2012 12:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Onsdag ble stillingen som nytt barneombud utlyst. Nåværende barneombud Reidar Hjermann går av til sommeren.

Stillingen er en åremålsstilling på seks år, og barneombudet kan ikke sitte i mer enn én periode, opplyser departementet i utlysningsteksten.

Til å hjelpe seg med å ansette et nytt ombud har Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet barnepanel som har fortalt hva det ønsker seg av det nye barneombudet. Noen av kravene som kom frem er:

• opptatt av barns rettigheter
• flink til å snakke med barn
• kunne håndtere media
• personlige egenskaper som åpen, inkluderende, lyttende, selvstendig, engasjert og kritisk
• noe ledererfaring


Kommentar: Det nye barnevernsombudet må være flink til å "håndtere media" slik at løgnene om det såkalte "barnevernet" kan virke troverdige. Personen må være glatt, kynisk og kunne sette personlig vinning over alt, ikke minst over eventuelle hensyn til barna. Den sleipe Reidar Hjermann går av med pensjon etter mange års tjeneste som trofast barnevernslakei. Mannen som i 2006 ble utropt til Årets idiot, skal nå etterfølges av en ny nyttig idiot for det samfunnsskadelige og brutale "barnevernet". Den heldige kan forvente seg en høy gasje, mye personlig PR og et stort flott kontor med skinnstol med nakkestøtte. Der kan barnevernsombudet sitte på betryggende avstand fra barnevernsgulag og fortelle verden hvor diger fagkompetanse alle ansatte i "barnevernet" er i besittelse av. Samtidig vil stadig flere barn bli tvangsflyttet fra sine hjem og sine foreldre for å bli melkekyr for grådige "omsorgspersoner" som ikke lar seg plage av dårlig samvittighet over å tjene penger på andres barn. Trynet til det nye barnevernsombudet vil pryde forsider av avisene og vi vil få høre barnevernspropaganda til det tyter ut av ørene våre. PR-mannen for det falske "barnevernet" vil trolig rekrutteres fra rekkene av barnevernsklakkører, som klassifiserer mennesker i A og B. De som tilhører B-klassen er alle dem som ikke er gode nok foreldre for egne barn. De vil bli fratatt barna sine og stemplet som mindreverdige. A-klassen er overmenneskene som sørger for at barna vokser opp i "trygge, gode fosterhjem". Den nye herskerklassen får godt betalt, og det er dem det nye barnevernsombudet får i oppgave å forsvare og forherlige. Nå er også Kronprinsen med på teamet som skal forherlige "barnevernet", så da blir vel det nye barnevernsombudet invitert på middag på Slottet eller Skaugum. Kjole og hvitt er nyttig tilbehør for barnevernsombudet, som også vil bli tilbudt kurs i å knikse og neie av Det kongelige hoff.

Alt i alt er dette en stilling som passer for en uredd person som ikke er redd for å ta i bruk utradisjonelle virkemidler for å nå målet om flest mulig barn under "barnevernet"; Jeg tror Gunnar Toresen i Stavanger kommune kan være en sterk kandidat. Han har allerede i lengre tid brukt de tradisjonelle Reidar-brillene, som gjør at selv den dummeste fremstår som "intellektuell". Han har videre vist en enestående evne som linselus og elsker å bli sitert av media om hvor høyt han prioriterer barnas vel og ve unntatt i de tilfelle hvor han foretrekker å ikke kommentere saken, jf. Tyrkia-saken og India-saken. Han viker ikke av veien for bestikkelser og er utpreget nasjonalist. Det er Norge som er best, ikke bare for norske barn, men også indiske, tyrkiske, polske, russiske, rumenske etc. Det nye barnevernsombudet forventes å være en ambassadør for det fortreffelige norske "barnevernet", som fratar alle barn deres foreldre og gir dem en flott oppvekst under "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stilling som nytt barneombud utlyst
PostPosted: Mon Jan 23, 2012 10:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Her var det utrolig fine valgmuligheter i avstemningen! Jeg visste nesten ikke hva jeg skulle velge, så flott ironi eller selv-avsløring som de uttrykker.

Det negative ved å skulle være barneombud, blir jo å se å få satt på porten de over 40 røvere (ansatte) som er av akkurat samme ulla som barneombudet selv. Det vil si: de er barnevernsombuds-assistenter. Usj, uutholdelig å skulle ha dem rundt seg, og de er selvfølgelig like langtidsplassert som fosterbarn er.

Men men, jeg får se hva jeg kan gjøre når jeg får jobben! Det trengs naturligvis mye gulvvask og sokkestopping rundt om i fattige hjem – kanskje det ville være mulig å lære opp disse gjøkene til det? De trenger vel lang opplæring og langsom, pedagogisk veiledning, og gulvene og sokkene blir nok ikke slik som man skulle ønske, men enhver forbedring av de 40s arbeidsområde ville jo være verdt å ta med i vår gale, gale verden.
    
Hilsen
Ali Baba (som forøvrig betyr "Pappa Ali")

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stilling som nytt barneombud utlyst
PostPosted: Tue Jan 24, 2012 9:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Knut Haanes er, etter min oppfatning, den onde hjernen bak Hjermann, men han skal nok dessverre ikke byttes ut.

Knut Haanes: http://www.barneombudet.no/presserom/fo ... ut-haanes/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stilling som nytt barneombud utlyst
PostPosted: Tue Jan 24, 2012 11:09 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Knut Haanes´øyne lyser av makt, er også ondskap å lese? I et menneskes øyne avsløres løgn, sannhet, ondskap, kjærlighet, unnvikenhet, maktsyke, latter, humor, vennlighet, fiendtlighet.

Og tror så gjerne Haanes er den onde hjerne bak Barneombudets maktovergrep, og rolle i statens undertrykking av barn.

Sitater, om barneombudets ansvarsområde (nettsiden):

* Vi jobber for at de som bestemmer nasjonalt, i kommunene og i fylkene skal bestemme det som er best for barn, og ikke minst høre på hva barn mener når avgjørelser som påvirker barn skal tas.


* Barneombudet er politisk uavhengig,

* En av de viktigste oppgavene våre er å passe på at norske myndigheter følger det de har forpliktet seg til etter FNs konvensjon for barns rettigheter.

Sitat slutt.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]