It is currently Thu Mar 28, 2024 10:46 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: 17. mai 2015
PostPosted: Sun May 17, 2015 11:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

17. mai 2015

Mange av oss har opplevet, gjennom mange år, hvordan det er for barnevernets ofre når høytider stunder til. Barna lengter fortvilet hjem, foreldrene orker ikke å late som om festlighetene angår dem.

Slik er det også i år, dessverre. Men vi vil tenke på hverandre, spesielt på dem som har mistet sine barn og barna som ikke får lov å feire 17. mai hos sine kjære. Dere er ikke alene.


Hilsner fra
Marianne Haslev Skånland

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 17. mai 2015
PostPosted: Sun May 17, 2015 2:34 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Fint skrevet av Marianne.

Som vanlig feirer jeg ikke 17. mai. Norge driver med systematisk terror mot familiene. Da vil jeg ikke være med på feiringen.

Opprinnelig var det Grunnloven man feiret. Grunnloven hadde stor respekt for privatlivet, familien og mere. Det samfunnet vi nå har er ikke i Grunnlovens ånd. Jeg kunne likevel vert med på å feire om det ikke var for de fryktelige overgrepene som driver mennesker inn i dypeste fortvilelse og selvmord.

Mange er de som lever med sår på sjelen etter barnevernets herjinger.

Jeg har en hobby: Å lage melodier og små "spillestykker" på gitar. Det er en del år siden barnevernet ikke lyktes å ta våre barn. Men fremdeles kjenner jeg smerten og den endeløse tomheten når jeg spiller typiske tone- eller klang-sammensetninger på gitaren, som jeg typisk brukte på den tiden.

Jeg liker å være alene med meg selv. Derfor føler jeg meg aldri ensom i negativ betydning. Unntaket var den perioden det såkalte barnevernet herjet som verst. Da for nesten første gang i kjente jeg smerten enkelte kaller ensomhet.

Det gjør mye underlig med følelseslivet når det grunnleggende i livet trues. Nest etter selvoppholdelsesdriften kommer selvoppholdelsesdriften for samværet mellom mor og barn og også far og barn. Det å holde barna samlet under en eller to foreldre har opprettholdt arten mennesket i alle tusen år.

Når dette trues, vekkes grunnleggende urinstinkter. Ødelegges det på annen måte enn ved død, så vil voldsomme instinkter presse på for å forene barna sammen med en eller to foreldre, evntuelt besteforeldre eller nærmeste slekt.

Det er dette som kalles kjærlighet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 17. mai 2015
PostPosted: Sun May 17, 2015 7:35 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Tusen takk til dere to Marianne Skånland og Arild Holta som har skrevet om 17 mai.

Etter barnevernet har tatt mine tre barn har jeg aldri feiret 17 mai ei heller andre dager som jul ... der de fleste gjør . Jeg kan ikke tenke på noe annet enn mine barn, Ariel og Jehudit. Som jeg savner dem og er veldig glad nå for å kunne se Samuel, vårt eldste sønn som bor hjemme hos oss siden han kom hjem igjen for nesten 2 år siden.

Jeg er uendelig takknemlig for gode ord fra Marianne Skånland og Arild Holta angående oss som mister barna til barnevernet og da spesielt i de dagene som 17 mai at jeg føler meg trist og vemodig.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]