It is currently Sun Apr 28, 2024 8:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: FRA FOSTER TIL FOSTERMOR
PostPosted: Sat May 26, 2007 3:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Burde ikke fosterforeldre bare si ja,i de tilfeller
de visste at barna hadde det best hos dem.

I dag er det ingen konkrete grunner til at barn
blir fosterbarn,utenom det barnevernet har
bestemt,eller fortalt til fosterhjemmet.

Vi tror ,at barnevernet sier til fosterhjemmet om
foreldre til fosterbarna:
De gir barna dårlig omsorg.
De vet ikke barnets beste.
De mangler struktur på alt.
De mangler rutiner.
De har ikke faste måltider.
De har ikke felles måltider osv....


Fosterfamilier tar imot barna ukritisk uten noen spørsmål,
her er det store penger å hente.

Fosterforeldrene tar imot barna uten en eneste samtale
med de biologiske foreldrene.

Fosterforeldrene later som om de tror på løgnene til
barnevernet.

Fosterforeldrene later som om barnet sklir inn i deres
miljø med en gang.

Fosterforeldrene later som om de tror at de sterke bånd
som ble brutt ,kan erstattes med deres slakke holdninger,
med en gang barnet dukker opp hos dem.

Noen må lide for andres velferd,men det er ikke rett.


Top
 Profile  
 
 Post subject: foster
PostPosted: Sat May 26, 2007 4:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nei, det er ikke rett.

Du glemer kanskje det viktigste element. Fosterfamiliene får betalt for å sabotere all kontakt mellom deres nye fosterbarn og biologiske foreldre. de gjør det med glede. De er betalt for å ødlegge andres liv for evig. Så hva er fosterfamilier? Det er offentlige betalte mobbere, og noen ganger mordere. Det de ødlegger kan aldri betales tilbake med penger som de så villig mottar. De vil brenne evig i helvete for det de gjør. Kanskje vil Guds gjengjeldelses lov innhente dem. Husk det man gjør mot andre, vil man måtte en dag ofre selv.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: foster
PostPosted: Sat May 26, 2007 6:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Nei, det er ikke rett.

Du glemer kanskje det viktigste element. Fosterfamiliene får betalt for å sabotere all kontakt mellom deres nye fosterbarn og biologiske foreldre. de gjør det med glede. De er betalt for å ødlegge andres liv for evig. Så hva er fosterfamilier? Det er offentlige betalte mobbere, og noen ganger mordere. Det de ødlegger kan aldri betales tilbake med penger som de så villig mottar. De vil brenne evig i helvete for det de gjør. Kanskje vil Guds gjengjeldelses lov innhente dem. Husk det man gjør mot andre, vil man måtte en dag ofre selv.


Ama, får dine foreldre betalt for å være "fosterforeldre" for sitt eget barnebarn?

Forøvrig tror jeg ikke Gud har en gjengjeldelseslov. Vi blir frelst av Guds nåde, ikke for våre gode gjerningers skyld. Det eneste som kreves er at man tror på Gud. "Hver den som tror på meg skal få evig liv". Alle kan få tilgivelse for sine onde gjerninger.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Betaling
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:10 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, mine foreldre får betalt for å være fosterforeldre, i tillegg mottar de hans barnetrygd og minstebidrag (faren betaler ikke bidrag da han er irsk).

Tro kan være mye forskjellig, men alle religioner har det dobbeltsidige kjærlighetsbud til felles, om du er kristen eller ei, vil du finne at dette er den viktigste leveregel. Gjengjeldelseslov var bare et annet navn på dette, kanskje mer i sammenheng med Jesus tempeltale i dag. Føler jeg spyr ut svovel og galle i dag - så mine utsagn blir nok litt voldsomt, har derfor valgt å holde på med dikt i dag.

God pinse til deg.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Betaling
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Ja, mine foreldre får betalt for å være fosterforeldre, i tillegg mottar de hans barnetrygd og minstebidrag (faren betaler ikke bidrag da han er irsk).


Din mors kjærlighet til sitt nye barnebarn ble kanskje vekket i det øyeblikk hun skjønte at det var penger å tjene. Jeg synes det er temmelig sykt at besteforeldre skal ha betalt av fellesskapet for å ha barnebarnet boende hos seg.


Ama wrote:
Tro kan være mye forskjellig, men alle religioner har det dobbeltsidige kjærlighetsbud til felles, om du er kristen eller ei, vil du finne at dette er den viktigste leveregel.


Kristendommen er faktisk alene om å ha "Du skal gjøre mot din neste slik du ønsker at din neste skal gjøre mot deg". Muslimene har den negative versjonen: "Du skal ikke gjøre mot din neste det du ikke vil at din neste skal gjøre mot deg". Dette er ikke helt det samme som den kristne versjonen, men da dette ikke er tema for forumet ønsker jeg ikke å gå nærmere inn på det her. Jeg er ikke enig i at det finnes mange religioner. Derimot finnes det mange falske profeter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: fosterlønn
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:46 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg synes det er enda mer sykt og opprørende at de får mer betalt jo flinkere de er til å få han(fosterbarnet) fremstilt som vanskelig og "psykisk" syk, noe de selvfølgelig benytter seg av. Men, gammel vane vond å vende er det noen som sier.

Ja, jeg er enig med utsagn om mange falske profeter og at religion ikke er tema på dette forum. Tro er uansett noe som er personlig og ikke står til diskusjon.

Det er en mennekerett med religionsfrihet, noe barnefjernere ikke har fått med seg. Men, så er jeg jo erklært sinnsyk og har mistet ungen min fordi jeg har en tro, og slik er det med den saken...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: fosterlønn
PostPosted: Sat May 26, 2007 7:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Det er en mennekerett med religionsfrihet, noe barnefjernere ikke har fått med seg. Men, så er jeg jo erklært sinnsyk og har mistet ungen min fordi jeg har en tro, og slik er det med den saken...


De færreste land praktiserer religionsfrihet, selv om dette er en menneskerett.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette, men mitt inntrykk er at du mistet omsorgsretten til sønnen din fordi du tok kontakt med barnevernet og bad dem om å finne et fosterhjem for ham. Det gjorde de, men ikke det fosterhjemmet du ønsket. De valgte dine egne foreldre.

Man kan ikke styre barnevernet. Mange har gått i den fellen at de tror barnevernet vil være et redskap for dem. Men slik går det ikke. Barnevernet har sin egen agenda uavhengig av hva "oppdragsgiver" ønsker.

Når det er sagt, så vil jeg ikke at du skal tro at jeg synes du fortjener å ha mistet omsorgsretten til sønnen din. Alle kan gjøre tabber. Det er menneskelig. Barnevernet bør ikke blande seg inn i familiekonflikter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: bvt sin sak for fylkesnemda
PostPosted: Sat May 26, 2007 10:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dette skriver du fordi du da antar at bvt sin sak for fylkesnemda er korrekt skrevet, det er den som vanlig ikke. BVT har hatt pågående sak på meg siden tiden på mødrehjem - bare via andre innstanser. Den siste sak som tilsist gjorde meg så deprimert at jeg hadde bestemt meg for å ta livet av meg selv (den du referer til) medførte at jeg endte opp på bvt kontoret og ba om allternativ plassering for min sønn i 2002, bakgrunn var at jeg på dette tidpunkt var endt i en slik dyp depresjon at om jeg ikke på dette tidpunkt fikk hjelp med bolig ikke så andre utveier. Min mor startet denne bvt sak 1/2 år før ved å sende ny bekymringsmelding via BUP som følge at jeg flyktet til Danmark med min sønn 1 februar 2002. Denne sak kom selvfølgelig til ny boligkommune i Danmark hvor jeg flyttet til og medførte at det var umulig å etablere seg på nytt, tiltross for hjelp av venner her. Dette er noe jeg kommer tilbake til når jeg er ferdig med mødrehjemsmappen og blogg på dette. Tenkte da jeg vil starte ny blogg basert på innhentet saksdokumentasjon og siste del av boken jeg skriver.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bvt sin sak for fylkesnemda
PostPosted: Sun May 27, 2007 8:57 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
Ama wrote:
Dette skriver du fordi du da antar at bvt sin sak for fylkesnemda er korrekt skrevet, det er den som vanlig ikke.

Det er veldig viktig, og det viser hvor nødvendig det er for bvofre å kommentere alle rapporter grundig. Det er ikke galt av Ama å legge ut ukommenterte rapporter, men jeg håper hun bruker tid på å flette inn kommentarer etter hvert, så alle kan se øyeblikkelig hvor mye feil det er.

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bvt sin sak for fylkesnemda
PostPosted: Sun May 27, 2007 10:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Dette skriver du fordi du da antar at bvt sin sak for fylkesnemda er korrekt skrevet, det er den som vanlig ikke. BVT har hatt pågående sak på meg siden tiden på mødrehjem - bare via andre innstanser. Den siste sak som tilsist gjorde meg så deprimert at jeg hadde bestemt meg for å ta livet av meg selv (den du referer til) medførte at jeg endte opp på bvt kontoret og ba om allternativ plassering for min sønn i 2002, bakgrunn var at jeg på dette tidpunkt var endt i en slik dyp depresjon at om jeg ikke på dette tidpunkt fikk hjelp med bolig ikke så andre utveier. Min mor startet denne bvt sak 1/2 år før ved å sende ny bekymringsmelding via BUP som følge at jeg flyktet til Danmark med min sønn 1 februar 2002. Denne sak kom selvfølgelig til ny boligkommune i Danmark hvor jeg flyttet til og medførte at det var umulig å etablere seg på nytt, tiltross for hjelp av venner her. Dette er noe jeg kommer tilbake til når jeg er ferdig med mødrehjemsmappen og blogg på dette. Tenkte da jeg vil starte ny blogg basert på innhentet saksdokumentasjon og siste del av boken jeg skriver.


Jeg synes det var kritikkverdig av din mor å kontakte barnevernet da du flyttet til Danmark. Hun skulle tydeligvis bruke barnevernet for å skaffe seg kontroll over deg. Det er jo tillatt å flytte dit man vil når man er myndig, og man har også myndighet over sitt eget barn.

Det å ha et sted å bo er viktig. Du må ha følt at du hadde uttømt alle mulighetene for å skaffe deg et sted å bo. Likevel hadde du foreldre som kunne ha hjulpet deg med dette problemet. Istedenfor å kontakte barnevernet så kunne foreldrene dine ha skaffet deg og sønnen en leilighet. Jeg synes det er smålig at de ikke gjorde dette når det ville vært så enkelt for dem å strekke ut en hjelpende hånd til sin datter og barnebarn i bolignød.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: bolignød
PostPosted: Sun May 27, 2007 11:37 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er enig her, spesielt da bakgrunn til at jeg mister bolig er fordi min far velger å si meg opp fra arbeid i hans fima to uker at jeg har kjøpt ny bolig for 1 mill basert på årslønn i hans fima - dette er også noe jeg kommer tilbake til. Samme problemstilling er i øvrig det med bolignød på mødrehjemmet. Jeg vet ikke om du her har fått med at jeg har uthevet årsak til at jeg bor der med fet skrift i starten. Dette er referat av det brev min mor sende barneverntjenesten da jeg valgte å si nei til abort mot deres vilje.

Kanskje det har med deres oppfattelse av hvordan barn skal oppføre seg - og hva virkemidler man tar i bruk for å kontrolere sine barn - også etter voksen alder. Det å bli sendt vekk/kastet ut av bolig er deres normale reaksjon når jeg ikke har oppført meg slik de ønsker.

Det har i øvrig vært et problem for meg å finne ut av hvordan jeg skal fortelle (komentere) egen bvt sak, det er første gang jeg gjør det og er derfor litt avhengig av at dere også stiller spørsmål.

Etter så mange års taushet om egen situasjon er det vanskelig å sette egne ord på ting uten at det skal bli sårende for min sønn og kun virke som en "hevnaksjon" ovenfor mine foreldre, dette er ikke min hensikt. En dagbok er veldig personlig og vanskelig å sitere fra på denne måte.

Det å sette sammen all saksdokumentasjon kronologisk etter tid har vært et voldsomt arbeid - derfor har jeg ikke klart å finne en struktur på det før nå med mødrehjembloggen. Jeg beklager dersom det har medført til misforståelser hos andre medlemer på forumet. Men jeg har vært så trett av å ikke bli trodd på mitt ord, så jeg tenkte jeg måtte ha bevis i form av avskrift fra deres egne dokumenter ferdig før jeg gikk inn og komenterte de forskjellige deler.

I dag er det jeg er ferdig med å nedskrive lagt ut på egen internettside. Dette er uten kommentarer, men kan brukes kom kryssreferanse om dere ønsker å vite mer om hvordan selve bvt sak til fylkesnemd i 2004 er bygget opp fra deres side. Hovedpoenget mitt med dette er at bvt selv bygger/skaper sine saker på de utvalgte foreldre - foreldrene trenger ikke å være tilstede for at dette skjer, det skapes som oftes på grunnlag av sladder og løgner fra andre som ikke har ditt beste i sin hensikt.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bolignød
PostPosted: Sun May 27, 2007 9:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Ama wrote:
Det har i øvrig vært et problem for meg å finne ut av hvordan jeg skal fortelle (komentere) egen bvt sak, det er første gang jeg gjør det og er derfor litt avhengig av at dere også stiller spørsmål.
....
Det å sette sammen all saksdokumentasjon kronologisk etter tid har vært et voldsomt arbeid - derfor har jeg ikke klart å finne en struktur på det før nå med mødrehjembloggen. Jeg beklager dersom det har medført til misforståelser hos andre medlemer på forumet. Men jeg har vært så trett av å ikke bli trodd på mitt ord, så jeg tenkte jeg måtte ha bevis i form av avskrift fra deres egne dokumenter ferdig før jeg gikk inn og komenterte de forskjellige deler.

I dag er det jeg er ferdig med å nedskrive lagt ut på egen internettside. Dette er uten kommentarer, men kan brukes kom kryssreferanse om dere ønsker å vite mer om hvordan selve bvt sak til fylkesnemd i 2004 er bygget opp fra deres side. Hovedpoenget mitt med dette er at bvt selv bygger/skaper sine saker på de utvalgte foreldre - foreldrene trenger ikke å være tilstede for at dette skjer, det skapes som oftes på grunnlag av sladder og løgner fra andre som ikke har ditt beste i sin hensikt.


Det er fullt forståelig at du finner det problematisk. Det er innviklede saker og tar fryktelig mye tid å kommentere. Naturligvis kan ingen vente at du skal greie å både legge ut rapportene korrekt, og samtidig på kort tid kommentere og korrigere. Både dokumentene og dine kommentarer er viktige, og det får komme etter hvert. Dokumentene er desto verdifullere å lese når dine kommentarer kommer.

Annette Olsen har i bloggen gjort det tildels ved å flette inn egne kommentarer i rapporter. Det er greit nok på internett, hvor man kan tydeliggjøre ved å bruke forskjellige farger. Men det kan være et godt alternativ å holde rapporten for seg.

Hva med om du begynte med å føye inn små henvisningstall i rapportene, som om de viste til fotnoter? Da må du skrive en klar, kort introduksjonstekst, øverst ovenfor overskriften i hvert dokument, hvor det står noe sånt som at "Tallene i parentes viser til mine egne korreksjoner, kommentarer og ytterligere opplysninger. Disse er planlagt og vil bli utarbeidet etter hvert, så snart som mulig, og vil bli føyet til som vedlegg til rapporten."
– – Ett eller annet sånt, du finner selv på hvordan den mest passende teksten kan være.

Det kunne kanskje faktisk lette arbeidet ditt med å skrive disse kommentarene, hvis du allerede hadde føyet inn tall der du på forhånd vet at du må kommentere. Da kan du begynne med det aller viktigste, og trenger ikke alltid gi en "hel" beskrivelse av alt.

Jeg er blant dem som tror vi alle burde (men jeg makter sørgelig lite av det selv!) gjøre mere innsats med å ikke slippe ut ukommenterte bv-dokumenter, men prøve å ligge i forkant ved å "tvinge" lesere til å lese vår egen versjon samtidig, f.eks av dommer og rapporter og journaler. For jeg har sett hva som skjer hvis man viser folk – f.eks journalister – en dom og lar dem lese den først, og så mener man å fortelle dem etterpå at alt sammen er løgn og snudd på hodet. Nemlig: Vedkommende tror at dommen/rapporten "selvfølgelig" er sannheten, og da var det helt nødvendig og riktig alt bv har gjort, og du er bare en masekopp og han vil ikke snakke mere med deg eller høre på deg. Han kan ikke forestille seg at det som står i et offentlig dokument ikke gjengir selve saksforholdene sannferdig.

Jeg tror ikke at egne kommentarer som følger et bv-relatert dokument, helt kan bøte på dette, men det kunne kanskje hjelpe litt.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bolignød
PostPosted: Mon May 28, 2007 7:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Jeg vet ikke om du her har fått med at jeg har uthevet årsak til at jeg bor der med fet skrift i starten. Dette er referat av det brev min mor sende barneverntjenesten da jeg valgte å si nei til abort mot deres vilje.


Jeg går ut ifra at det er dette du sikter til:

For tiden bor AMA hos sine foreldre. Foreldrene ønsker ikke at hun skal bli boende hos dem etter at barnet er født. Foreldrene ønsket at AMA skulle ta abort, og da hun valgte å beholde barnet har de gjort det klart at hun ikke kan regne med mye hjelp fra dem. Foreldrene har heller ikke plass til å ha dem begge boende hjemme.

Sendte virkelig moren din melding om "bekymring" til barnevernet da du gikk gravid? :shock:

Ama wrote:
Kanskje det har med deres oppfattelse av hvordan barn skal oppføre seg - og hva virkemidler man tar i bruk for å kontrolere sine barn - også etter voksen alder. Det å bli sendt vekk/kastet ut av bolig er deres normale reaksjon når jeg ikke har oppført meg slik de ønsker.


Foreldrene dine har selvfølgelig full rett til å kaste deg ut av boligen når du er voksen, men det er kanskje litt uvanlig at foreldre gjør slikt, spesielt når datteren er gravid.

Ama wrote:
Hovedpoenget mitt med dette er at bvt selv bygger/skaper sine saker på de utvalgte foreldre - foreldrene trenger ikke å være tilstede for at dette skjer, det skapes som oftes på grunnlag av sladder og løgner fra andre som ikke har ditt beste i sin hensikt.


Sant.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: mødrehjemmet
PostPosted: Mon May 28, 2007 9:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja brev du her referer til er min mors brev "bekymringsmelding" til Fana barneverntjeneste/sosialkontor, sendt da jeg var gravid etter grense or selvbestemt abort var over. Rådgiver Margareth på AAN har hatt samtale med min mor og med Fana sosialkontor, sammen med meg, som følge det som står i brevet. Fana sosialkontor ber min mor sende dette skriftlig etter samtale med henne.

Dette brev sendes så inn som referert til ved søknad fra Fana sosialkontor til fylkesnemda for innsøkning til Bergen mødrehjem. Ved spørsmål der jeg også konkret henviser til dette brev, da det mangler ved første tilsendt brev med innsyn fra Fana barneverntjeneste og sosialkontor får jeg til svar, at det har de "mistet".

Ved møte i 2002 om sommeren da jeg ba om hjelp igjen til midlertidig hjem for ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) som følge av at psykolog Rigmor mente hun ikke kunne ha ansvar for meg lenge og at jeg trengte innleggelse og hjelp til å etablere med om min sønn i ny bolig og med jobb/utdanning. Jeg ba da om å se egen saksmape fra tidligere, fikk ikke lov å få kopi, men se igjennom den med BVT kurator Lise Sundal tilstede. Da ble dette brev tatt fram, for å vise til at de hadde gjordt dette før, mine foreldre har da igjen bedt meg flytte ut - ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) vil de ha. Min far er nå begynt å utale til meg "Jeg er glad for din sønn, men skulle ønske du ike eksisterer".

Barnevernskurator Lise Sundal og leste da det orginale brevet og sa at vi skulle finne et beredskapshjem midlertidtig for min sønn men det vil ta 6 måneder før han kan flyttes. Vi fylte så ut søknadskjema for frivillig plassering ved midlertidig fosterhjem.

Så etter denne tid har barnevernskontoret mistet brevet, og det er dermed kun referert til ved dette brev som mødrehjembloggen starter med.

Angående denne blogg der jeg har lagt ut anklagen fra Fana sosialkontor/barneverntjeneste til fylkesnemda, som medførte at mine foreldre fik omsog for min sønn ved tvang i 2004, kunne jeg kanskje gjordt på nytt igjen. Bør jeg da først slette det som står der?

Jeg kunne laget en som del for del viser anklage og det jeg skrev til forsvarer da jeg endelig kom ut fra varetektsfengsel og denne sak lå i posten. En tidligere pasient ved Solli, som jeg ble kjent med, hjalp meg å skrive den. Jeg hadde da ikke innsyn selv i egne saksdokumenter fordi solli sykehus med barnevernstjeneste hadde anlagt en straffesak mot meg.

Jeg kunne jo helt i slutten ved innlegget legge ut kommentar fra det jeg vet i dag, når jeg har lest over alt innsyn fra egne sakdokumenter?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]