Ett sted jeg ikke husker så jeg et intervju med søsteren til han som drepte fostermoren. Hun vokste selv opp der, hun sa "de kom aldri godt overens".
Det er som en vil sette seg ned og gråte. Han sier han ville snakke om barndommen sin, hvor det førte han i livet. Han er psykiatrisk pasient, tvangsmedisinert. Hørte psykiatrien på ham? Fikk han snakke om barndommen ble han trodd? Eller ble det omfortolket til "lojalitet", "tilpasningsproblemer", at han "ikke vil innse at problemene hans skyldtes foreldrene"?
Søster, jeg håper du vil snakke!
Han er én av tusener av skjebner som går til grunne under barnevernets "omsorg". På gaten, i psykiatrien, i graven, mange, mange hadde familie de heller ville bodd hos. Det skylder barnevernet på "hvor lojale barn er mot foreldrene".
Men hva når de sier det samme som voksne også? "jeg gikk fra himmelen til helvete", under étt eksempel på hva barn går til når de plasseres i fosterhjem.
Quote:
Nina skrev: Kristoffer ble flyttet til fosterhjemmet like før jul. Vi ventet på lagmannsretten som skulle behandle ankesaken vår: vi krevde midlertidig forføyning. Barnevernet ventet ikke - så ble det overflytting. Og vi var skrekkslagne.
Neste jul hentet vi frem adventskalenderen som moren hadde brodert, og vi sendte den til Kristoffer, sammen med 24 små innpakkede gaver som vi hadde laget eller kjøpt. Nøye utvalgte småting.
Barnevernet leverte klage, for fosterfamilien hadde ikke for vane å lage pakkekalender til husets sønn på 9, og nå ble det uro i huset, for Kristoffer pakket opp gavene sine, èn hver dag i ventetiden frem mot jul.
Takk for at du publiserer dette Nina, jeg har ikke ord for den vantro og raseri jeg føler. Hvordan reagerte barnevernet, tok de øyeblikkelig gutten vekk fra denne fostermoren? Hun er alvorlig syk, men slike mennesker ér de som barnevernet kan samarbeide med. De får ikke normale friske mennesker til å bli fosterhjem på de premisser som hersker i dag.
Bare å ta betaling for å ha barn i sitt eget hus, det er ufattelig, jeg hadde
aldri greid det. Det at barn ikke skal få ringe foreldrene sine når de vil, søsken, slekt, det er ufattelig at slike grusomheter kan skje. Det er sykt,
Folk som tar betaling for å huse andres barn,
de er syke. Klart fins unntak som bekrefter regelen, det er ikke noe argument mot at det å sette barn på legd må stanses.
Barnevernet leverte klage.Det er en
menneske som gjorde dette, det er ufattelig. Jeg håper du leser på forumet.