It is currently Thu Mar 28, 2024 11:25 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Noen som ventet seg fornuft fra Fabian Stang?
PostPosted: Sun Nov 29, 2015 6:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Noen som ventet seg fornuft fra Fabian Stang?

Fabian Stang var inntil nylig Oslos ordfører, fra partiet Høyre.

Fabian og Catharina blir fosterforeldre
Fabian Stang (60) blir småbarnsfar igjen. Sammen med kona Catharina Munthe (38) tar de fosterhjemsansvar for en jente på syv år.
VG, 28 november 2015

"– Det var helt fantastisk. Nervene var utenpå alle sammen, men hun var så søt. Jeg tenkte på hva som gikk rundt i hodet hennes; stakkers jente – som egentlig vil være sammen med sine foreldre og som for første gang står foran de som nå skal være hennes fosterforeldre. Hun taklet det så utrolig bra."

Var det fantastisk for 7-åringen som egentlig vil være sammen med sine foreldre?

Jf
Ordførere rekrutteres som "fosterhjemsambassadører


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Noen som ventet seg fornuft fra Fabian Stang?
PostPosted: Fri Aug 26, 2016 6:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Fosterfar Fabian Stang beretter om psykisk sykdom:

Fabian Stang: – Jeg gikk på en tung psykisk smell
tv2, 20 august 2016

Han blir altså likevel godtatt av barnevernet som fosterfar, trass i at andre mennesker fratas sine barn på langt mildere psyko-diagnose. Stakkars Stangs fosterbarn, så uforstandig og uvitende som han er når det gjelder barnevern. Det er foraktelig. Han er foraktelig, en av systemets villige eksekutører.

"– Da det roet seg, innså jeg at jeg hadde jobbet veldig mye. Når jeg var ferdig med ordførerjobben og hadde tid til meg selv igjen, gikk jeg på en ordentlig tung, psykisk smell med hard depresjon og angst, sa Stang da han var gjest i NRKs «Sommeråpent» lørdag kveld."

"Stang forteller at han har vært svært langt nede.
    – Ingen som ikke har slitt psykisk kan forstå dette, men smerten er helt ubeskrivelig. Å brekke beinet så beinsplintene står ut, er en moderat smerte i forhold til hvordan det oppleves å ha det veldig vanskelig.
    Også i 2010 slet Stang med angst og depresjon. Her kan du lese intervjuet han ga til TV 2 den gangen."


"Nylig ble Stang og kona Catharina Munthe også fosterforeldre."


Artikkelen er lenket til her:
Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet
med en god kommentar av Line Sandbæk Hansen.


Så hvem er "egnet" til å hjelpe barn? I barnevernets øyne de som sier ja ja til barnevernet og gjør hva de sier for å holde barn og foreldre skilt, ingen andre. Vi kan jo sammenligne Fabian Stang med Stein Mortensbakke (Barnevernet og kommunen hevner seg).


Jf forresten argument nr 17 (om alder) her:  En uavsluttet liste over grunner gitt av nordiske barnevernstjenester for å berøve barn deres foreldre
Det konkrete eksempelet kom imidlertid fra Sverige, men jeg har også sett det brukt mot besteforeldre i Norge. Fabian Stang er 61.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]