It is currently Mon Apr 29, 2024 7:31 am



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Bør barnevernet i Norge opprette tilsvarende "babyluker" hvor mødre kan legge uønskede barn?
Nei 57%  57%  [ 4 ]
Ja 29%  29%  [ 2 ]
Vet ikke 14%  14%  [ 1 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Legge barnet i luken
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 5:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nulle wrote:
Min første tanke med den luken er hva en eventuell uvillig far kan gjøre eller andre som vil straffe en nybakt mor på et eller annet vis. Følg tanken... Mor sover og den uvillige far tar barnet............ Grotesk, men sannsynlig tanke?


Det ville i tilfelle være kidnapping av barnet, og det er en straffbar handling. Heldigvis har de fleste relativt høye grenser mot å gå til et slikt skritt.

Hvis faren eller andre ønsker å straffe moren så kan de melde henne til barnevernet. Da risikerer de ingenting.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 1:31 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Det kan vi jo være enige om, men hvordan skal man bevise eller spore leverandøren? Mor skal jo også komme på tanken at det har skjedd og dersom barnet da allerede er fjernet fra stedet, noe jeg oppfatter skjer ganske snart, blir det ekstra belastning å ettersøke det.

Om de melder uriktig, bør det vel få følger. Er det noen som vet om noen er straffet for falske anklager?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg har vært her inne og lest
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 8:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg vil bare si at jeg har vært her inne og lest, og det er så vanvittig mye jeg har lyst til å kommentere, men jeg får ikke tjangs i havet, for jeg svømmer over av arbeid for Gruppen.

Men, en ting vil jeg ihvert fall si, spesielt til Lillian Kjelsvik, tidligere bv-ped. i Sandviken og nå bv-sjef i Bergenhus bydel; jeg sa til deg at jeg aldri kommer til å tilgi deg for at du tok min lille sønn ifra meg, og til det svarte du; "Men, du gav ham jo fra deg frivillig!" Din tosk, det gjorde jeg ikke!

Hvilke alternativer hadde jeg?

Om det så hadde vært baby-luker på hvert eneste gatehjørne i Sandviken, så hadde jeg aldri i livet gitt fra meg babyen min frivillig.

Jeg bare lurte på en ting; barnevernspedagoger kan vel aldri i livet få fødselsdepresjoner når de får barn, for de er jo av en annen rase enn oss andre dødelige?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg har vært her inne og lest
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 9:39 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Mona Lygre wrote:
Jeg bare lurte på en ting; barnevernspedagoger kan vel aldri i livet få fødselsdepresjoner når de får barn, for de er jo av en annen rase enn oss andre dødelige?


Der tar du grundig feil, Mona. Barnevernspedagoger er like mye skapninger av kjøtt og blod som oss, bortsett fra én ting: de mangler evne til selvrefleksjon, og de mangler empati for sine medmennesker.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Spebarn lagt i plastpose og kastet ut fra boligblokk
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 12:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
agrippa wrote:
Denne uken ble en ung mor i Bayern dømt til 12 års fengsel for drap etter at hun hadde satt ut sitt nyfødte pikebarn i en pappeske på landeveien i ti kuldegrader. Hadde hun brukt et av Tysklands mange babymottak, ville tragedien vært unngått.


Mannen var ute på luftetur med hunden søndag da han gjorde et grusomt funn. Utenfor en av boligblokkene i området Osdorfer Born i Hamburg fant han et barnelik. Barnet var lagt i en plastposte. Babyen hadde fortsatt navlestrengen i behold.

Politiet har slått fast at barnet levde etter fødselen, og at dødsårsaken er fallskader.


Man kan bare spekulere i hva som var årsaken til at det nyfødte spebarnet ble lagt i en plastpose og kastet ut fra høyblokken. Det er en stor tragedie når slikt skjer. Det minner om tidligere tider da det ikke var uvanlig at spebarn ble lagt ut i skogen eller ørkenen for å dø. Mens slike barnetragedier forekommer i Tyskland er vårt hjemlige barnevern fullt opptatt av å fjerne barn fra familier det ikke er noe i veien med.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg har vært her inne og lest
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 6:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Rinna wrote:
...Barnevernspedagoger er like mye skapninger av kjøtt og blod som oss, bortsett fra én ting: de mangler evne til selvrefleksjon, og de mangler empati for sine medmennesker.

Det er to vesentlige poeng!

Selvrefleksjon
Empati

Jeg vil imidlertid oftest bytte ut "evne" med "vilje".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fant to babylik i fryseren
PostPosted: Tue Apr 17, 2007 12:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Den 15 år gamle gutten skulle ha seg litt kveldsmat, men oppdaget til sin skrekk og gru at to barnelik lå i fryseren.

Kvinnen, som fødte barna, er arbeidsløs og har forklart at hun egentlig hadde tenkt å avlevere barna i de såkalte babyklappene som finnes ved mange tyske sykehus.


Kommentar: Enda en kvinne som har drept sine nyfødte barn. Mens barnevernet i Norge driver og terroriserer mødre og tar fra dem barna på grunn av "omsorgssvikt" er det mødre i andre land som dreper sine egne barn.

Kanskje de ansatte i barnevernet synes det er så liten nød i Norge at de er nødt til å skape den. Når man leser om hvordan spebarn blir drept så er det innlysende at ressursene blir satt inn feil. Kanskje får de ansatte veldig god samvittighet for at de liksom "redder barna", men i virkeligheten gjør de ingenting for å avhjelpe nøden i verden. Barnevernets innsats kan nesten beskrives som en form for avlat. Bare vi tar barna fra noen stakkars mødre i Norge så kan vi innbille oss at vi redder barn i andre deler av verden.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]